Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezentacja strategii na najbliższe pięć lat ściągnęła do warszawskiej wieży mBank rzeszę analityków rynkowych i dziennikarzy ekonomicznych. Instytucja ta bowiem w przeszłości wielokrotnie zaskakiwała tak klientów, jak i ekspertów, odważnymi decyzjami biznesowymi oraz otwartością na wdrażanie innowacyjnych produktów. Do końca tej dekady na obu tych płaszczyznach zarząd mBanku deklaruje wyraźne przyspieszenie.
„Wracamy do naszych korzeni - i po cięższym okresie stojącym pod znakiem konieczności mierzenia się z wyzwaniami związanymi z kredytami frankowymi, stawiamy dziś na ambitne, lecz dobrze przemyślane i zaprojektowane inwestycje. W poprzednich latach potrafiliśmy udowodnić, że jak mało który bank w Polsce potrafimy rosnąć organicznie, w oparciu o własny potencjał oraz zasoby” - mówił Cezary Kocik, prezes mBanku.
Według prezesa Kocika strategia mBanku w latach 2026-2030 będzie opierać się na trzech filarach: wzroście związanym z cyklem życia klienta (bank będzie dostosowywał swoją ofertę do potrzeb klientów na różnych etapach życia), profesjonalnej obsłudze i doskonałości organizacyjnej. mBank na tle konkurencji wyróżnia się bowiem demografią klientów - 67 proc. z nich to osoby z pokoleń Z i Y, a 74 proc. ma mniej niż 46 lat.
„To bardzo istotne, bo właśnie od tego momentu nasi klienci zaczynają kumulować swój kapitał i korzystać z największej liczby produktów. To na nich chcemy się skupić, oferując nie tylko tradycyjne usługi bankowe, ale stając się zaufanym partnerem oraz swoistym nawigatorem po świecie rozwiązań cyfrowych: aby korzystali z nich w sposób bezpieczny dla swojego zdrowia finansowego” - tłumaczył Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
Co więcej, aż 73 proc. aktualnych klientów mBanku jest z nim związanych od co najmniej dekady. Zakładali w nim swoje pierwsze, studenckie konta albo prowadzili start-upy, które dziś często są dużymi podmiotami o ugruntowanej pozycji na rynku.
„To jest właśnie piękno naszych długotrwałych relacji z konsumentami. W tym duchu także napisaliśmy najnowszą strategię, będącą dojrzałą ofertą dla dojrzałych klientów” - dodał wiceprezes Bratos.
W obszarze bankowości korporacyjnej bank wskazuje sześć strumieni wzrostu: transformację energetyczną i technologiczną, cyfryzację, zrównoważony rozwój, gospodarkę obiegu zamkniętego, zdrowie i czas wolny oraz obronność.
„Zrównoważone finansowanie to nie tylko odpowiedzialność, ale także ogromna szansa dla polskich firm na zwiększenie konkurencyjności. Nasz bank jest gotowy się w ten proces jeszcze mocniej zaangażować” - podkreślał Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
Przedstawiciele mBanku zapowiedzieli również przyspieszenie działalności w Czechach i na Słowacji. Jednocześnie bank zadeklarował powrót do wypłacania dywidendy: początkowo wskaźnik wypłaty ma wynieść 30 proc. zysku netto za poprzedni rok, z intencją jego zwiększenia do 75 proc. w 2030 roku.
Zgodnie ze strategią „Cała naprzód!” w obszarze IT mBank będzie dążył do wprowadzenia rozwiązań, które m.in. wspomogą klientów w planowaniu swojego budżetu, umożliwią analitykom pracę z danymi w ludzkim języku naturalnym, zautomatyzują podsumowania spotkań z klientami, a doradców wesprą w obsłudze zapytań i reklamacji. Gruntowną przebudowę, nowy interfejs oraz szereg funkcjonalności zyska także aplikacja mobilna. W obszarze cyberbezpieczeństwa mBank zakłada wdrożenie zaawansowanych zabezpieczeń opartych o sztuczną inteligencję, uwierzytelnienie wieloczynnikowe oraz mechanizmy natychmiastowych zgłoszeń potencjalnych oszustw.
mBank już teraz należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce, a jego strategicznym akcjonariuszem jest Commerzbank. Bank jest notowany na GPW od 1992 r., wchodzi także w skład indeksu WIG20. Aktywa banku na koniec 2024 roku wynosiły 245,96 mld złotych.
Więcej o nowej strategii mBanku można przeczytać tutaj.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.09.2025, 09:17 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |