Newsletter

Nowy cel P&G na rzecz zrównoważonej produkcji: eliminacja zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw (zlecone)

08.04.2014, 19:26aktualizacja: 08.04.2014, 19:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółka zobowiązuje się współpracować z lokalnymi właścicielami gospodarstw rolnych na rzecz ulepszania stosowanych przez nich praktyk.

CINCINNATI - (Business Wire) - W dniu dzisiejszym spółka Procter & Gamble (NYSE: PG) ogłosiła poszerzenie swych globalnych celów, deklarując zamiar eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego oraz ulepszania praktyk we współpracy ze wszystkimi dostawcami, w tym właścicielami małych gospodarstw rolnych. Działania te realizowane będą z myślą o ochronie lasów.

"P&G podejmie stanowcze kroki na rzecz eliminacji zjawiska wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego. Pragniemy wypracować skuteczne, długofalowe rozwiązania w zakresie zrównoważonej produkcji oleju palmowego. Dążymy do wdrożenia korzystnych zmian w całym łańcuchu dostaw - nie tylko dla naszej spółki, ale dla dobra całej branży, jak również właścicieli małych gospodarstw rolnych, których działalność opiera się zbiorach" - powiedział Len Sauers, wiceprezes P&G ds. globalnego rozwoju.

Już teraz cały olej palmowy kupowany przez P&G spełnia wymogi standardów RSPO (Porozumienie na rzecz zrównoważonej produkcji oleju palmowego). P&G jest członkiem RSPO i wspiera ustalone przez tę organizację kryteria zrównoważonej produkcji oleju palmowego. Nowe cele spółki wykraczają jednak poza standardy RSPO i służą wypracowaniu niezawodnych, efektywnych i długofalowych praktyk w zakresie zrównoważonej produkcji, nadających się do zastosowania przez wszystkich dostawców oleju palmowego.

Nowe cele P&G zakładają całkowitą eliminację wylesiana z całego łańcucha dostaw oleju palmowego. Szczegółowe zobowiązania to:

1. Zapewnienie identyfikowalności oleju palmowego oraz oleju z nasion palmy aż do zakładów dostawców, z których pochodzą - do 31 grudnia 2015 roku.

2. Eliminacja wylesiania z łańcucha dostaw oleju palmowego na plantacjach - do roku 2020.

- W przypadku oleju palmowego, zobowiązanie dostawców do przedstawienia, w terminie do 31 grudnia 2015 roku, planów eliminacji wylesiania z łańcucha dostaw do roku 2020 w ramach ich zakładów;

- W przypadku oleju z nasion palmy, rozpoczęcie inwestycji i współpracy z właścicielami małych gospodarstw rolnych w celu optymalizacji ich działalności, co ma przyczynić się do eliminacji wylesiania z łańcucha dostaw do roku 2020.

3. Współpraca z dostawcami, podmiotami z branży, organizacjami pozarządowymi, środowiskiem naukowym oraz innymi zainteresowanymi stronami w celu promowania ujednoliconych standardów i praktyk w zakresie zrównoważonej produkcji oleju palmowego.

4. Dalsze wspieranie uniwersalnych praw człowieka (zgodnie z przyjętymi przez P&G wytycznymi), zrównoważonej produkcji dla dostawców (http://www.pgsupplier.com/en/pg-values/sustainability.shtml) oraz wspieranie praw rdzennej ludności.

5. Coroczne sprawozdania z postępów w realizacji powyższych celów.

"Obrane przez spółkę cele wykraczają poza nasze obecne zobowiązania. P&G kontynuować będzie współpracę ze wszystkimi swoimi dostawcami. Będziemy inwestować i bezpośrednio współpracować z właścicielami małych gospodarstw rolnych, od których pochodzi duża część naszych dostaw, aby pomóc im ulepszyć praktyki, które stosują - dodał Len Sauers. - Jest to najbardziej złożony aspekt łańcucha dostaw oleju palmowego, ale wierzymy, że nasze działania w tym względzie zaowocują znaczącymi i trwałymi efektami".

Procter & Gamble

Za pośrednictwem swych marek P&G służy ok. 4,8 mld osób na całym świecie. Firma posiada solidne portfolio zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, m.in: Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® oraz Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach. Najnowsze, szczegółowe informacje na temat P&G i jej marek znaleźć można na stronie: http://www.pg.com.

Aby dowiedzieć się więcej o inicjatywie P&G dotyczącej oleju palmowego, kliknij tutaj: Zrównoważona produkcja P&G / Olej palmowy (http://www.pg.com/en_US/sustainability/policies_practices/palmoil.shtml )

KONTAKT:

Procter & Gamble

Paul Fox

tel. 513-983-3465

e-mail: fox.pd@pg.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

UWAGA! Za treść informacji zleconych PAP nie ponosi odpowiedzialności (ZLECONE PAP).

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.04.2014, 19:26
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ