Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Uroczysta gala zgromadziła ponad 450 osób i odbyła się 8 grudnia br. w Hotelu Hilton w Warszawie. Prowadził ją Szymon Majewski, dziennikarz i prezenter, znany ze swojego poczucia humoru. Wręczono statuetki spinaczy w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 145-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którego przewodniczącą była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji oraz rzeczniczka prasowa, Nationale-Nederlanden.
Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury, uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych. Gwiazda PR - wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations, zostało przyznane Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz - nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR - „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Provident Polska.
Na podstawie rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała Agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Agencja 24/7Communication, trzecia zaś była Agencja MSL.
Po raz kolejny została przyznana także nagroda redakcji rp.pl, którą wręczył Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” oraz redaktora naczelnego Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, przedstawicielom Stowarzyszenia WIOSNA oraz Agencji Reklamowej Hand Made za projekt: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024.
Lista wszystkich nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025:
Kategorie główne:
1. PR korporacyjny
SREBRNY SPINACZ: 10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK
SREBRNY SPINACZ: Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
SREBRNY SPINACZ: Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska
2. PR produktu
BRĄZOWY SPINACZ: Zestaw edukacyjny ORBIUM - mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics, dfusion communication
BRĄZOWY SPINACZ: „Przesmyk” - polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery
SREBRNY SPINACZ: Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
ZŁOTY SPINACZ: Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
3. Issue management i komunikacja kryzysowa
BRĄZOWY SPINACZ: Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją - Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting
SREBRNY SPINACZ: Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
ZŁOTY SPINACZ: Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
4. Advocacy i Public Affairs
SREBRNY SPINACZ: Razem dla nerek - życie bez dializ/ PRCN
SREBRNY SPINACZ: „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
SREBRNY SPINACZ: Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot
5. Kampania społeczna
BRĄZOWY SPINACZ: „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
SREBRNY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
ZŁOTY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
6. PR pro bono
BRĄZOWY SPINACZ: Woda opadła, psy zostały - kampania pomocowa dla schronisk/ MSL
SREBRNY SPINACZ: Powitalnik 2.0 - przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications
ZŁOTY SPINACZ: Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna
BRĄZOWY SPINACZ: Fabryki różnorodności Mondelez - kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
SREBRNY SPINACZ: RóżniMY - Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka
SREBRNY SPINACZ: długodystansZDROWI - sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden
8. Event komercyjny
BRĄZOWY SPINACZ: Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
SREBRNY SPINACZ: Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
SREBRNY SPINACZ: Jak pracować, by nie żałować? - impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl
9. Event społeczny
BRĄZOWY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
SREBRNY SPINACZ: Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network
ZŁOTY SPINACZ: Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age
10. Launch produktu, usługi lub firmy
BRĄZOWY SPINACZ: City Combo - Odkrywcy Miasta/ 38Content Communication, Balcia
SREBRNY SPINACZ: Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
SREBRNY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
11. ESG, Sustainability i CSR Communications
BRĄZOWY SPINACZ: Kompetencje AI dla każdego w Polsce - kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft
SREBRNY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
ZŁOTY SPINACZ: Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
12. PR miejsca, miasta lub regionu
BRĄZOWY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
BRĄZOWY SPINACZ: D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
SREBRNY SPINACZ: Kierunek GZM - największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
SREBRNY SPINACZ: Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)
13. Social media
SREBRNY SPINACZ: Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik
SREBRNY SPINACZ: Kopalnia Soli „Wieliczka” - od tradycji do trendów/ So Bright
SREBRNY SPINACZ: Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN
14. Business-to-Business PR
BRĄZOWY SPINACZ: Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
SREBRNY SPINACZ: 88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam
SREBRNY SPINACZ: BEPS 2.0 - Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska
15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym
BRĄZOWY SPINACZ: Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka
SREBRNY SPINACZ: IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue
16. Media relations
BRĄZOWY SPINACZ: OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX
BRĄZOWY SPINACZ: Cepelia z nowym gospodarzem - Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik
ZŁOTY SPINACZ: Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS
17. Employer Branding
BRĄZOWY SPINACZ: „Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland
SREBRNY SPINACZ: Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE
ZŁOTY SPINACZ: Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald's Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD
18. Content marketing - branded content
SREBRNY SPINACZ: Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
SREBRNY SPINACZ: Szczęśliwi metrów nie liczą - dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard
ZŁOTY SPINACZ: Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts
19. Custom Publishing
BRĄZOWY SPINACZ: W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie
SREBRNY SPINACZ: Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
ZŁOTY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
20. Walka z dezinformacją
SREBRNY SPINACZ: Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing
Kategorie sektorowe:
21. Technologia, IT, telekomunikacja
BRĄZOWY SPINACZ: Lloret de Mar - premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts
SREBRNY SPINACZ: Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
ZŁOTY SPINACZ: Od niszy do mainstreamu - cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska
22. Finanse
BRĄZOWY SPINACZ: W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency
BRĄZOWY SPINACZ: N!Asystent - Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank, Burson
ZŁOTY SPINACZ: Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
23. Uroda, higiena i wellness
BRĄZOWY SPINACZ: Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency
SREBRNY SPINACZ: Hands Up Confidence - festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
24. Moda i styl życia
BRĄZOWY SPINACZ: Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38Content Communication, Manufaktura
SREBRNY SPINACZ: Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
25. Sektor spożywczy
BRĄZOWY SPINACZ: Fabryka Czekolady E. Wedel - muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
SREBRNY SPINACZ: Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel
ZŁOTY SPINACZ: Fabryki różnorodności Mondelez - kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
26. Kultura i media
BRĄZOWY SPINACZ: D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
BRĄZOWY SPINACZ: 4. sezon „Emily w Paryżu” - „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2
BRĄZOWY SPINACZ: Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+
27. Medycyna i zdrowie
BRĄZOWY SPINACZ: Rozlicz ból/ MSL, Fundacja K.I.D.S.
SREBRNY SPINACZ: Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT
ZŁOTY SPINACZ: Rany pod kontrolą - walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN
28. Sport, turystyka i rekreacja
BRĄZOWY SPINACZ: Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii
BRĄZOWY SPINACZ: „Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms
SREBRNY SPINACZ: Betclic - FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
BRĄZOWY SPINACZ: Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
BRĄZOWY SPINACZ: Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
ZŁOTY SPINACZ: Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
30. Przemysł i infrastruktura
BRĄZOWY SPINACZ: Olejomaty - piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA
BRĄZOWY SPINACZ: Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
SREBRNY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
31. Motoryzacja i transport
BRĄZOWY SPINACZ: Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
SREBRNY SPINACZ: Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
ZŁOTY SPINACZ: Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT
32. NGO i sektor publiczny
SREBRNY SPINACZ: Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
SREBRNY SPINACZ: „Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
SREBRNY SPINACZ: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
ZŁOTY SPINACZ: Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Kategorie specjalne:
33. Kreatywność
ZŁOTY SPINACZ: Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe
34. Efektywność
ZŁOTY SPINACZ: „Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
35. Research&Insight
ZŁOTY SPINACZ: Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 - agencja marketingowa
Nagrody specjalne:
Gwiazda PR: Stowarzyszenie Demagog
Kryształowy Spinacz: Provident Polska
Tytanowy Spinacz:
1 miejsce: K+ Group
2 miejsce: 24/7 Communication
3 miejsce: MSL
Nagroda Redakcji rp.pl: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
Organizator konkursu i wydarzenia: ZFPR
Partner merytoryczny: SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
Partnerzy strategiczni: PKP Intercity, Ringier Axel Springer Polska, TVN Warner Bros. Discovery, Orlen
Partnerzy kategorii konkursowych:
Sport, turystyka i rekreacja - PKP Intercity;
ESG, Sustainability i CSR communications - Ringier Axel Springer Polska;
Content marketing - branded content - TVN Warner Bros. Discovery oraz Studio XR;
PR pro bono - ORLEN SA;
Medycyna i zdrowie - Haleon;
Kampania społeczna - PRCN;
Research&Insight - Instytut Monitorowania Mediów;
Media Relations - Puls Biznesu;
Event komercyjny - Pro4Media.
Patroni medialni: Rzeczpospolita, rp.pl, Onet, Forbes, Forbes Women, Puls Biznesu, PAP Media Room, Press, Wirtualne Media, PRoto, Media Marketing Polska.
Partnerzy: Instytut Monitorowania Mediów, Postmotive Studio, Conrego, Pro4Media, Sotrender, Diea, Haleon, PRCN.
Oprawa wizualna gali: PostMotive Studio
Multimedia: PRO4Media
Prowadzenie: Szymon Majewski
Związek Firm Public Relations powstał w 2000 jako reprezentacja branży profesjonalnych usług Public Relations w Polsce i zrzesza wiodące agencje PR. Jest członkiem Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO). Cele działalności Związku to m.in.: ochrona praw i interesów zrzeszonych w nim członków, reprezentowanie ich wobec organów państwowych i instytucji, dbałość o najwyższe standardy etyczne i zawodowe w oparciu o Kodeks Dobrych Praktyk, Kodeks Etyki PR oraz karty etyczne ICCO.
Od kilkunastu lat ZFPR jest organizatorem Złotych Spinaczy - największego konkursu w Polsce promującego najlepsze projekty z dziedziny PR, a także konkursu „The Next Gen of PR” skierowanego do PR-owców poniżej 35 roku życia. Związek Firm PR prowadzi również intensywny program szkoleniowy London School of Public Relations.
KONTAKT:
Katarzyna Barańska
menadżer ds. projektów
tel.: +48 531 848 471
e-mail: katarzyna.baranska@zfpr.pl
Źródło informacji: Związek Firm Public Relations
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 10.12.2025, 12:00 |
| Źródło informacji | Związek Firm Public Relations |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Global zwiększa potencjał w zakresie usług prawnych wraz z dołączeniem firmy członkowskiej w Brazylii
- 11.12.2025, 16:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Blisko 90 proc. badanych zetknęło się z próbą oszustwa - mBank wprowadza natychmiastową blokadę transakcji PAP
- 11.12.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Apel Rady Sektora Wołowiny do ministra rolnictwa w sprawie wdrożenia EUDR
Przedstawiciele branży wołowiny i mleczarstwa apelują do ministra Stefana Krajewskiego o racjonalne wdrożenie unijnego rozporządzenia EUDR. Ostrzegają: obecna wersja grozi dodatkowymi kosztami i osłabieniem konkurencyjności polskich producentów wobec krajów Mercosur.- 11.12.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Rada Sektora Wołowiny
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ