Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak czytamy w komunikacie, ub. rok był rekordowy dla Poczty Polskiej pod względem liczby obsłużonych paczek i przesyłek kurierskich. Spadła natomiast o 9 proc. liczba wysłanych listów.
"W ubiegłym roku przychody z obsługi paczek i przesyłek kurierskich wyniosły 1,05 mld zł" - poinformował cytowany w komunikacie wiceprezes Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel. Dodał, że wzrost liczby obsługiwanych przesyłek o 18,6 proc. to wynik o kilka punktów procentowych powyżej rynku. Według niego e-commerce pozytywnie wpływa na usługi przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) oraz wiele innych segmentów polskiej gospodarki.
Spółka wskazała, że taki wynik to w dużej mierze zasługa rekordowego szczytu przedświątecznego, który rozpoczął się już na początku listopada. W porównaniu z 2018 r., w ostatnim przedświątecznym tygodniu ubiegłego roku Poczta obsłużyła o 40 proc. paczek więcej.
Rekord dzienny zanotowano 16 grudnia. Po tym terminie liczba przesyłek KEP spadła, ale nadal utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z pierwszej połowy stycznia 2020 r. pokazują, że wolumeny przesyłek e-commerce dorównują tym z listopada ub. roku. Według ekspertów Poczty na ten wynik złożyły się przede wszystkim wyprzedaże oraz zwroty.
Jak podano, największe wzrosty Poczta Polska odnotowała w punktach odbioru (pocztowych i partnerskich). W 2019 r. do pocztowej sieci click&collect trafiała co czwarta paczka obsłużona przez spółkę, a w grudniu - co trzecia. (PAP)
lgs/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.01.2020, 11:57 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |