Newsletter

Poczta Polska odnotowała 30-proc. wzrost przesyłek z Chin

17.06.2020, 15:37aktualizacja: 17.06.2020, 15:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pomimo trwającej pandemii, od początku roku do końca maja br. Poczta Polska odnotowała 30-proc. wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów Dalekiego Wschodu w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym - podała w środę spółka.

"Pomimo trwającej pandemii Spółka odnotowała pokaźny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów dalekiego wschodu. Efektywna współpraca z partnerami biznesowymi z Azji przynosi Poczcie wymierne korzyści. Odnotowano wzrost przesyłek z tego kierunku na poziomie 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym" - poinformowała spółka w komunikacie.

Dyrektor Biura Współpracy i Handlu Międzynarodowego w Poczcie Polskiej Krzysztof Górski zwrócił uwagę, że pandemia koronawirusa zmieniła wiele w handlu międzynarodowym. "Mimo niecodziennej sytuacji i wielu utrudnień Poczta Polska odnotowuje znaczący wzrost ilości paczek przybywających do Europy z Państwa Środka. Polacy nie stracili zainteresowania zakupami z tej części świata" - wskazał, cytowany w komunikacie spółki.

Spółka dodała, że mimo trudności w organizowaniu transportu międzynarodowego, jej strategiczni partnerzy, w tym AliExpress, "dokładają wszelkich starań, aby przesyłki mogły skutecznie i sprawnie dotrzeć do naszej sieci i finalnego odbiorcy".

"Obecną dobrą sytuację platformy na polskim rynku zawdzięczamy m.in. stabilnej współpracy z Pocztą Polską podczas pandemii, która pomogła utrzymać silny wzrost transgranicznego handlu elektronicznego w tym okresie" – powiedział, cytowany w komunikacie, Gary Topp, Senior Operation Manager w AliExpress. (PAP)

pad/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.06.2020, 15:37
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ