Newsletter

Imponująca, barokowa inauguracja kolejnego sezonu artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej

16.09.2025, 14:58aktualizacja: 16.09.2025, 15:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Warszawska Opera Kameralna/fot. G. Bargieł (1)
Warszawska Opera Kameralna/fot. G. Bargieł (1)
Wspaniały dźwięk Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej MACV pod batutą maestro Adama Banaszaka oraz niebiański głos młodej, lecz już znanej i utytułowanej sopranistki Catherine Trottmann, wypełniły złotą Salę Wielką na Zamku Królewskim. Wyjątkowe, nagrodzone długimi owacjami wykonanie arii z oper Händla, Vivaldiego i Hasse’a otworzyło sezon artystyczny 2025/2026 Warszawskiej Opery Kameralnej.

Na to wydarzenie przez kilka letnich miesięcy czekali wszyscy miłośnicy opery zarówno ze stolicy, jak i z całej Polski. Inauguracja kolejnego sezonu artystycznego WOK to tradycyjnie wielkie święto dla całej społeczności operowej w naszym kraju.

„Poprzedni sezon zakończyliśmy, jak zawsze wspaniałym i imponującym Festiwalem Mozartowskim, a ten rozpoczynamy przepięknym recitalem barokowym, zawierającym dzieła wybitnych kompozytorów: Händla, Vivaldiego, Hasse’a. Ale prawdziwą gwiazdą jest Catherine Trottmann, młoda solistka ze wspaniałym głosem, która już należy do plejady czołowych sopranów świata” - mówiła Alicja Węgorzewska-Whiskerd, dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej.

„Przygotowaliśmy najbardziej wirtuozowskie arie z oper Georga Friedricha Händla i Antonia Vivaldiego. Wirtuozowskie tak w sensie wirtuozerii wokalnej, opisu wokalnej pirotechniki, jak i w kontekście wirtuozerii tego, jak można ująć słuchacza śpiewnością, zatrzymaniem czasu, wyjątkowo piękną, najciszej śpiewaną frazą” - tłumaczył Adam Banaszak, kierownik muzyczny Musicae Antiquae Collegium Varsoviense - Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej.

Uwertura do opery Giulio Cesare in Egitto Händla, aria „Qui mentre mormorando” z opery Il Tigrane Antonio Vivaldiego, fragmenty opery Marc’Antonio e Cleopatra Hasse’a: przez półtorej godziny Zamek Królewski wypełniony był dźwiękami i głosem najwyższej próby.

„Naprawdę uwielbiam tych kompozytorów i uważam, że stanowią oni trzy różne oblicza muzyki barokowej XVIII wieku. Händel tworzył niesamowite arcydzieła, a tutaj mamy bardzo szeroki wybór jego angielskich oratoriów i bardzo włoskich arii operowych. Następnie Vivaldi, który tworzy zupełnie inny nastrój: czasami ma się ochotę wręcz śnić, słuchając tej muzyki. Natomiast spektakularne dzieła Hasse’a idealnie zamykają ten koncert” - wyjaśniała Catherine Trorrmann, którą warszawska publiczność nagrodziła długimi owacjami na stojąco.

Przy okazji inauguracji sezonu artystycznego fani WOK mieli okazję usłyszeć o planach legendarnej orkiestry na następne miesiące.

„Już teraz zapraszamy na listopadową premierę >>Cyrulika Sewilskiego<< w wykonaniu naszego zespołu, również pod dyrekcją Adam Banaszaka. Przygotowujemy się również do przyszłorocznych jubileuszów: 35. Festiwalu Mozartowskiego oraz 65-lecia istnienia Warszawskiej Opery Kameralnej” - przypominała Alicja Węgorzewska-Whiskerd.

W repertuarze WOK nie zabraknie również przedstawień i wydarzeń dedykowanych dzieciom oraz młodzieży.

„Wraz z dyrektorami instytucji kultury z całego świata zastanawiamy się obecnie, jaka przyszłość czeka ten gatunek sztuki w perspektywie najbliższych dekad. Jeżeli dzisiaj nie rozpoczniemy bardzo aktywnej akcji promowania sztuki operowej, to może okazać się, że już niebawem teatry mogą zacząć świecić pustkami” - zaznaczyła dyrektor WOK.

Program Warszawskiej Opery Kameralnej na sezon 2025/2026 można znaleźć tutaj.

Źródło informacji: PAP Mediaroom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.09.2025, 14:58
Źródło informacji PAP Mediaroom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ