Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Najczęściej styl festiwalowy opisujemy jako „wygodny” (32%), sportowy/streetwear (11%) i zgodny z trendami (10%).
- Co piąty festiwalowicz do 24 r.ż. planuje swoje stylizacje z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Młodzi chętnie wybierają kolorowy makijaż, styl Y2K i kupują festiwalowy merch oraz ubrania z limitowanych kolekcji.
- Z myślą o koneserach muzyki i mody Allegro stworzyło limitowaną kolekcję ubrań z braćmi Kacperczyk oraz Pauliną Przybysz. Merch trafi do sprzedaży w drugiej połowie lipca.
Badanie „Moda festiwalowa”, przeprowadzone na zlecenie Allegro, pokazuje, że ponad 80% Polaków uczestniczy w festiwalach muzycznych przynajmniej raz w roku. Moda stała się istotną częścią tego doświadczenia, służąc wyrażaniu stylu i indywidualności: blisko 3/4 uczestników przywiązuje wagę do swojego wyglądu, a jest to szczególnie ważne dla kobiet (24%) i osób w wieku 35-49 lat (28%).
W ubiorze festiwalowicze stawiają przede wszystkim na wygodę (32%). Popularnością cieszą się również style sportowy/streetwear (11%) i zgodny z aktualnymi trendami (10%), a wśród osób w wieku 16-24 lata widać powrót do estetyki lat 2000 (Y2K). Stylizacje są często przygotowywane na ostatnią chwilę (71%), choć najmłodsi mają skłonność do planowania ich z większym wyprzedzeniem (20%). Inspiracje czerpiemy głównie z mediów społecznościowych (24%), zdjęć z innych festiwali (23%), sklepów odzieżowych (20%) i od bliskich (18%).
Najpopularniejsze elementy to wygodne buty sportowe (39%), t-shirty z nadrukami (35%) i okulary przeciwsłoneczne (31%), a dla osób do 24. r.ż. ważny jest również kolorowy makijaż (35%). Blisko co trzecia osoba sięga po ubrania z limitowanych kolekcji lub tych tworzonych we współpracy z artystami. Co ciekawe, to raczej domena mężczyzn niż kobiet (35% vs 31%) i osób młodych.
Wpisując się w te trendy, platforma Allegro stworzyła kolekcję ubrań we współpracy z braćmi Kacperczyk oraz Pauliną Przybysz. Artyści zaprojektowali dwa limitowane t-shirty, które nie tylko łączą świat muzyki z modą, ale także odpowiadają na oczekiwania festiwalowiczów. Kolekcja dostępna będzie w drugiej połowie lipca wyłącznie na Allegro.
„Koszulka zaprasza do słuchania mojego utworu >>Whiplash<< - piosenki, która igra z poczuciem czasu: w muzyce, w relacji, w życiu. To >>współczesna poezja<<, w której metaforami są anglicyzmy z języka festiwalowego. Cytat, będący centrum koszulki, stanowi backstage emocji wspomnianego utworu. Moda? Dla mnie to przedłużenie komunikatu - możesz powiedzieć coś ważnego, zanim jeszcze otworzysz usta” - mówi Paulina Przybysz.
„Nasza największą inspiracją są fani - to dzięki nim w naturalny sposób w naszych głowach powstało hasło >>Wszyscy jesteśmy Kacperczyk<<, a wspólnie stworzony merch jest na to najlepszym dowodem” - dodają Bracia Kacperczyk.
Większość festiwalowiczów kompletuje swoje stylizacje w internecie - najczęściej w sklepach online (26%) oraz na platformach sprzedażowych (25%). Podobny trend widoczny jest przy zakupie kosmetyków. Niemal co trzeci ankietowany wciąż wybiera sklepy stacjonarne. Nie brakuje także entuzjastów vintage - blisko co czwarta osoba korzysta z ogłoszeń w serwisach z drugiej ręki, a 16% odwiedza stacjonarne second-handy.
Allegro oferuje szeroki wybór stylowych ubrań oraz jakościowych kosmetyków, co ułatwia przygotowania do festiwalu i pozwala skupić się na dobrej zabawie.
Źródło: Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Allegro w czerwcu 2025 wśród Polaków w wieku powyżej 16. roku życia, którzy uczestniczyli w festiwalu i/lub wydarzeniu muzycznym w ciągu ostatnich 5 lat. Wywiady były prowadzone metodą CAWI na grupie 600 osób (n=600).
Źródło informacji: Allegro
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 09.07.2025, 14:13 |
| Źródło informacji | Allegro |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci: w Polsce nastąpił dynamiczny postęp w leczeniu hemofilii, jest dostęp do innowacyjnych terapii, ale i luka w systemie PAP
Postęp w leczeniu hemofilii odmienił sytuację pacjentów, którzy kiedyś doświadczali poważnych powikłań, a nawet niepełnosprawności, dziś ich choroba może być skutecznie kontrolowana za pomocą nowoczesnych metod profilaktyki i leczenia. Jednak wyzwaniem wciąż pozostaje zapewnienie równego dostępu oraz utrzymanie ciągłości opieki dla wszystkich pacjentów - ocenili eksperci podczas konferencji, na której zaprezentowano dwa raporty o sytuacji pacjentów z hemofilią w Polsce i kosztach leczenia tej choroby.- 31.10.2025, 14:34
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Krynica Forum 2025: smartfony tak, ale nie bez ograniczeń w szkole i nie za wcześnie PAP
Smartfony w szkołach mogą być cenną pomocą dydaktyczną, jednak korzystanie z nich bez ograniczeń powoduje u młodych ludzi problemy z koncentracją, spadek dobrostanu psychicznego oraz „smartwicę” - ograniczenie realnych relacji z rówieśnikami. O tym, czy odgórny zakaz może temu zapobiec, mówili uczestnicy debaty „Szkoła bez smartfonów: czy uratuje nasze dzieci przed samotnością?” pierwszego dnia Krynica Forum.- 30.10.2025, 12:46
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Polki chcą medycyny szytej na miarę - potwierdza to raport przygotowany przez Instytut Ochrony Zdrowia o potrzebach pacjentek z rakiem piersi
Ponad 80% Polek uważa, że decyzje o leczeniu raka piersi powinny być podejmowane na podstawie wyniku wielogenowego testu rokowniczego, a 9 na 10 oczekuje koordynowanej opieki onkologicznej [1]. Najnowszy raport Instytutu Ochrony Zdrowia opracowany we współpracy z Fundacją OmeaLife, Fundacją OnkoCafe - Razem Lepiej oraz Federacją Stowarzyszeń „Amazonki” pokazuje, że pacjentki chcą mieć realny wpływ na sposób leczenia, a ich oczekiwania wobec systemu ochrony zdrowia wyraźnie zmierzają w stronę medycyny personalizowanej.- 30.10.2025, 09:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Ochrony Zdrowia
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ