Newsletter

Poczta Polska rezygnuje z planów upublicznienia

18.04.2017, 16:44aktualizacja: 18.04.2017, 16:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W nowej strategii Poczta Polska rezygnuje z planów upublicznienia i pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa - wynika z zaprezentowanej nowej strategii spółki.

We wtorek Poczta Polska poinformowała, że odrzuciła plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa.

"Nie uznaliśmy, że istnieje konieczność wejścia na giełdę.(...) Chcemy, aby Poczta Polska pozostała w 100-proc. własnością Skarbu Państwa" - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński. Zaznaczył, że jeżeli w przyszłości okaże, że inwestor jest jednak potrzebny - tylko i wyłącznie finansowy - to "my tego nie wykluczamy". "Natomiast na razie zarząd przedstawił strategię, która nie zakłada wejścia na giełdę i pozyskiwania tam źródła przychodów" – podkreślił Smoliński.

Jak dodał prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski, Poczta Polska chce być największym w Polsce integratorem usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich oraz logistycznych, docierającym do każdego Polaka dzięki sieci placówek i doręczycieli, a także platformie cyfrowej. Spółka stawia na współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji, obsługę rynku e-commerce, oraz na usługi międzynarodowe, zwłaszcza w relacji Azja-UE.

Nowa strategia zakłada podwojenie przychodów z działalności kuriersko-paczkowej, pięciokrotny wzrost przychodów z usług logistycznych oraz 2,5 razy większe wpływy z usług międzynarodowych.

Poczta podała, że planuje wydawać 400 mln zł rocznie na inwestycje. Do priorytetów zalicza inwestycje w logistykę, m.in. automatyzacja, w sieć placówek oraz w informatyzację. (PAP)

aop/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.04.2017, 16:44
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ