Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Międzynarodowy Konkurs „Tańce i pląsy na patriotyczną nutę” organizowany był przez Szkołę Podstawową nr 11 oraz miejski Wydział Edukacji. Do udziału zgłosiło się 8 zespołów tanecznych, przygotowanych przez 13 entuzjastów-instruktorów, nadzorujących zarówno stronę choreograficzną, jak i literacką i plastyczną prezentowanych układów. O ponadnarodowym charakterze konkursu przesądził udział ekip z litewskiego Czarnego Boru (ze szkoły, która za patronkę ma polską świętą katolicką, założycielkę Urszulanek Serca Jezusa Konającego Urszulę Leduchowską – Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos Gimnazija), z gimnazjum z łotewskiego Rezekne oraz ze Szkoły Ogólnokształcącej z ukraińskiego Starokonstantynowa. Częstochowskimi uczestnikami rywalizacji były szkoły podstawowe 14, 21, 24, 34 i 48.
Jury – siostra Milena Banach oraz Joanna Resakowska i Agata Arkabus z Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN ,,WOM” w Częstochowie – miało nie lada zagwozdkę, gdy przyszedł czas na przyznawanie punktacji kolejnym zespołom. Koniec końców w kategorii klas 1-3 I miejsce przyznano SP nr 24, a II – SP nr 48. W gronie klas 4-8 I miejsce zajęło Gimnazjum z Czarnego Boru na Litwie, II miejsce – SP nr 14, a III – SP nr 21.
Nie sposób było nie przyznać wyróżnień, skoro wszystkie popisy określano jako wspaniałe i wywołujące wiele wzruszeń. Wyróżniono zatem częstochowską SP nr 34, Gimnazjum z Rezekne oraz Liceum Ogólnokształcące ze Starokonstantynowa na Ukrainie.
Dzieci odebrały nagrody i gratulacje od naczelnika Wydziału Edukacji Rafała Piotrowskiego – oraz dyrektor SP nr 11 Marzeny Michalskiej.
Także w tym tygodniu jasnogórska Sala Papieska była sceną międzynarodowego koncertu ,,Wspólnota Serc”. Z zaproszenia skorzystali m.in. zastępca prezydenta Częstochowy Łukasz Pabiś, naczelnik Wydziału Edukacji Rafał Piotrowski (który całe to wydarzenie zainicjował) oraz wicedyrektor częstochowskiej delegatury Kuratorium Oświaty w Katowicach Barbara Matczak.
Zaprezentowali się uczniowie i uczennice ze szkół z Litwy, Łotwy i Ukrainy, a także z częstochowskich, współpracujących z nimi placówek – SP nr 11, nr 21 oraz Zespołu Szkół Technicznych. Każda placówka przygotowała własny program słowno-muzyczny łączący elementy folkloru z tonami patriotycznymi. A na finał był pokaz strojów w narodowych barwach państw, z których pochodziły poszczególne ekipy młodych artystów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.04.2025, 15:10 |
Źródło informacji | UM Częstochowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czytanie łączy. Wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta2025
Dlaczego mężczyźni czytają mniej niż kobiety i jak to zmienić? To pytanie, które stawiają sobie organizatorzy ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta, która po raz trzeci zaprasza ojców, opiekunów, a także pozostałych członków rodziny do wspólnego czytania dzieciom. Dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta: bo czytanie łączy.- 15.05.2025, 13:54
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja powszechnego czytania
-
The Whole World is Dancing to “Chicken Banana”
- 15.05.2025, 12:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Nowe logo, nowa strategia: PWN przechodzi rebranding
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.- 15.05.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PWN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ