Newsletter

Polacy chętnie korzystają z używanych produktów, najczęściej z samochodów

13.10.2019, 20:35aktualizacja: 13.10.2019, 20:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy chętnie korzystają z używanych produktów, najczęściej kupujemy z drugiej ręki samochody, książki, ubrania czy meble - informuje Polski Instytut Ekonomiczny w najnowszym wydaniu "Tygodnika Gospodarczego PIE".

"Koncepcja gospodarki współdzielenia jest znana mieszkańcom Polski; 45 proc. Polaków deklaruje, że zamiast kupić coś nowego stara się naprawić coś, co posiada, a 34 proc. korzysta z wypożyczalni, 32 proc. wymienia się rzeczami" - czytamy w raporcie.

Kategoriami produktów, które nasi rodacy najchętniej kupują z drugiej ręki są: samochody (58 proc. wskazań), książki (43 proc.), ubrania (43 proc.), meble (27 proc.) i rowery (26 proc.) - wylicza PIE, powołując się na raport "Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego", przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Używane towary kupujemy zazwyczaj na portalach aukcyjnych (67 proc.) lub w sklepach z używanymi przedmiotami (39 proc.). "Ponad połowa respondentów przyznaje, że oddaje za darmo używane przez siebie przedmioty" - napisano w raporcie.

Eksperci Instytutu zwracają też uwagę, że choć Polacy chętnie korzystają z używanych produktów, to jednocześnie blisko 40 proc. przyznaje, że kupuje więcej niż naprawdę potrzebuje. "Przy wyborze produktów codziennego użytku (żywność, kosmetyki), Polacy kierują się przede wszystkim ceną i składem produktu, a kwestie związane z ekologią, w tym dotyczące wpływu produktu czy jego opakowania na środowisko naturalne, są mało istotne i wskazywane przez zaledwie kilka procent osób" - czytamy. (PAP)

maja/ mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.10.2019, 20:35
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ