Pobierz materiał i Publikuj za darmo

O stale rozwijanych i cieszących się rekordowym zainteresowaniem inicjatywach ORLEN mówiła, podczas 10. edycji prestiżowego kongresu Impact w Poznaniu, Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza marki ds. sponsoringu. Wskazywała na nie jako na interesującą alternatywę dla spędzania wielu godzin dziennie w rzeczywistości cyfrowej, często pełnej nienawiści, pogardy dla drugiego człowieka i tzw. hejtu.
„ORLEN zbudował, zaplanował i konsekwentnie wdraża dwa, bardzo ważne z naszego punktu widzenia, programy dla dzieci i młodzieży. Jeden to >>Sportowy ORLEN<<, który buduje wspólnotę dzieciaków wokół aktywności sportowej. >>Kulturalny ORLEN<< to z kolei nasz pomysł na integrację najmłodszych wokół szeroko pojętej kultury” - podała Lidia Kołucka.
Do udziału w programie Sportowy ORLEN zaaplikowało w tym roku aż 2375 klubów, fundacji i stowarzyszeń, zajmujących się promocją aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży. W związku z dużą liczbą wartościowych zgłoszeń, budżet projektu został zwiększony do 12 milionów złotych, a liczba beneficjentów do 185 klubów.
Największą grupę wśród nich stanowią kluby wielosekcyjne (45), siatkarskie (28) oraz lekkoatletyczne i pływackie (po 15). Do udziału w programie zakwalifikowały się również mniej popularne sporty, takie jak futbol amerykański czy lacrosse, a łączna liczba wyróżnionych dyscyplin to 32. Z projektów, które otrzymają dofinansowanie, skorzysta niemal 26 tys. młodych mieszkańców Polski.
Z kolei Kulturalny ORLEN to pierwszy program firmy skierowany do dzieci i młodzieży, poświęcony promowaniu kultury i edukacji. Jego celem jest wzmacnianie lokalnych inicjatyw, które dzięki wspólnym artystycznym projektom umożliwiają budowanie relacji społecznych i wspierają rozwój osobisty młodych ludzi. Program odpowiada również na wyzwania współczesności, oferując wartościową alternatywę dla czasu spędzanego przed komputerem czy ekranem telefonu.
„W tym wypadku również zwiększyliśmy liczbę zakwalifikowanych projektów do 185 oraz budżet inicjatywy, opiewający teraz na 12,6 mln złotych. Jesteśmy przekonani, że zgodnie z hasłem kampanii promującej program: kultura daje dobrą energię!” - przekonywała Lidia Kołucka.
Ekspertka dodała, że rozwój obu programów to odpowiedź na oczekiwania, by ORLEN był jeszcze bliżej lokalnych społeczności, zwłaszcza tych funkcjonujących z dala od największych metropolii w kraju.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 16.05.2025, 16:18 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |