Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wystawa stworzona przez Grand Palais Immersif i Fundację Muchy jest podróżą przez życie i twórczość czeskiego artysty. Ekspozycja to immersyjne doświadczenie, które na 800 mkw. łączy sztukę, nowoczesne technologie i wielozmysłowe przeżycia. Pozwala zanurzyć się w świat mistrza secesji, który na zawsze wpisał się w historię sztuki i jest uważany za prekursora projektowania reklamowego. Dzięki zastosowaniu technik audiowizualnych, interaktywnych oraz zapachowych, zwiedzający będą mogli zanurzyć się w twórczości Muchy, odkrywając jego dzieła poprzez obraz, dźwięk i aromaty. Immersyjna wystawa przedstawia blisko 100 różnorodnych dzieł artysty, w tym najbardziej znane plakaty, ale także prace malarskie, grafiki, projekty architektoniczne i biżuterię.
„To już nasza dziewiąta wystawa, którą przedstawiamy na kilka dni przed trzecimi urodzinami Art Box Experience. Prezentowanie dzieł takich mistrzów jak Alfons Mucha to dla nas ogromne wyróżnienie. Wspólnie z Grand Palais Immersif i z Fundacją Muchy przekazujemy wiedzę o życiu i twórczości tego czeskiego artysty szerokiej publiczności w nowoczesnej, immersyjnej formie” - Joanna Kowalkowska prezes Art Box Experience.
Alfons Mucha (1860 - 1939) - urodzony w miasteczku Iwanczyce, sławę zdobył w Paryżu w latach 90. XIX wieku, gdzie jego plakaty litograficzne dla Sary Bernhardt, najbardziej znanej francuskiej aktorki tamtych czasów, błyskawicznie zyskały status kultowych. Faliste linie, organiczne formy oraz stonowana paleta barw zostały określone mianem „Le Style Mucha” i stały się synonimem dla nowo powstającego stylu dekoracyjnego tamtych czasów - Art Nouveau.
„Plakaty Alfonsa Muchy stworzone w Paryżu należą do jego najpopularniejszych dzieł, jednak w rzeczywistości był on niezwykle wszechstronnym artystą na wielu płaszczyznach: malarzem, rzeźbiarzem, fotografem i projektantem, a także inspirującym nauczycielem oraz filozofem. Mucha był zadeklarowanym artystą dla ludzi, sztuka była dla niego językiem, którym wyrażał swoje ideały jednoczenia ludzi w celu działania na rzecz postępu i pokoju. Bardzo się cieszę, że te ponadczasowe ideały mojego pradziadka przetrwały i są kontynuowane poprzez takie właśnie wystawy i prezentowane na całym świecie - w Paryżu, Tokio, a teraz także w Warszawie. Jego prace w tej nowoczesnej formie stanowią doskonałe uzupełnienie i przedłużenie jego dzieł także dla młodych pokoleń” - Marcus Mucha, dyrektor wykonawczy w Fundacji Muchy i prawnuk Alfonsa Muchy.
Wystawa ukazuje, jak twórczość Muchy inspirowała pokolenia twórców - od lat 60. XX wieku po współczesnych artystów, takich jak Yoshitaka Amano, Karina Nguyen czy John Quesada. Przykłady jego wpływu widać w psychodelicznej sztuce lat 60., w estetyce ruchu pacyfistycznego Flower Power, mangach japońskich, postaciach superbohaterów, inspirują współczesnych artystów ulicznych, twórców gier wideo i projektantów kostiumów, a nawet artystów sztuki tatuażu.
Ekspozycji towarzyszy program edukacyjny skierowany do dzieci i młodzieży w różnym wieku. Interaktywne lekcje pozwalają uczniom odkrywać świat sztuki secesyjnej i twórczość Alfonsa Muchy poprzez angażujące zadania, analizy dzieł oraz kreatywne warsztaty.
Wystawa będzie dostępna do 14 września.
Więcej informacji: https://artboxexperience.com
Źródło informacji: Art Box Experience
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.03.2025, 13:35 |
Źródło informacji | Art Box Experience |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kampania #HistorieZPasją - opowieści, które mają twarze i emocje
Kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej #HistorieZPasją objęła swoim zasięgiem 2,66 miliona odbiorców. Jej bohaterami nie są tylko projekty, ale przede wszystkim ludzie, którzy skorzystali z Funduszy Norweskich i EOG - ich pomysły, emocje i pasje.- 23.07.2025, 13:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
-
Image
Takich urodzin Harry Potter nie miał w Polsce jeszcze nigdy. Uświetnią je głosy Hermiony Granger i Draco Malfoya, zlot fanów i ogólnopolski quiz wiedzy
Fani Harry’ego Pottera, szykujcie różdżki i peleryny. Już od 31 lipca do 2 sierpnia 2025 roku w Alvernia Planet, gdzie od kwietnia znajduje się największa podróżująca po świecie wystawa o Harrym Potterze, odbędzie się świętowanie urodzin najpopularniejszego czarodzieja wszech czasów. Fani szykują bogaty program dla dorosłych czarodziejów zawierający m.in. warsztaty i wyjątkowe prelekcje z aktorami dubbingowymi, a dla dzieci przewidziana jest moc angażujących atrakcji oraz gra terenowa. Program wydarzenia cały czas się rozrasta, ale oto niektóre z niezwykłych punktów magicznej imprezy.- 17.07.2025, 11:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Alvernia Planet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ