Newsletter

PIT: młodzi coraz częściej korzystają ze zorganizowanego wypoczynku

20.06.2019, 10:01aktualizacja: 20.06.2019, 10:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Liczba młodych turystów korzystających ze zorganizowanego wypoczynku rośnie o ok. 8 proc. rocznie - podała Polska Izba Turystyczna. Popularnością cieszą się obozy tematyczne czy gry miejskie z elementami edukacyjnymi.

Jak powiedział PAP wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Andrzej Kindler, wypoczynek dzieci i młodzieży jest ogromną, choć bardzo specyficzną częścią rynku usług turystycznych, w dodatku niedocenianą w analizach rynku. "Mimo braku oficjalnych statystyk, biura podróży organizujące wyjazdy dzieci i młodzieży przyznają, że z roku na rok zwiększa się liczba młodych turystów, którzy korzystają ze zorganizowanego wypoczynku, czyli obozy, kolonie czy półkolonie" - wskazał.

Dodał, że potwierdza to zeszłoroczny raport Polskiej Izby Turystyki (PIT), w którym pokazano, że w 2018 roku ten wzrost wyniósł 8 proc. rok do roku, i że w tym roku zgodnie z opiniami biur podróży będzie podobnie.

Według PIT w turystyce młodzieżowej klasyczne zwiedzanie atrakcji odchodzi do lamusa. "Młodzież woli bardziej angażujące formy poznawania miejsca, stąd coraz większą popularnością cieszą się obozy tematyczne, questy (tematyczne gry w terenie - PAP) oraz gry miejskie. Mimo że to wakacje, ważny jest też element edukacyjny, stąd chętniej korzysta się z ośrodków, które dysponują ciekawymi, atrakcjami jak np. muzea interaktywne czy centra popularnonaukowe" - wskazał.

Wiceszef PIT zwrócił też uwagę, na rosnące oczekiwania co do standardu noclegów. "Młodzi turyści, którzy mają często za sobą wakacyjne pobyty z rodzicami w zagranicznych hotelach, zamiast wieloosobowych sal w schroniskach wolą 2-, 4-osobowe pokoje w pensjonatach" - stwierdził. (PAP)

lgs/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.06.2019, 10:01
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ