Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PAIH przy wsparciu HSBC i Grant Thornton przeprowadziła badanie "Klimat inwestycyjny w Polsce”. W badaniu czytamy, że "atrakcyjny klimat inwestycyjny sprzyja przyciąganiu zagranicznych firm, które w Polsce rozwijają innowacje technologiczne i generują miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów".
92 proc. inwestorów zagranicznych ponownie postawiłoby na nasz kraj, gdyby mieli jeszcze raz podejmować decyzję inwestycyjną. Co więcej, deklarują, że w 2018 roku chcą dalej rozwijać swój biznes w Polsce: 70 proc. spodziewa się wzrostu przychodów, 56 proc. mówi o zwiększeniu liczby pracowników, a 48 proc. planuje powiększyć nakłady inwestycyjne.
Inwestorzy najwyżej w historii badania ocenili klimat inwestycyjny (3,7 punktów na 5 możliwych), utrzymując tym samym zeszłoroczną ocenę. 64 proc. badanych uważa, że Polska ma "dobre i bardzo dobre warunki inwestycyjne", a 30 proc. mówi o średniej ocenie klimatu inwestycyjnego. "Odsetek odpowiedzi krytycznych wyniósł jedynie 4 proc." - zaznaczono w raporcie.
Z badania wynika, że "wszystko wskazuje na to, że takie czynniki, jak np. rosnące wyzwania związane z rekrutacją pracowników, które potencjalnie mogłyby utrudniać realizację inwestycji w Polsce, zostały zrównoważone czynnikami pozytywnymi, np. dobrą koniunkturą gospodarczą, bardzo wysoko ocenianą przez uczestników badania".
Badanie zostało opracowany na podstawie badań ankietowych prowadzonych wśród działających na terenie Polski firm
z zagranicznym kapitałem. Wzięło w nim udział takich 76 przedsiębiorstw prowadzących działalność na terenie Polski. (PAP)
autor: Katarzyna Fiuk
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.01.2018, 16:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |