Newsletter

PKN Orlen nie wyklucza przeglądu strategii i stawia na innowacje

28.01.2016, 10:06aktualizacja: 28.01.2016, 10:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKN Orlen nie wyklucza możliwości przeglądu swej strategii by móc elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu rynkowym. Spółka chce korzystać w większym zakresie z innowacji – zapowiedział prezes płockiego koncernu Wojciech Jasiński.

PKN Orlen podał w czwartek, że zysk netto grupy PKN Orlen za 12 miesięcy 2015 r. osiągnął wartość 3 mld 233 mln zł, natomiast zysk jednostkowy netto płockiego koncernu wyniósł w tym czasie 1 mld 48 mln zł.

„W ubiegłym roku PKN Orlen konsekwentnie realizował strategię, co pozwoliło osiągnąć bardzo dobre wyniki” – powiedział szef płockiego koncernu, cytowany w czwartkowym komunikacie spółki. Jasiński zwrócił uwagę, że obecna sytuacja makroekonomiczna jest obecnie „nieco inna niż w połowie 2014 r., kiedy była zatwierdzana strategia, dlatego cele finansowe mogą wymagać nowego spojrzenia”. „W związku z tym nie wykluczamy możliwości przeglądu strategii, by móc elastycznie reagować na zmiany w otoczeniu rynkowym. Chcemy także w większym stopniu wykorzystać potencjał koncernu w obszarze innowacji” – oświadczył prezes PKN Orlen.

Jak podał PKN Orlen, nakłady inwestycyjne w grupie kapitałowej tej spółki w 2016 r. planowane są na poziomie 4,8 mld zł, w tym 3,3 mld zł ma zostać przeznaczone na rozwój. Łączna kwota planowanych nakładów nie uwzględnia 600 mln zł jako szacowanych wydatków na odbudowę instalacji Steam Cracker po pożarze w 2015 r. w czeskich zakładach Chempark Zaluzi w Litvinowie. (PAP)

mb/ pz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.01.2016, 10:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ