Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kampanię prowadzi Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Jej bohaterami są ludzie, którzy skorzystali z Funduszy Norweskich i EOG. Kampania podsumowuje też 20 lat obecności tych funduszy w Polsce.
„Chcieliśmy, by nasza kampania była oparta na historiach ludzi, którzy mieli pomysł, sięgnęli po Fundusze Norweskie i EOG i z powodzeniem je wykorzystali. Wielu z nich to prawdziwi pasjonaci - dlatego ich historie inspirują do działania” - wyjaśnia wiceminister funduszy i polityki regionalnej Konrad Wojnarowski, który w resorcie nadzoruje wdrażanie Funduszy Norweskich i EOG.
Opowieści, które inspirują
Na kampanię składa się 15 materiałów. Każdy z nich to opowieść, w której pokazujemy jak przekuć marzenia w rzeczywistość. Ministerstwo stworzyło:
- 5 artykułów storytellingowych,
- 5 podcastów,
- 5 reportaży wideo.
- „Liczby i fakty też są w naszej kampanii, ale to nie one są jej najważniejszą częścią. Projekt to coś abstrakcyjnego, trudno uczynić z niego bohatera opowieści. Za każdym projektem stoją ludzie, którzy mają twarze, imiona, nazwiska i bagaż doświadczeń. To oni najlepiej promują Fundusze Norweskie i EOG” - mówi wiceminister Wojnarowski.
Jakie historie zostaną opowiedziane w kampanii?
Bohaterem jednego z reportaży wideo jest dr Dariusz Bukaciński z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ma w życiu dwie miłości - swoją żonę (także naukowca) i mewę siwą. Razem z żoną i współpracownikami spędza kilka miesięcy w roku na wyspach na Wiśle po to, by chronić mewy przed ludźmi i drapieżnikami.
W jednym z podcastów troje naukowców ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Warszawskiego opowiadają o badaniu torfowisk w Polsce i Norwegii. Torfowiska to cisi strażnicy klimatu - ale ich kondycja zależy również od jakości środowiska. W podcaście mówią, jakie wnioski płyną z badań i jak można je wykorzystać.
Z kolei jeden z artykułów opowiada o grupie pasjonatów z Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, którzy uczą o Bałtyku osoby z niepełnosprawnościami.
„Jeden z uczestników podszedł do mnie i powiedział, że nigdy nie zapomni tych warsztatów, bo mógł podczas nich pierwszy raz zanurzyć nogi w morzu” - mówi w artykule Justyna Kąpa, jedna z edukatorek zaangażowanych w projekt.
Gdzie znaleźć informacje o kampanii
Wszystkie treści są publikowane na stronie kampanii: www.eog.gov.pl/kampania.
Materiały są publikowane także w mediach społecznościowych:
Facebook: https://www.facebook.com/FunduszenorweskieEOG
Instagram: https://www.instagram.com/fundusze_norweskie_i_eog/
Podcasty i reportaże wideo pojawią się:
na Spotify: profil #HistorieZPasją
https://creators.spotify.com/pod/profile/historiezpasja/
na Apple Podcasts: profil #HistorieZPasją
https://podcasts.apple.com/pl/podcast/historiezpasj%C4%85/id1815689804
oraz na YouTube: kanał Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej
https://www.youtube.com/@MFIPR
20 lat Funduszy Norweskich i EOG, 4 edycje, tysiące historii
Od 2004 roku Polska jest największym beneficjentem Funduszy Norweskich i EOG w UE. Z tego źródła otrzymaliśmy już ponad 2,8 mld euro.
Tylko w III edycji, z budżetem ponad 809 mln euro, udało się zrealizować prawie 1800 projektów, w tym niemal 700 w partnerstwie z podmiotami (np. firmami, uczelniami, szkołami, organizacjami pozarządowymi) z Islandii, Liechtensteinu lub Norwegii.
Pieniądze trafiły m.in. na rozwój miast, edukację, badania naukowe, wyposażenie policji i Straży Granicznej czy ochronę środowiska. Konferencja kończąca III edycję Funduszy Norweskich i EOG dla Polski odbyła się 3 grudnia 2024 roku w Warszawie.
IV edycja to jeszcze większe środki na wsparcie polskich projektów. Nasz kraj otrzymał aż 925 mln euro. Umowy międzynarodowe w tej sprawie podpisano 23 kwietnia 2025 roku w Warszawie. Uruchomienie pierwszych konkursów w ramach IV edycji spodziewane jest w 2026 roku.
Źródło informacji: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.06.2025, 15:26 |
Źródło informacji | Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Inżynierowie przyszłości - jak AI zmienia sposób projektowania i tworzenia
Czy inżynieria przyszłości to domena wyłącznie kodu i algorytmów? A może przede wszystkim ludzi, którzy potrafią współpracować, uczyć się szybciej i wykorzystywać technologię do realnych zmian? Właśnie takie pytania wybrzmiały podczas tegorocznego Women in Tech Summit 2025, gdzie GlobalLogic prezentował nie tylko najnowsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, ale też prawdziwe historie ludzi, którzy je tworzą.- 26.06.2025, 14:05
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: GlobalLogic
-
Image
Raport Politechniki Wrocławskiej o AI: Polacy nie boją się sztucznej inteligencji PAP
Polacy znają pojęcie „sztuczna inteligencja”, widzą wiele szans w jej rozwoju, ale dostrzegają również zagrożenia. Szczególnie na rynku pracy - to główne wnioski z raportu „Między ciekawością a niepewnością. Pokolenia Polaków wobec sztucznej inteligencji - wiedza, doświadczenie, nastroje”, który przygotowała Politechnika Wrocławska.- 26.06.2025, 12:52
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ