Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wspólna inicjatywa obu instytucji – nazwana ,,Teatr Dla Studenta” – ma sprzyjać temu, aby studentki i studenci uczestniczyli jak najliczniej w organizowanych przez Teatr wydarzeniach. Planowane jest zatem wprowadzenie preferencyjnych dla studiujących warunków uczestnictwa w spektaklach i spotkaniach w gmachu przy ul. Kilińskiego.
Chodzi także o to, aby pokazać, że teatralna przestrzeń może świetnie sprawdzić się jako sceneria wystaw (np. prac młodych artystek i artystów z Wydziału Sztuki UJD), a także być inspiracją do innych działań twórczych. Teatr ma również zagościć w budynkach Uniwersytetu. W planach są kierowane do studentów zajęcia oraz wzajemna promocja obu instytucji w ich mediach społecznościowych.
Symbolicznym początkiem takiego zbliżenia między Teatrem i Uniwersytetem jest zawarte 25 marca porozumienie o współpracy. Podpisali je p.o. Dyrektora Teatru im. A. Mickiewicza Magdalena Woch, a ze strony uczelni – p.o. Rektora UJD Prorektor ds. Nauki i Badań Naukowych dr hab. Bogusław Przywora, prof. UJD.
Ze strony teatralnej obecna była również Kierowniczka Działu Promocyjno-Literackiego Katarzyna Szeląg, a w imieniu uczelni – Prorektor ds. Współpracy i Umiędzynarodowienia dr. hab. inż. Marcin Sosnowski, prof. UJD, Prorektor ds. Kształcenia i Spraw Studenckich dr. hab. Jakub Jakubowski, prof. UJD oraz Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Kultury, Sztuki i Nauki dr Mateusz Pawełczyk.
W roku 2020 wydawnictwo Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej opublikowało raport z badania, którego najogólniejszym celem była ogólnopolska diagnoza uczestnictwa studentów w kulturze. Badanie przeprowadzono przy wsparciu Narodowego Centrum Kultury. Co wydaje się dość ciekawe w kontekście obiegowego wyobrażenia o dzisiejszych potrzebach kulturalnych osób studiujących – czy też ,,upadku kultury studenckiej” – wśród wydarzeń i form twórczości kojarzących się z kulturą studencką teatr zajmuje w świadomości studentów wysoką, trzecią pozycję. Wymieniło go 13,5% badanych. Teatr przegrywa co prawda z festiwalami i festynami oraz koncertami, natomiast stoi wyżej niż np. spotkania w klubach, pubach, karaoke, ale także wyżej niż kino.
Według raportu, studenci w skali miesiąca wydają na kulturę średnio ok. 150 zł, przy czym aż połowa z nich – mniej od tej kwoty. Pochodzący ze wsi wydają na ten cel średnio 50 zł mniej ci z miast. Na poziom zaspokojenia potrzeb kulturalnych studiujących najsilniej wpływa sytuacja materialna – jeśli są one niezaspokojone, głównym powodem jest brak pieniędzy. Studenci na co dzień wykorzystują więc zniżki dla swojej grupy i poszukują takiej oferty, z której mogą skorzystać ze zniżką lub bezpłatnie.
W kontekście takich danych wspólnemu pomysłowi częstochowskiej sceny miejskiej i UJD można tylko kibicować – miejsce dla teatru w zainteresowaniach studentów jest z całą pewnością, a preferencje i ulgi mogą tylko pomóc odpowiednio to miejsce wypełnić.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.03.2025, 17:41 |
Źródło informacji | UM Częstochowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Startuje 4. edycja turnieju tenisowego ATP Kozerki Open Challenger 2025
- 30.07.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Archicom Collection niezmiennie zaskakuje. W inwestycji M7 powstanie siedem kolekcjonerskich apartamentów unikalnych w skali światowej
W inwestycji M7 zlokalizowanej w nowym superkwartale Towarowa22, powstaną wyjątkowe, kolekcjonerskie apartamenty stworzone od początku do końca według autorskich koncepcji łączących je z wybitnymi postaciami ze świata sztuki lub prestiżowymi markami. Pierwsze trzy projekty są już gotowe do sprzedaży. To apartamenty „Helmut Newton and Sylvia Gobbel”, „M as Marylin” oraz „Guitar Heroes”. Posiadają swoje wyróżniki, a nawet – oryginalne dzieła wybitnych artystów w luksusowych wnętrzach.- 28.07.2025, 12:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Archicom Collection
-
Image
STS stworzył pomnik piłki kobiecej
STS, oficjalny sponsor reprezentacji Polski kobiet w piłce nożnej, stworzył wspólnie z PZPN wyjątkowy projekt „Piłka nożna jest kobietą”. W ramach inicjatywy powstał pomnik poświęconego kobiecej piłce nożnej. Projekt ma na celu uhonorowanie rosnącej roli kobiecego futbolu na sportowej mapie Polski oraz ciężkiej pracy zawodniczek i ich osiągnięć.- 28.07.2025, 11:16
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Biuro prasowe STS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ