Newsletter

PKN Orlen ponownie wśród najbardziej etycznych podmiotów na świecie

08.03.2016, 15:53aktualizacja: 08.03.2016, 15:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKN Orlen trzeci raz z rzędu otrzymał tytuł The World’s Most Ethical Company przyznawany przez międzynarodowy zespół ekspertów z dziedziny etyki biznesu i dobrych praktyk ośrodka badawczego Ethisphere Institute z USA – podała we wtorek spółka.

„Etyczne prowadzenie biznesu to dla PKN Orlen kwestia fundamentalna. Dlatego prestiżowy tytuł najbardziej etycznej firmy na świecie odbieramy jako uznanie dla konsekwentnego i innowacyjnego podejścia do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu, zagadnień ładu korporacyjnego” – powiedział cytowany w komunikacie płockiego koncernu prezes tej spółki Wojciech Jasiński. „Orlen stale się rozwija, dobrze, że możemy to robić w oparciu o stabilne fundamenty wartości korporacyjnych” – dodał.

Tytuł The World’s Most Ethical Company, ustanowiony 10 lat termu, przyznawany jest jedynie na rok, po czym podmioty, które otrzymały wyróżnienie, mogą ponownie poddać się weryfikacji. Eksperci z amerykańskiego Ethisphere Institute wyłaniają laureatów korzystając z systemu ocen „Ethics Quotinet”. Pozwala on na kompleksową ocenę stosowania etycznych praktyk biznesowych w procesie budowania pozycji rynkowej danej firmy. Pod uwagę brane są m.in.: zasady ładu korporacyjnego, odpowiedzialności społecznej, budowanie kapitału ludzkiego, a także wdrażane rozwiązania na rzecz rozwoju innowacyjności.

„Firmy polegają na Ethisphere, żeby nieustannie podnosić i mierzyć standardy korporacyjne. Ci, którzy wykazują przywództwo w takich obszarach, jak społeczna odpowiedzialność, integralność, transparentność kreują większą wartość dla swoich inwestorów, społeczności lokalnych, klientów i pracowników, a tym samym umacniają trwałą przewagę biznesową” – podkreślił Timothy Elbrich, prezes Ethisphere Institute.(PAP)

mb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.03.2016, 15:53
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ