Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Od kilku lat europejskie poczty narodowe mają do obsłużenia coraz mniej tradycyjnych listów. Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że cały rynek europejski zmniejsza się" - wskazała Poczta w opublikowanym w poniedziałek komunikacie.
Dodała, że tradycyjna, papierowa korespondencja jest zastępowana przez środki komunikacji elektronicznej. Szansą na dalszy rozwój jest e-Commerce. "Dlatego Poczta Polska chce rozwijać usługi dla tego segmentu rynku paczkowo-kurierskiego" – mówi cytowana w komunikacie rzeczniczka Poczty Polskiej Justyna Siwek.
W 2019 roku spółka odnotowała rosnący trend nadawanych przesyłek Pocztex - od stycznia do kwietnia ich liczba wzrosła o 19,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Jednocześnie rośnie udział przesyłek wysyłanych przez klientów biznesowych z opcją Odbiór w PUNKCIE, czyli miejscu, gdzie klienci mogą zamówione przesyłki odbierać. Pod koniec kwietnia br. już co piąta przesyłka trafiała do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, wybrane stacje PKN Orlen, kioski i saloniki RUCH oraz sklepy Żabka i Freshmarket. Obecnie przesyłkę można odebrać w jednym z ponad 11,6 tys. miejsc w całej Polsce.
Od czterech lat Poczta Polska pełni rolę operatora wyznaczonego. Obowiązek wybrania operatora wyznaczonego nakłada na kraje członkowskie Unia Europejska. Celem jest zapewnienie obywatelom – na liberalizującym się rynku pocztowym – dostępu do różnorodnych usług pocztowych, świadczonych po przystępnych cenach, na takich samych zasadach na terenie całego kraju - zaznaczyła Poczta.(PAP)
pad/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.06.2019, 13:39 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |