Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W sumie PARP ma do rozdysponowania 800 mln zł.
Większość kryteriów oceny wniosków w obu konkursach pozostaje wspólna, przy czym w konkursie dla branży elektromobilności firmy mogą aplikować z projektami o wartości od 5 mln zł, a w ogólnym - od 10 mln zł - wyjaśnia Agencja.
W ruszającym w poniedziałek naborze Agencja ułatwiła procedurę konkursową. W porównaniu z poprzednią edycją nie jest już np. obowiązkowa ochrona patentowa projektu i jej brak nie będzie skutkował odrzuceniem wniosku. Jednak, jeśli taka ochrona będzie, wniosek otrzyma dodatkowe punkty.
PARP tłumaczy, że dopuszcza w ten sposób do konkursu projekty z branż, gdzie ochrona patentowa nie jest zgodna ze strategią firmy lub niemożliwa do zastosowania.
Kolejnym ułatwieniem jest sposób oceny innowacyjności projektów. Za innowacyjność w skali kraju wnioskująca firma otrzyma 1 punkt. I ten 1 punkt wystarczy, aby ocena była pozytywna w tym kryterium. Wcześniej należało zdobyć minimum 2 punkty.
Konieczne jednak będzie wykazanie znaczenia innowacji z punktu widzenia ostatecznego odbiorcy, aby jak najlepiej przygotować firmy do komercjalizacji innowacji.
Dodatkowe punkty będzie można dostać, jeśli projekt: posiada wyższy niż krajowy poziom innowacji produktowej, zakłada zastosowanie rozwiązań mających potencjał do rozwoju branży lub rynku czy wpisuje się w definicję technologii wysokich albo średniowysokich lub usług wiedzochłonnych.
Maksymalnie projekt będzie mógł dostać 4 punkty. Poprzednio ocena innowacyjności na poziomie doskonałym oznaczała maksymalnie 5 pkt.(PAP)
zab/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.03.2017, 09:09 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |