Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W trakcie ubiegłorocznych wakacji wśród najpopularniejszych kierunków królowały znane kurorty nadmorskie: Gdańsk, Władysławowo, Kołobrzeg, Krynica Morska, Łeba, Sopot i Międzyzdroje oraz Zakopane. Bazując na tych danych oraz obserwacjach z tegorocznej majówki, eksperci OLX prognozują, że te miejscowości również i tym razem będą przeżywały oblężenie. Jednak w tym roku dane serwisu pokazują, że na popularności zyskują również mniejsze miejscowości, jak Gowidlino na Kaszubach, Międzybrodzie Żywieckie w Beskidach czy Dąbki na Pomorzu.
„Widzimy, że dynamicznie rośnie zainteresowane mniej oczywistymi kierunkami. Polacy coraz częściej chcą wypoczywać na własnych zasadach i z możliwością dopasowania miejsca do indywidualnych potrzeb. To właśnie dlatego domki i apartamenty stanowią obecnie już ponad 70% ogłoszeń na OLX w kategorii >>Noclegi<<. Ten trend potwierdzają również nasze dane dotyczące popularności dodatkowych udogodnień. Oferty domków z prywatną balią, jacuzzi, sauną czy widokiem na jezioro otrzymują stosunkowo najwięcej zapytań” - komentuje Kamil Szabłowski, PR Lead OLX.
Polacy lubią także podróżować z towarzystwem. W maju 2025 r. co trzecie ogłoszenie na OLX dotyczyło noclegów dla większych grup. Tego typu oferty przyciągają średnio o 20% więcej odpowiedzi niż standardowe, co wyraźnie pokazuje, że Polacy coraz chętniej planują wakacje w większym gronie - z rodziną lub przyjaciółmi. Często zabieramy ze sobą również… czworonogi. Możliwość przyjazdu z pupilem to obecnie najczęściej wybierany filtr wśród użytkowników OLX i coraz więcej ofert noclegów, bo aktualnie aż 42%, spełnia to kryterium.
Rosnąca popularność wyjazdów w kraju czy noclegów dla większych grup mogłaby wskazywać na szukanie przez Polaków oszczędności. Jednak koszty wakacji w Polsce są często zbliżone do tych za granicą, a nawet od nich wyższe. Według danych OLX średnia cena noclegów w maju 2025 r. wzrosła o około 3,5% względem poprzedniego roku. Jednocześnie, jak wskazują badania, Polacy w tym roku są również skłonni wydać… więcej niż zazwyczaj. Prawie co czwarty respondent zamierza przeznaczyć na letni urlop ponad 5 tys. zł, podczas gdy rok temu deklarował to zaledwie co ósmy [2].
„Trendy, jakie obserwujemy, nie wynikają tylko z kalkulacji budżetowych. Jak się okazuje, dla niemal połowy tych, którzy wybierają wakacje w kraju, Polska jest po prostu… wystarczająco atrakcyjna [3]. Polacy szukają niezależności, komfortu i miejsca dla całej ekipy - włączając czworonogi. Chcą spędzać urlop na własnych zasadach. W OLX bacznie obserwujemy zmieniające się potrzeby użytkowników i na bieżąco dopasowujemy do nich funkcjonalności serwisu. Niedawno wprowadziliśmy w kategorii >>Noclegi<< parametr, który pozwala łatwo oznaczyć, że obiekt nadaje się na pobyt większej grupy” - dodaje Kamil Szabłowski, PR Lead OLX.
Prognozy ekspertów OLX wskazują, że wakacje 2025 przyniosą umocnienie trendów obserwowanych już w poprzednim roku. Znane lokalizacje nie tracą na znaczeniu, ale coraz więcej osób wybiera mniej oczywiste miejsca, które oferują spokojniejszy wypoczynek i bardziej kameralną atmosferę. Natomiast właściciele obiektów mogą liczyć na większe zainteresowanie, jeśli dostosują swoje ogłoszenia do potrzeb użytkowników - zaznaczą dostępność konkretnych udogodnień i opcję pobytu dla grup oraz odpowiednio zakomunikują styl wypoczynku „na własnych zasadach”.
[1] https://gu.com.pl/rankomat-polska-glownym-kierunkiem-urlopowych-wyjazdow/
[2] https://300gospodarka.pl/news/polacy-planuja-zaszalec-na-wakacjach
[3] https://www.egospodarka.pl/192916,Wakacje-w-Polsce-czy-za-granica,1,39,1.html
Źródło informacji: OLX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.06.2025, 08:00 |
Źródło informacji | OLX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |