Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Niemiecki koncern ze Stuttgartu sprzedał w ubiegłym roku 2083888 egzemplarzy, a jego konkurent z Bawarii znalazł nabywców dla 2003359 sztuk. Mercedes w ubiegłym roku odnotował wzrost sprzedaży o 11,3 proc. Dużą popularnością samochody tej marki cieszyły się w Chinach, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł ponad 26 proc. Dla Europy był to wynik ponad 12 proc.
Jak zwracają uwagę media, te osiągnięcia potwierdzają słuszności polityki prezesa Mercedesa Dietera Zetsche. W 2007 roku koncern sprzedał spółkę córkę Chryslera, która według analityków przynosiła poważne straty.
"Mieliśmy pewne braki, a także problemy z kosztami i jakością. Design naszych samochodów nie stał też na najwyższym poziomie. Z Chryslerem nie byliśmy już typową marką premium" - tłumaczył w zeszłym roku w jednym z wywiadów Zetsche. Jednym z jego założeń było skoncentrowanie wysiłków firmy na rozwoju nowoczesnych technologii takich jak autonomiczna jazda kosztem krótkoterminowych wyników sprzedaży.
W 2011 roku w trakcie obchodów 125-lecia firmy Zetsche prognozował, że Mercedes odzyska pozycję lidera sprzedaży do 2020 roku. Wtedy koncern ze Stuttgartu spadł na trzecie miejsce w zestawieniu klasy premium, ustępując innym niemieckim producentom: BMW i Audi.
Jak tłumaczy agencja Reutera, odbudowa pozycji marki zaczęła się w maju 2013 roku razem z premierą nowej Klasy S. Zastosowano w tym modelu m.in. duży wyświetlacz elektroniczny, przez co samochód był skierowany do młodszego odbiorcy. Podobne podejście zastosowano w nowej Klasie C i E. (PAP)
lm/ itm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.01.2017, 09:30 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |