Newsletter

Rimini Street ogłasza wyniki finansowe i operacyjne za III kwartał 2025 r.

03.11.2025, 09:38aktualizacja: 03.11.2025, 09:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wybrane najważniejsze wyniki finansowe za III kwartał:
Zakontraktowane, ale jeszcze niewykonane usługi (ang. RPO) na kwotę 611,2 mln USD, co oznacza wzrost o 6,4% w stosunku do ubiegłego roku
Skorygowane należności z faktur wyniosły 63,9 mln USD, co oznacza wzrost o 6,7% w stosunku do ubiegłego roku
3155 aktywnych klientów, co oznacza wzrost o 1,9% w stosunku do ubiegłego roku

LAS VEGAS--(BUSINESS WIRE) -- Rimini Street, Inc. („firma”) (Nasdaq: RMNI), dostawca kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania firmowego, usług zarządzanych oraz innowacyjnych rozwiązań w zakresie ERP opartych na AI typu agent o zasięgu globalnym, wiodący podmiot zewnętrzny świadczący usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle, SAP i VMware, przekazał dzisiaj informację o wynikach za III kwartał 2025 roku zakończony dnia 30 września 2025 roku.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20251030283298/pl/ 

Wybrane wyniki finansowe za III kwartał 2025 r.

  • W III kwartale 2025 r. wartość przychodów osiągnęła poziom 103,4 mln USD, co stanowi spadek o 1,2% w stosunku do kwoty 104,7 mln USD uzyskanej w analogicznym okresie w roku poprzednim; z pominięciem wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft wartość przychodów wzrosła o 2,5%.
  • W III kwartale 2025 r. wartość przychodów w USA osiągnęła poziom 46,3 mln USD, co stanowi spadek o 10,3% w stosunku do kwoty 51,6 mln USD uzyskanej w analogicznym okresie w roku poprzednim; z pominięciem wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft wartość przychodów w USA spadła o 4,4%.
  • W III kwartale 2025 r. wartość przychodów międzynarodowych osiągnęła poziom 57,2 mln USD, co stanowi wzrost o 7,7% w stosunku do kwoty 53,1 mln USD uzyskanej w analogicznym okresie w roku poprzednim; z pominięciem wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft wartość przychodów międzynarodowych wzrosła o 8,6%.
  • Przychody z tytułu opłat abonamentowych wyniosły 97,8 mln USD, co stanowiło 94,5% przychodów ogółem za III kwartał 2025 r. w porównaniu z wartością przychodów z tytułu opłat abonamentowych wynoszącą 100,4 mln USD, które stanowiły 95,9% przychodów ogółem w tym samym okresie roku ubiegłego; z pominięciem wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft wartość przychodów z tytułu opłat abonamentowych w III kwartale 2025 r. wyniosła 93,4 mln USD, czyli 94,6% łącznych przychodów, w porównaniu z kwotą 92,5 mln USD, czyli 96,0% łącznych przychodów, uzyskaną w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
  • Powtarzalne dochody przeliczone na wartość roczną za III kwartał 2025 r. wyniosły 391,0 mln USD, co stanowi spadek o 2,6% w stosunku do kwoty 401,5 mln USD uzyskanej w analogicznym okresie w roku poprzednim; z pominięciem wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft wysokość powtarzalnych dochodów przeliczonych na wartość roczną wyniosła 373,7 mln USD za III kwartał 2025 r., co stanowi wzrost o 1,0% w porównaniu z kwotą 370,1 mln USD uzyskaną w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
  • Liczba aktywnych klientów w dniu 30 września 2025 r. wynosiła 3155, co oznacza wzrost o 1,9% w porównaniu z liczbą 3097 aktywnych klientów w dniu 30 września 2024 r.
  • W ciągu dwunastomiesięcznego okresu, który zakończył się z dniem 30 września 2025 r., wskaźnik utrzymania przychodów wyniósł 89%, a tym samym był analogiczny do wyniku uzyskanego w porównywalnym okresie zakończonym z dniem 30 września 2024 r.
  • W III kwartale 2025 r. należności z faktur wyniosły 66,5 mln USD, co stanowi wzrost o 2,0% w porównaniu z wynikiem 65,2 mln USD uzyskanym w analogicznym okresie w roku poprzednim.
  • W III kwartale 2025 r. skorygowane należności z faktur, z pominięciem należności z faktur związanych wycofaniem wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft, wyniosły 63,9 mln USD, co stanowi wzrost o 6,7% w porównaniu z wynikiem 59,9 mln USD uzyskanym w analogicznym okresie w roku poprzednim.
  • Wartość zakontraktowanych, ale jeszcze niewykonanych usług (ang. RPO) osiągnęła rekordowy poziom 611,2 mln USD na dzień 30 września 2025 r., co stanowi wzrost o 6,4% w porównaniu z kwotą 574,6 mln USD na dzień 30 września 2024 r.; z pominięciem wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft kwota RPO wyniosła 599,0 mln USD na dzień 30 września 2025 r., co stanowi wzrost o 9,3% w porównaniu z kwotą 547,8 mln USD z dnia 30 września 2024 r.
  • Marża brutto za III kwartał 2025 r. wyniosła 59,9%, w porównaniu z 60,7% w tym samym okresie roku ubiegłego.
  • Dochód z działalności operacyjnej za III kwartał 2025 roku wyniósł 4,4 mln USD, podczas gdy w analogicznym okresie w ubiegłym roku odnotowano stratę w wysokości 49,6 mln USD.
  • Dochód z działalności operacyjnej bez zastosowania standardów GAAP za III kwartał 2025 roku wyniósł 8,5 mln USD w porównaniu z 13,4 mln USD w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
  • Dochód netto za III kwartał 2025 roku wyniósł 2,8 mln USD w porównaniu ze stratą netto w wysokości 43,1 mln USD w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
  • Dochód netto bez zastosowania standardów GAAP za III kwartał 2025 roku wynióśł 6,9 mln USD w porównaniu z dochodem netto bez zastosowania standardów GAAP w wysokości 19,9 mln USD w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
  • Skorygowany wskaźnik EBITDA za III kwartał 2025 roku wyniósł 10,1 mln USD w porównaniu z 13,7 mln USD w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
  • Podstawowy i rozwodniony zysk na akcję przypadający na posiadaczy akcji zwykłych spółki wynosił w III kwartale 2025 roku 0,03 USD w porównaniu z podstawową i rozwodnioną stratą netto na akcję wynoszącą 0,47 USD w tym samym okresie w roku poprzednim.
  • Wartość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów wyniosła 108,7 mln USD na dzień 30 września 2025 r., w porównaniu z kwotą 119,5 mln USD na dzień 30 września 2024 r.
  • Odkup 0,9 mln akcji zwykłych w III kwartale 2025 r. za kwotę około 3,8 mln USD przy średniej cenie 4,23 USD za akcję.
  • Spłata pozostałej do zapłaty części kredytu odnawialnego w wysokości 10 mln USD; tym samym do spłaty terminowej pożyczki zaciągniętej przez firmę pozostało 70,3 mln USD na dzień 30 września 2025 r.

Wybrane wyniki operacyjne za III kwartał 2025 r.

  • Ogłoszenie reprezentatywnych nowych klientów, którzy przeszli na rozwiązania Rimini Street, lub istniejących klientów, który rozszerzyli zakres umów zawartych z firmą, takich jak między innymi:

- KBS, koreański publiczny koncern medialny, który wybrał Rimini Support™ dla SAP ECC 6.0 w ramach strategicznej decyzji, dzięki której mógł zainwestować uzyskane w ten sposób oszczędności w przyspieszenie realizacji wizji w zakresie AI;

- Idemitsu Kosan, czołowy japoński wytwórca i sprzedawca detaliczny produktów naftowych, który nawiązał współpracę z Rimini Street w celu uzyskania wsparcia i umożliwienia realizacji długoterminowego planu działania i strategii w dziedzinie IT z wykorzystaniem obecnego systemu SAP ECC 6.0;

- Suntory, światowy producent kultowych napojów i artykułów spożywczych, który korzysta już ze wsparcia firmy, ale niedawno zdecydował się na wybór również rozwiązania Rimini Consult™ w celu opracowania i wprowadzenia na rynek nowej platformy adresowanej do klientów, opartej na obecnie wykorzystywanych systemach Oracle.

  • Włączenie na listę amerykańskiej administracji ds. usług (GSA) w ramach schematu Multiple Award Schedule jako zatwierdzony dostawca usług wsparcia i bezpieczeństwa w zakresie produktów Oracle, SAP i VMware. Jednostki administracji USA na szczeblu federalnym, stanowym, lokalnym i społeczności plemiennej teraz mogą zamawiać usługi Rimini Street bezpośrednio w ramach schematu umów zarządzanego przez GSA.
  • Ogłoszenie nawiązania strategicznego partnerstwa z American Digital, wiodącym dostawcą rozwiązań informatycznych wyspecjalizowanym w dostarczaniu spersonalizowanych rozwiązań w zakresie centrów danych opartych na infrastrukturze HPE, w celu zapewnienia kompleksowego rozwiązania, w ramach którego Rimini Street będzie świadczyć usługi wsparcia oraz usługi zarządzane. Partnerstwo obejmuje wspólne wysiłki, aby pomóc klientom w modernizacji, przechodząc na rozwiązania oparte na AI, oraz wdrożyć automatyzację pracy bez żadnych aktualizacji ani migracji oprogramowania ERP forsowanych przez jego dostawców.
  • Osiągnięcie kolejnego istotnego dokonania pod względem liczby klientów w związku z przekroczeniem liczby 100 umów dotyczących wsparcia w zakresie VMware. Klienci na całym świecie korzystają z unikalnej oferty wysokiej klasy wsparcia technicznego, ekskluzywnych zabezpieczeń hipernadzorcy oraz przedłużonej ważności licencji wieczystych dzięki Rimini Support™ dla VMware.
  • Zamknięcie ponad 6500 zleceń wsparcia i dostarczenie ponad 4500 aktualizacji podatkowych, prawnych i regulacyjnych klientom z 28 krajów oraz osiągnięcie średniej wartości wskaźnika zadowolenia klientów z usług wsparcia świadczonych przez firmę na poziomie 4,9 na 5,0 (gdzie 5,0 oznacza ocenę „doskonałą”).

Prognozy biznesowe

Firma zamierza przedstawić informacje na temat prognoz podczas Dnia dla Analityków i Inwestorów, który odbędzie się 3 grudnia 2025 r.; podczas wydarzenia kierownictwo zamierza omówić możliwości firmy na rynku, jej rozwiązania, strategię wejścia na rynek oraz cele finansowe. Wydarzenie będzie ogólnodostępne i będzie można wziąć w nim udział po uprzedniej rejestracji, za pośrednictwem linku do transmisji internetowej na żywo. Retransmisja będzie dostępna na stronie internetowej firmy przez rok po wydarzeniu.

Informacje o transmisji internetowej i telekonferencji

W dniu 30 października 2025 r. o godz. 17:00 czasu wschodniego (godz. 14:00 czasu pacyficznego) Rimini Street zorganizuje wirtualne posiedzenie i telekonferencję, aby omówić wyniki za III kwartał 2025 r. oraz ewentualnie skomentować wybrane wyniki uzyskane do tej pory w IV kwartale 2025 r. Relację na żywo będzie można śledzić na stronie firmy poświęconej relacjom z inwestorami za pośrednictwem linku do wydarzeń z zakresu relacji inwestorskich Rimini Street oraz bezpośrednio za pomocą linku do transmisji internetowej. Udział w telekonferencji będzie możliwy po wybraniu numeru 1-800-836-8184. Retransmisja będzie dostępna na stronie internetowej firmy przez rok po wydarzeniu.

Przedstawienie wskaźników finansowych bez zastosowania standardów GAAP

W niniejszej informacji prasowej zawarto wskaźniki finansowe obliczone bez zastosowania standardów GAAP. Wskaźniki te nie opierają się na zbiorze powszechnych standardów lub zasad rachunkowości. Stanowią one uzupełnienie i nie należy ich interpretować jako wyznacznika wyników z działalności spółki zgodnie z wymogami wynikającymi z obowiązujących na terenie Stanów Zjednoczonych, powszechnie uznanych standardów rachunkowości (ang. generally accepted accounting principles, GAAP). Wskaźniki te należy zatem traktować jako dodatkowe informacje, które nie zastępują ani nie są nadrzędne w stosunku do wskaźników finansowych obliczanych zgodnie ze standardami GAAP.

Porównania zawartych w niniejszej informacji prasowej wskaźników finansowych bez zastosowania standardów GAAP z najbardziej porównywalnymi wskaźnikami finansowymi z zastosowaniem standardów GAAP dokonano w tabelach finansowych zawartych w dalszej części dokumentu. Objaśnienie tych wskaźników oraz powodów, dla których firma uważa je za istotne, a także metod, jakie zastosowano przy ich obliczeniach, można znaleźć w akapicie pt. „Wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP i niektóre inne kluczowe mierniki”.

Informacje o Rimini Street, Inc.

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), spółka z indeksu Russell 2000®, jest sprawdzonym, zaufanym globalnym dostawcą kompleksowego wsparcia w zakresie oprogramowania o krytycznym znaczeniu dla firm, usług zarządzanych oraz innowacyjnych rozwiązań opartych na AI typu agent w dziedzinie ERP, a także wiodącym podmiotem zewnętrznym świadczącym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle, SAP i VMware. Firma podpisała tysiące umów w sprawie świadczenia usług IT z organizacjami sklasyfikowanymi w rankingach Fortune Global 100, Fortune 500, ze środkowego segmentu rynku, sektora publicznego i administracji, które wybrały metodologię Rimini Smart Path™, aby uzyskać lepsze wyniki operacyjne, miliardy dolarów oszczędności oraz możliwość sfinansowania AI i innych innowacji.

Więcej informacji znajduje się na stronie X, Facebook, Instagram i LinkedIn.

Wypowiedzi prognozujące

Pewne wypowiedzi w niniejszej informacji prasowej nie odnoszą się do danych historycznych, lecz stanowią wypowiedzi prognozujące na potrzeby zasad „Safe Harbor” zgodnie z Ustawą o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Słowa takie jak: „spodziewa się”, „zakłada”, „wierzy”, „kontynuuje”, „mogłoby”, „obecnie”, „szacuje”, „oczekuje”, „prognoza”, „przyszłość”, „zamierza”, „może”, „perspektywy”, „planuje”, „możliwe”, „cel”, „potencjalne”, „przewiduje”, „prognozuje”, „wydaje się”, „ma zamiar”, „powinien”, „będzie”, „byłoby” oraz podobne wyrażenia wskazują na wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi prognozujące obejmują m.in. wypowiedzi dotyczące oczekiwań spółki względem przyszłych wydarzeń, możliwości, globalnej ekspansji i innych inicjatyw rozwojowych oraz inwestycji spółki w te inicjatywy. Wypowiedzi te oparte są na różnych założeniach i bieżących oczekiwaniach kierownictwa spółki, nie są prognozami faktycznych wyników ani nie odnoszą się do danych historycznych. Takie wypowiedzi prognozujące podlegają czynnikom ryzyka i niepewności dotyczącym działalności spółki Rimini Street, przy czym rzeczywiste rezultaty mogą znacznie odbiegać od treści wypowiedzi prognozujących. Ryzyka i niepewności obejmują m.in. koszty związane z postępowaniami sądowymi, uzgodnieniami i nakazami sądowymi dotyczącymi Oracle, koszty wycofania wsparcia dla produktów Oracle PeopleSoft oraz ich wpływ na przychody i koszty w przyszłych okresach; zmiany otoczenia biznesowego, w którym prowadzi działalność Rimini Street, w tym wpływ makroekonomicznych trendów, napięć geopolitycznych i wahania kursów walut, oraz zmiany ogólnych warunków finansowych, gospodarczych, regulacyjnych i politycznych wpływających na branżę, w której prowadzi działalność Rimini Street, oraz na branże, w których działalność prowadzą jej klienci; ewolucję w środowisku zarządzania i wsparcia oprogramowania dla przedsiębiorstw, której doświadczają obecni i potencjalni klienci, a także zdolność spółki do pozyskania i utrzymania klientów oraz dalszego rozwoju naszej bazy klientów; istotny poziom konkurencji w branży usług wsparcia w zakresie oprogramowania oraz zamiary spółki w odniesieniu do przyjętego modelu ustalania cen; wdrażanie przez klientów naszej rozbudowanej gamy produktów i usług oraz produktów i usług przewidzianych do wprowadzenia na rynek w przyszłości; oczekiwania spółki co do nowej oferty produktów, partnerstw i programów partnerskich; zdolności spółki do zwiększenia przychodów i precyzyjnego prognozowania ich wysokości, a także efekty wszelkich działań na rzecz zarządzania kosztami w celu spełnienia bieżących oczekiwań wobec poziomu przychodów i rozszerzenia oferty spółki; spodziewany wpływ redukcji personelu w ostatnim i bieżącym roku obrotowym oraz związane z tym koszty reorganizacji; szacunkowe dane dotyczące łącznego obsługiwanego przez spółkę rynku oraz spodziewane oszczędności klientów w stosunku do korzystania z usług innych dostawców; zmienność cyklu sprzedaży, ryzyko związane ze wskaźnikami utrzymania, w tym zdolność do ich precyzyjnego prognozowania; utratę co najmniej jednego członka zespołu zarządzającego; zdolność do pozyskiwania i utrzymywania wykwalifikowanych pracowników; biznesplan spółki, jej zdolności do przyszłego rozwoju oraz osiągnięcia i utrzymania rentowności; zmienność cen akcji; konieczność i możliwość zgromadzenia dodatkowego kapitału lub obsługi zadłużenia na korzystnych warunkach i zdolność spółki do generowania przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pozwalającą na zwiększone finansowanie inicjatyw rozwojowych; ryzyko związane z prowadzeniem działalności na szczeblu globalnym; zdolność do zapobiegania nieuprawnionemu dostępowi do systemów informatycznych spółki i innym zagrożeniom cyberbezpieczeństwa; wszelkie niedociągnięcia związane z korzystaniem z technologii sztucznej inteligencji (AI) przez spółkę lub dostawców zewnętrznych, lub włączeniem jej przez spółkę do oferty usług; zdolność do ochrony informacji poufnych pracowników i klientów i zachowania zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych; naszą zdolność do utrzymania skutecznego systemu kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową; zdolność spółki do utrzymania, ochrony i rozwoju naszej marki oraz własności intelektualnej; zmiany w przepisach i uregulowaniach, w tym zmiany w przepisach podatkowych lub niekorzystne skutki interpretacji podatkowych spółki; koszty należności celnych, w tym zwolnień celnych lub zdolności do ograniczenia wysokości należności celnych, w świetle nowych lub zwiększonych ceł nałożonych przez rząd Stanów Zjednoczonych i potencjalnych handlowych środków odwetowych ze strony odnośnych krajów; niezdolność do ustanowienia odpowiednich rezerw na zdarzenia podatkowe; niekorzystne rozstrzygnięcia i koszty związane z toczącymi się postępowaniami sądowymi lub nowymi postępowaniami sądowymi; zdolność do uzyskania korzyści w przypadku strat netto z działalności operacyjnej; wszelki negatywny wpływ kwestii związanych z ochroną środowiska, sprawami społecznymi i ładem korporacyjnym na reputację spółki lub jej działalność oraz narażenie spółki na dodatkowe koszty lub ryzyko związane ze sprawozdawczością w tych dziedzinach; zdolność spółki do utrzymania dobrych relacji z rządem Stanów Zjednoczonych i rządami innych państw, do pozyskania nowych umów z podmiotami państwowymi oraz utrzymania statusu zatwierdzonego dostawcy rządu Stanów Zjednoczonych; wpływ bieżących zobowiązań w zakresie obsługi zadłużenia w związku z naszym kredytem oraz zobowiązań finansowych i operacyjnych związanych z działalnością spółki i powiązanym ryzykiem stopy procentowej; wystarczającą ilość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów pozwalającą na spełnienie wymogu zachowania płynności; ilość i harmonogram wykupów, jeżeli będą realizowane, w ramach programu wykupu akcji oraz zdolność spółki do podnoszenia wartości dla akcjonariuszy w ramach takiego programu; niepewność co do wartości długoterminowej kapitałowych papierów wartościowych Rimini Street; katastrofy zakłócające działalność spółki lub działalność jej klientów, oraz ryzyka omawiane w rozdziale pt. „Czynniki ryzyka” w Sprawozdaniu Kwartalnym Rimini Street złożonym na formularzu 10-Q z dnia 30 października 2025 r. i okresowo aktualizowanym przez kolejne Sprawozdania Roczne na Formularzu 10-K, Sprawozdania Kwartalne na Formularzu 10-Q i Sprawozdania Bieżące na Formularzu 8-K, oraz inne dokumenty składane przez Rimini Street w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (U.S. Securities and Exchange Commission). Ponadto wypowiedzi prognozujące zawierają oczekiwania, plany lub prognozy przyszłych wydarzeń i opinie aktualne na dzień publikacji niniejszej informacji prasowej przez Rimini Street. Rimini Street przewiduje, że kolejne wydarzenia i kierunki rozwoju sytuacji wpłyną na zmianę oceny spółki Rimini Street. O ile Rimini Street może podjąć decyzję o aktualizacji wypowiedzi prognozujących w przyszłości, nie przyjmuje żadnego zobowiązania w tym względzie, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez prawo. Niniejsze wypowiedzi prognozujące nie powinny być traktowane jako rzetelna ocena spółki Rimini Street w terminie po dacie publikacji niniejszej informacji prasowej.

© 2025 Rimini Street, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Rimini Street” jest znakiem towarowym zarejestrowanym przez spółkę Rimini Street, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, przy czym nazwa i logotyp Rimini Street, jak również logo z nich utworzone, oraz inne znaki z oznaczeniem TM są znakami towarowymi należącymi do Rimini Street, Inc. Pozostałe znaki towarowe pozostają własnością spółek, które je zarejestrowały, przy czym spółka Rimini Street nie jest powiązana z żadnym z tych posiadaczy znaków towarowych czy spółek ani ich nie promuje.Rimini Street, Inc. (1)

Rimini Street, Inc. (2)

Rimini Street, Inc. (3)

Wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP i niektóre inne kluczowe mierniki

Aby udostępnić inwestorom i innym zainteresowanym osobom dodatkowe informacje odnoszące się do wyników działalności spółki Rimini Street, zamieszczony został szereg wskaźników finansowych obliczonych bez zastosowania standardów GAAP i niektóre kluczowe wskaźniki. Poniżej opisane są takie wskaźniki jak liczba aktywnych klientów, powtarzalne dochody przeliczone na wartość roczną i wskaźnik utrzymania przychodów. Każdy z nich jest kluczowym miernikiem operacyjnym w kontekście prowadzonej przez spółkę działalności. Ponadto zawarte zostały następujące wskaźniki finansowe bez zastosowania standardów GAAP: dochód z działalności operacyjnej bez zastosowania standardów GAAP, dochód netto bez zastosowania standardów GAAP, wskaźnik EBITDA i skorygowany wskaźnik EBITDA, należności z faktur oraz skorygowane należności z faktur. W załączonych tabelach dokonano porównania każdego z ww. wskaźników finansowych bez zastosowania standardów GAAP z najbardziej porównywalnym wskaźnikiem finansowym zestawionym w oparciu o te standardy. Z uwagi na odpis aktualizujący aktywa z tytułu odroczonego podatku korekty dokonane bez zastosowania standardów GAAP nie wiązały się z żadnymi konsekwencjami podatkowymi. Zestawione przez spółkę wskaźniki finansowe bez zastosowania standardów GAAP zostały dokładniej opisane poniżej.

Głównym celem wykorzystania wskaźników nieprzewidzianych w GAAP jest udzielenie dodatkowych informacji, które zdaniem kierownictwa mogą być przydatne dla inwestorów i umożliwić im dokonanie oceny w ten sam sposób co kierownictwo. Przedstawiamy wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP również dlatego, że naszym zdaniem pomagają one inwestorom w spójny sposób porównać nasze wyniki w różnych okresach rozliczeniowych oraz porównać nasze wyniki z wynikami innych przedsiębiorstw, pomijając pozycje, które naszym zdaniem nie świadczą o wynikach w zakresie naszej głównej działalności. Dokładniej rzecz biorąc, kierownictwo wykorzystuje te wskaźniki nieprzewidziane w GAAP jako miarę wyników z działalności operacyjnej, do sporządzenia rocznego budżetu operacyjnego, do przydzielania środków i poprawy wyników finansowych naszej firmy, do oceny skuteczności naszych strategii biznesowych, do zapewnienia spójności i porównywalności z wynikami finansowymi w przeszłości, w celu ułatwienia porównania naszych wyników z wynikami innych przedsiębiorstw, które często uzupełniają wyniki obliczone według zasad GAAP wskaźnikami finansowymi nieprzewidzianymi w GAAP, oraz w komunikacji z zarządem w sprawie naszych wyników finansowych. Inwestorzy powinni mieć jednak świadomość, że nie wszystkie przedsiębiorstwa jednakowo definiują te wskaźniki nieprzewidziane w GAAP.

Aktywny klient to podmiot, który zakupił nasze usługi wsparcia dla danego produktu, np. przedsiębiorstwo, instytucja edukacyjna lub rządowa czy dział firmy. Dla przykładu, jeśli temu samemu podmiotowi udzielane jest wsparcie w zakresie dwóch produktów, jest on liczony jako dwóch aktywnych klientów. Uważamy, że nasza zdolność zwiększenia liczby aktywnych klientów jest wskaźnikiem wzrostu naszej działalności, powodzenia naszych działań sprzedażowych i marketingowych oraz wartości, jaką nasze usługi stanowią dla naszych klientów.

Powtarzalne dochody przeliczone na wartość roczną to wysokość przychodów z subskrypcji uznanych w kwartale obrotowym pomnożona przez cztery. Stanowi to dla nas wskazówkę, jaki przychód możemy uzyskać w kolejnych 12 miesiącach z istniejącej bazy klientów, zakładając brak rezygnacji i brak zmiany cen w tym okresie. Przychody z subskrypcji nie obejmują dochodów niepowtarzalnych, które dotychczas były nieznaczące.

Wskaźnik utrzymania przychodów to faktyczne przychody z subskrypcji (w dolarach) uznane w okresie 12 miesięcy od klientów, którzy byli klientami firmy w dniu poprzedzającym ten okres, podzielone przez nasze powtarzalne dochody przeliczone na wartość roczną na dzień poprzedzający wspomniany okres 12 miesięcy.

Dochód z działalności operacyjnej bez zastosowania standardów GAAP to dochód (strata) z działalności z pominięciem: kosztów postępowań sądowych i powiązanych zwrotów w ujęciu netto, wydatków na wynagrodzenie w formie akcji własnych i kosztów reorganizacji. Wyłączenia te zostały omówione bardziej szczegółowo poniżej.

Dochód netto bez zastosowania standardów GAAP to dochód (strata) netto z pominięciem: kosztów postępowań sądowych i powiązanych zwrotów w ujęciu netto, wydatków na wynagrodzenie w formie akcji własnych i kosztów reorganizacji. Wyłączenia te zostały omówione bardziej szczegółowo poniżej.

W szczególności kierownictwo nie uwzględnia w stosownych przypadkach następujących elementów we wskaźnikach finansowych nieprzewidzianych w GAAP w przedstawionych okresach:

Koszty procesów sądowych i związane z nimi koszty podlegające odzyskaniu (netto): koszty postępowań sądowych i powiązane koszty rozstrzygnięcia sporów, zwroty z ubezpieczenia i apelacji związane są z zewnętrznymi kosztami postępowań spornych. Koszty te i zwroty są odzwierciedleniem trwających postępowań sądowych, których spółka jest stroną, i nie mają związku z jej codzienną ani podstawową działalnością, jaką jest świadczenie usług klientom.

Wydatki na wynagrodzenie w formie akcji własnych: częścią strategii wynagrodzeń Rimini Street jest wykorzystanie wynagrodzenia w formie akcji własnych do przyciągnięcia i zatrzymania pracowników. Głównym celem tej strategii jest dopasowanie interesów pracowników do interesów akcjonariuszy i zatrzymanie pracowników na dłuższy czas. W związku z tym wydatki na wynagrodzenie w formie akcji własnych zmieniają się z powodów zasadniczo niezależnych od decyzji operacyjnych i wyników w danym okresie.

Koszty reorganizacji: koszty obejmujące głównie koszty odpraw związanych z planem reorganizacji spółki.

EBITDA opisuje dochód (stratę) netto skorygowany(-ą) w celu wyłączenia: kosztów odsetek, kosztów podatku dochodowego oraz kosztów amortyzacji.

Skorygowany zysk EBITDA to wskaźnik EBITDA skorygowany w celu wyłączenia: kosztów procesów sądowych i związanych z nimi kwot podlegających odzyskaniu (netto), wydatków na wynagrodzenie w formie akcji własnych oraz kosztów reorganizacji, które opisano powyżej.

Należności z faktur stanowią zmianę przychodów przyszłych okresów w bieżącym okresie plus przychody za bieżący okres.

Skorygowane należności z faktur stanowią należności z faktur skorygowane w celu wyłączenia należności z faktur za usługi w zakresie PeopleSoft.

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20251030283298/pl/ 

Źródło: Rimini Street, Inc.

KONTAKT:

Kontakt dla inwestorów

Dean Pohl

Rimini Street, Inc.

tel.: +1 925 523-7636

e-mail: dpohl@riministreet.com 

Kontakt dla mediów

Janet Ravin

Rimini Street, Inc.

tel.: +1 702 285-3532

e-mail: pr@riministreet.com 

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.11.2025, 09:38
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ