Newsletter

Płatności Union Pay szerzej akceptowane w Europie, obecnie w ponad 90% europejskich krajach i regionach

29.09.2025, 08:49aktualizacja: 29.09.2025, 08:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

MADRYT, 26 września 2025 r. /PRNewswire/ -- Spółka UnionPay International („UPI”) ogłosiła dzisiaj znaczne postępy w tworzeniu płynnie działającego środowiska płatności w Europie, gdzie jej usługi są dostępne w ponad 90% krajów i regionów, zapewniając mieszkańcom i podróżnym międzynarodowym bezpieczne i wygodne metody płatności.

Europejska działalność UnionPay obejmuje podstawowe scenariusze płatności: ponad 80% sprzedawców akceptuje karty UnionPay w terminalach POS, a ponad sześć milionów handlowców obsługuje bezkontaktowe płatności UnionPay QuickPass, z których można korzystać w transporcie publicznym w ramach systemu open loop, a także w restauracjach, hotelach, supermarketach i przy zakupie biletów wstępu na atrakcje turystyczne. Od początku 2025 r. liczba transakcji QuickPass zwiększyła się ponad dwukrotnie, co odzwierciedla wzrost ich popularności wśród użytkowników i handlowców.

Duże podmioty detaliczne i z branży hotelarskiej włączyły UnionPay do obsługiwanych metod płatności. Europejskie sklepy bezcłowe na lotniskach, domy towarowe Galeries Lafayette we Francji, Harrods w Wielkiej Brytanii, El Corte Inglés w Hiszpanii oraz dziewięć outletów premium Value Retail akceptują karty UnionPay, a większość z nich przyjmuje również płatności mobilne UnionPay. Obiekty gastronomiczne - od eleganckich restauracji po sieci szybkiej obsługi i kawiarnie - również obsługują rozwiązania marki, a globalne grupy hotelarskie takie jak Four Seasons, Shangri-La i Park Hyatt oferują płatności UnionPay w najważniejszych obiektach w Europie. Dzięki partnerstwu z Dojo posiadacze kart UnionPay mogą dokonywać płatności u ponad 110 tysięcy sprzedawców w Wielkiej Brytanii, głównie z sektora hotelarskiego.

Marka UnionPay stała się nieodłączną częścią podróży i turystyki - jej płatności są dostępne w systemach komunikacji miejskiej i międzymiastowej oraz w usługach wynajmu aut w Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech. Popularne atrakcje takie jak London Eye, Disneyland w Paryżu i Sagrada Família w Barcelonie również udostępniają użytkownikom płatności online za bilety za pomocą kart UnionPay. Około 40 tys. automatów Selecta w całej Europie obsługuje płatności UnionPay.

Liczba kart UnionPay wydanych w Europie dodatkowo świadczy o zasięgu marki - wydano ponad milion kart w 13 krajach, w tym w Serbii, we Włoszech i w Hiszpanii. Mieszkańcy Hiszpanii, Francji, Niemiec i innych krajów EWG mogą składać wnioski o wydanie kart PecunPay UnionPay za pośrednictwem aplikacji „Yi An” dostępnej w europejskiej sieci UnionPay i 183 krajach i regionach na świecie, kompatybilnej z Weixin Pay (nazwa stosowana za granicą: WeChat Pay) oraz Alipay do transakcji z kodami QR, co zapewnia wygodne płatności dla Europejczyków podróżujących do Chin.

Ponieważ Chiny stają się jednym z najpopularniejszych kierunków podróży dla europejskich turystów (za sprawą zawarcia kolejnych umów o ruchu bezwizowym i uruchomienia bezpośrednich lotów) „Project Excellence” UPI ułatwia płatności osobom odwiedzającym ten kraj. Szeroka dostępność usług UnionPay w Chinach oraz zwrot podatku bezpośrednio na karty UnionPay w miastach tranzytowych takich jak Pekin, Guangzhou, Chengdu i Nanjing oznaczają bezproblemowe płatności dla odwiedzających z Europy.

Rozbudowana infrastruktura przynosi korzyści obydwu stronom, spełniając potrzeby mieszkańców Europy związane z codziennymi transakcjami i podczas podróży, jednocześnie zachęcając posiadaczy kart UnionPay - w tym rosnące grono turystów z Chin - do wybierania europejskich sprzedawców. UnionPay przygotowuje kolejne wyjątkowe oferty z udziałem lokalnych sprzedawców i chińskich operatorów płatności, aby zwiększyć obroty.

Poza Europą spółka UnionPay wydała setki milionów kart w 83 krajach i regionach, przyczyniając się do wzrostu podróży transgranicznych i handlu na całym świecie.

Źródło: UnionPay International

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.09.2025, 08:49
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ