Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według badania „Oblicza Polskiej Zamożności” bogaci Polacy to przede wszystkim dobrze wykształceni przedsiębiorcy, dla których kluczowe wartości to zdrowie i rodzina. Pieniądze postrzegają jako narzędzie do osiągnięcia wolności i bezpieczeństwa, a zarządzanie finansami często traktują jako hobby.
Próba została podzielona na dwie grupy dochodowe: zarabiające rocznie 240-600 tys. zł brutto oraz powyżej 600 tys. zł brutto. Osoby z rocznymi zarobkami 240-600 tys. to statystycznie osoby młodsze, przed 50. rokiem życia, najczęściej pracujące na umowie o pracę na stanowiskach specjalistów i menedżerów. Ponad połowa tej grupy deklaruje majątek przekraczający 1 mln złotych.
Z kolei w grupie o rocznych zarobkach przekraczających 600 tys. zł brutto dominują mężczyźni w wieku 35+, z przewagą osób starszych. Są świetnie wykształceni, co dziesiąty z tytułem doktora. Większość z nich od wielu lat prowadzi własną działalność gospodarczą. Większość również jest w związkach małżeńskich, połowa z nich ma już dorosłe dzieci. Bogaci Polacy z obu grup majątkowych inwestują - 60 proc. respondentów deklaruje dochód pasywny pochodzący z inwestycji. To dla nich ING Bank Śląski przygotował specjalną ofertę Private Banking ING.
„Oferta Private Banking ING pozwala klientom łatwiej poruszać się w złożonym świecie inwestycji i dopasowywać rozwiązania do indywidualnych celów. Dzięki temu klient może nie tylko chronić wartość swojego majątku, ale zacząć go pomnażać w zdywersyfikowany sposób, co wcześniej mogło mu się wydawać zbyt czasochłonne” - stwierdziła Ewa Łuniewska, wiceprezes ING Banku Śląskiego, odpowiedzialna za Pion Klientów Private Banking i Inwestycji.
Jak wynika z badania, większość zamożnych Polaków interesuje się finansami (78 proc.) i chce być maksymalnie zaangażowana w zarządzanie swoim majątkiem (72 proc.). Deklarują, że nie tylko znają się na zarządzaniu pieniędzmi, ale wręcz sprawia im to przyjemność. Co druga osoba twierdzi, że akceptuje duże ryzyko inwestycyjne.
„Co wyróżnia Private Banking ING? Nasz klient zyskuje dostęp do zaawansowanych cyfrowych narzędzi inwestycyjnych, usług bankowych, ekspertyzy oraz wsparcia w optymalnym prowadzeniu swoich finansów, co przekłada się na poczucie bezpieczeństwa i komfortu w zarządzaniu całym majątkiem. Oprócz intuicyjnych rozwiązań cyfrowych w aplikacji bankowej, ma dostęp do zespołu certyfikowanych doradców, którzy są dostępni w Centrach Private Banking, placówkach bankowych oraz przez połączenie video” - przekazała prezes Łuniewska.
Respondenci, uczestniczący w badaniu „Oblicza Polskiej Zamożności” preferują konserwatywny wybór produktów finansowych i inwestycyjnych. Optują za bezpiecznymi formami lokowania kapitału - najczęściej sięgając po produkty oszczędnościowe (konta, lokaty),co drugi inwestuje w akcje, a co piąty korzysta z konta maklerskiego. Wśród inwestycji dominują nieruchomości w Polsce (65 proc.), metale szlachetne (35 proc.) oraz przedmioty o trwałej wartości, takie jak biżuteria czy zegarki (29 proc.).
„Klienci bankowości prywatnej oczekują doskonałej oferty bankowości codziennej. Z tym się wiąże konto Private Banking połączone z kartą, którą można płacić za granicą w tamtejszych walutach. Karta kredytowa daje również bardzo dobre ubezpieczenia w podróży. Oczekują także bardzo dobrego ubezpieczenia oraz rozwiązań inwestycyjnych, np. dedykowanych ofert oszczędnościowych. My mamy takie rozwiązania” - dodał Krzysztof Orlik, dyrektor Centrum Bankowości Doradczej ING Banku Śląskiego.
Jak przekazali twórcy raportu ING, bogaci Polacy inwestują ostrożnie - unikają inwestycji, których nie rozumieją. Są sceptyczni wobec ofert gotowych rozwiązań. Wolą sami szukać okazji niż dać się namówić do skorzystania z oferty. Część osób miało negatywne doświadczenia z funduszami czy akcjami. Unikają inwestycji, które obciążają psychicznie i za bardzo absorbują ich uwagę.
„Bankowość prywatna to celebrowanie sukcesu ludzi, którzy ten sukces osiągnęli. Wiemy, że to są ludzie dojrzali, ale też widzimy, że w Polsce jest coraz więcej ludzi młodych, takich w wieku 35+, którzy są również już ludźmi zamożnymi. To dla nich będziemy rozwijać naszą ofertę” - dodała Ewa Łuniewska.
W badaniu ING Bank Śląski chciał zweryfikować popularne przysłowie, że pieniądze szczęścia nie dają. Wyniki ankiet wskazują, że nie ma ono potwierdzenia w opiniach bogatych ludzi. Zamożni Polacy deklarują wysokie zadowolenie z życia (68 proc.) i optymistyczne nastawienie do przyszłości (71 proc).
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 14.10.2025, 13:14 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |