Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na przełomie 2019 i 2020 roku PARP prowadziła nabór do konkursu „Tworzenie produktów sieciowych przez MŚP”, który był częścią Programu Polska Wschodnia 2014-2020 (POPW). Produkt sieciowy tworzony był przez więcej niż jeden podmiot. O wsparcie mogły więc ubiegać się konsorcja złożone z przynajmniej trzech firm, które miały pomysł na wspólne rozwiązania lub samodzielny wnioskodawca wraz z podmiotem współpracującym. Ważne, żeby efektem współpracy był innowacyjny produkt, najczęściej oferowany jako pakiet usług utworzony pod wspólną marką.
Jednym z projektów, które otrzymały fundusze za pośrednictwem PARP, jest Kurza Góra - największy kompleks narciarski północnej Polski, ale przede wszystkim unikatowe miejsce wypoczynku i aktywności przez cały rok. Menedżerowie ośrodka z Kurzętnika aplikowali o wsparcie, aby zwiększyć konkurencyjność gospodarczą „Kurza Góra Sp. z o.o.” poprzez utworzenie do końca 2022 r. innowacyjnego, całorocznego produktu turystycznego MAZURY 365.
„Kurza Góra jest ośrodkiem całorocznym. Dzięki środkom unijnym zbudowaliśmy wieżę widokową. Wcześniej byliśmy stacją narciarską i działaliśmy tylko zimą. Teraz możemy przyjmować turystów latem. Wieża widokowa przyciąga rzesze odwiedzających. Jak się okazało jest to naprawdę bardzo ważna inwestycja. Korzysta z niej nie tylko Kurza Góra, ale cały region. Dzięki ośrodkowi powstało mnóstwo miejsc noclegowych w okolicy” - przekazał Tomasz Więcek, rzecznik prasowy ośrodka Kurza Góra w Kurzętniku.
Najważniejsza atrakcja Kurzej Góry to możliwość spaceru po napowietrznym ciągu pieszym z punktem widokowym, czyli drewnianą wieżą oraz ścieżką historyczno-edukacyjną. Ten atrakcyjny szlak składa się z trasy spacerowej o długości 1784,30 m, zakończonej wspomnianą wieżą o wysokości 29,80 m. Trasa zapewnia wyjątkowo piękne nie tylko z samej wieży widokowej, ale podczas całego spaceru.
Innowacje wprowadzane w kompleksie Kurza Góra to nie tylko wieża widokowa, ale także - jak argumentowano we wniosku o dofinansowanie - „opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu sieciowego; wykonanie platformy internetowej m.in. na potrzeby udostępnienia e-produktu sieciowego; zakup fabryki śniegu – 2 szt.; zakup armat do produkcji śniegu - 12 szt.; zakup wyciągu taśmowego”.
„Dzięki kompilacji usług wokół skupionych wokół trzech rdzeni: turystycznego, aktywnego i rekreacyjnego, stworzyliśmy dla szeroko rozumianego turysty nowe możliwości spędzania czasu wolnego przez cały rok. Dzięki temu odwiedza nas ok. 500 000 turystów rocznie” - powiedział Paweł Kruza, z-ca Głównego Księgowego firmy Kurza Góra Sp. z o.o.
Projekty nadzorowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości miały dotyczyć działań realizowanych na terenie jednego z województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego lub warmińsko-mazurskiego. Dotacje mogły wynosić do 152 mln zł na projekt, a środki należało wykorzystać m.in. na rozbudowę infrastruktury sieciowej, zakup środków trwałych oraz opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu.
Więcej informacji dotyczących projektów znajduje się na stronie PARP, w zakładce „Historie sukcesu”.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
| Data publikacji | 11.12.2025, 09:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
