Newsletter

Nauka i technologie

MC: Adres do e-Doręczeń dla przedsiębiorców bez dodatkowych formalności (komunikat)

25.06.2025, 17:30aktualizacja: 26.06.2025, 13:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Cyfryzacji informuje:

Od 1 lipca 2025 roku przedsiębiorcy, którzy nie mają adresu do e-Doręczeń, składając wniosek o zmianę wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), będą mogli od razu utworzyć adres do doręczeń elektronicznych (ADE). Nowo założoną skrzynkę do e-Doręczeń należy aktywować. To istotne ułatwienie i kolejny krok w upowszechnianiu systemu e-Doręczeń, z którego korzysta coraz więcej przedsiębiorców. Za pomocą e-Doręczeń wysłano już blisko 22 mln cyfrowych pism.

Zmiana w firmie? Tylko z e-Doręczeniami

Przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG przed 1 stycznia 2025 r., dokonujący jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie, będą zobowiązani do:

- podania danych do utworzenia adresu do e-Doręczeń w takiej sytuacji zostanie utworzony adres do doręczeń elektronicznych u Operatora Wyznaczonego;

- albo podania adresu założonej wcześniej – na potrzeby prowadzonej działalności – skrzynki do e-Doręczeń - taki adres zostanie dopisany do bazy adresów elektronicznych.

Dzięki temu przedsiębiorcy uzyskają adres do e-Doręczeń bez dodatkowych formalności.

"Wchodzimy w kolejny etap upowszechniania e-Doręczeń. Od 1 lipca posiadanie skrzynki będzie konieczne, aby zaktualizować dane firmy w CEIDG. To ważny sygnał dla przedsiębiorców, którzy planują zmiany w działalności" – mówi Anna Durmaj, zastępca dyrektora Departamentu Kanałów Cyfrowych w Centralnym Ośrodku Informatyki.

Od 1 lipca 2025 r. wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń albo dopisanie istniejącego adresu do bazy adresów elektronicznych można złożyć m.in. przy okazji:

- zmiany adresu działalności,

- aktualizacji danych kontaktowych,

- rozszerzenia PKD,

- zawieszenia lub wznowienia działalności.

Proste wdrożenie, realne korzyści

Już dziś przedsiębiorcy mogą założyć adres do e-Doręczeń, korzystając z portalu Biznes.gov.pl lub za pośrednictwem Kwalifikowanych Dostawców Usługi. Procedura jest w pełni zdalna i zajmuje kilka minut.

Dla przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG założenie skrzynki e-Doręczeń jest szybkie i bezpłatne. Dzięki niej zyskują nie tylko dostęp do urzędowej i biznesowej korespondencji online, ale również:

- oszczędzają czas i pieniądze,

- mają zdalny dostęp do dokumentów z dowolnego miejsca,

- unikają kolejek i awizacji,

- korzystają z automatycznej archiwizacji dokumentów,

- działają zgodnie z przepisami prawa.

Nowy standard komunikacji z administracją publiczną

e-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru – umożliwiają wysyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej oraz biznesowej w pełni online. System zapewnia skuteczność prawną, bezpieczeństwo korespondencji i wygodę użytkowania.

W systemie e-Doręczeń założono już ponad 1,40 mln skrzynek. Robi to coraz więcej firm, a liczba przesyłek rośnie z tygodnia na tydzień.

Więcej informacji:

Dodatkowe informacje i instrukcja krok po kroku, jak założyć adres do e-Doręczeń, znajdują się na stronie internetowej: biznes.gov.pl/edoreczenia

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)

ost/ js/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.06.2025, 17:30
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ