Newsletter

Polityka i społeczeństwo

American Express prezentuje główne trendy w podróżach w 2023 r.

24.03.2023, 10:08aktualizacja: 24.03.2023, 11:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire/American Express
Business Wire/American Express
• Według raportu American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r.[1] w roku 2023 podróżni, a w szczególności przedstawiciele pokolenia Z i milenialsów [2], zamierzają przeznaczyć na podróże więcej pieniędzy niż w 2022 r.

• Podróżni czerpią inspirację z ulubionych seriali i filmów, wybierając kolejne miejsce docelowe podróży w oparciu o ofertę gastronomiczną oraz chęć wzmocnienia dobrego samopoczucia i wsparcia społeczności lokalnych.

NOWY JORK--(BUSINESS WIRE)-- American Express Travel® opublikował dzisiaj raport o światowych trendach w podróżach w 2023 r., podkreślając cztery globalne trendy inspirujące w tym roku ludzi do odbywania podróży:

- Moda na „Set-Jetting” - popularne filmy, seriale telewizyjne i media społecznościowe inspirują do podróżowania do miejsc zobaczonych na ekranie, między innymi do Włoch, Paryża, parku narodowego Yellowstone czy Londynu;

- Miejsca słynące z doskonałej gastronomii - od najlepszych restauracji po lokalne ulubione lokale i kursy gotowania, wybór kolejnego miejsca docelowego podróży często zależy od rodzaju serwowanej tam kuchni;

- Dbałość o stan ducha - wakacje połączone z regeneracją są coraz częstszym wyborem podróżnych, którzy coraz większą wagę przykładają do dbałości o siebie oraz stan zdrowia psychicznego i fizycznego;

- Odejście od utartych szlaków - podróżni pragną odkrywać ukryte perełki i wspierać lokalną społeczność podczas odwiedzania nowych miejsc.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20230323005099/pl/.

W raporcie opartym na danych z ankiety przeprowadzonej wśród podróżnych ze Stanów Zjednoczonych, Australii, Kanady, Meksyku, Japonii, Indii i Wielkiej Brytanii wykazano, że ponad połowa (52%) respondentów zamierza w tym roku podróżować częściej niż w roku poprzednim, a 50% respondentów planuje w 2023 r. wydać więcej na podróże niż w 2022 r. 84% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem wolałoby raczej pojechać na wymarzone wakacje niż kupić nowy luksusowy produkt, a 79% zgadza się ze stwierdzeniem, że podróże stanowią istotny priorytet podczas planowania wydatków.

„Wakacje są czymś wartościowym i podróżni priorytetowo traktują zindywidualizowane trasy opracowane na podstawie własnych pasji, począwszy od zaplanowania całego wyjazdu po rezerwacje poszczególnych posiłków i nagranie idealnego filmiku do udostępnienia na Tik Toku - powiedziała Audrey Hendley, prezes American Express Travel. - Niezależnie od źródła inspiracji, konsultanci American Express Travel posiadają wiedzę fachową, która pomoże każdemu podróżnemu zaplanować dowolny rodzaj podróży”.

Oto kilka najważniejszych informacji z raportu American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r.:

- Popkultura i media społecznościowe wpływają na upowszechnienie trendu określanego mianem „set-jettingu”, zwłaszcza wśród młodszych podróżnych.

75% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że źródłem inspiracji do odbycia podróży do danego miejsca były dla nich media społecznościowe.

70% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem zgodziło się ze stwierdzeniem, że zapragnęli odwiedzić określone miejsca po zobaczeniu ich w serialu, kanale informacyjnym lub filmie.

46% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem uznało, że źródłem inspiracji do odbycia podróży do danego miejsca był dla nich Instagram.

- Od odwiedzania najlepszych restauracji i lokalnych ulubionych lokali po kursy gotowania - gastronomia ma ogromny wpływ na wybór miejsca docelowego podróży.

81% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że możliwość degustacji lokalnych artykułów spożywczych i potraw stanowi najbardziej wyczekiwany element podróży.

66% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem zgodziło się ze stwierdzeniem, że największych źródeł inspiracji do podróży połączonych z degustacją potraw dostarczają im media społecznościowe.

Niemal połowa (47%) przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem zgodziła się ze stwierdzeniem, że zdarzyło im się zaplanować cały wyjazd wokół wizyty w określonej restauracji.

- Priorytetowe traktowanie dbałości o samego siebie upowszechniło wyjazdy w celach regeneracyjnych.

73% respondentów planuje w tym roku wyjazdy mające na celu regenerację zdrowia psychicznego, fizycznego i emocjonalnego.

60% przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów objętych badaniem uznało, że dokładają wszelkich starań, aby rezerwować hotele oferujące usługi spa i wellness.

- Podróżni pragną odkrywać ukryte perełki i wspierać lokalne społeczności podczas odwiedzania nowych miejsc.

85% respondentów pragnie odwiedzić miejsce umożliwiające prawdziwe poznanie lokalnej kultury.

78% respondentów wyraziło zainteresowanie wyjazdem pozwalającym na wsparcie lokalnych społeczności w 2023 r.

Wraz z niesłabnącym zapotrzebowaniem na podróże w 2023 r. American Express Travel zapewnia posiadaczom kwalifikujących się kart wyjątkowy dostęp do podróży, w tym ponad 1400 saloników na lotniskach w ramach Global Lounge Collection, dostępność ponad 7000 konsultantów z dziedziny podróży, rezerwacje stolików w restauracjach za pośrednictwem Resy oraz pieczołowicie przygotowane przewodniki po lokalach gastronomicznych na stronie Resy.com/Travel, świadczenia w ponad 2000 wyselekcjonowanych hotelach na całym świecie za pośrednictwem programów Fine Hotels + Resorts® oraz The Hotel Collection i nie tylko.

Z pełną treścią raportu American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r. można zapoznać się tutaj.

INFORMACJE O AMERICAN EXPRESS

American Express to działająca na całym świecie spółka zajmująca się zintegrowanymi płatnościami, oferująca klientom dostęp do produktów, ofert i doświadczeń wzbogacających życie i decydujących o powodzeniu biznesu. Więcej informacji można uzyskać pod adresem americanexpress.com i na profilach facebook.com/americanexpress, instagram.com/americanexpress, linkedin.com/company/american-express, twitter.com/americanexpress oraz youtube.com/americanexpress.

Główne linki do produktów, usług i informacji dotyczących odpowiedzialności korporacyjnej: karty płatnicze i kredytowe, karty i usługi biznesowe, usługi podróżne, karty podarunkowe, karty przedpłacone, usługi handlowe, Accertify, Kabbage, Resy, karta korporacyjna, podróże służbowe, różnorodność i włączenie społeczne, odpowiedzialność korporacyjna oraz raporty środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego.

Metodologia badania:

[1] Raport American Express Travel o światowych trendach w podróżach w 2023 r. wykorzystuje dane uzyskane z ankiety internetowej przeprowadzonej przez Morning Consult w dniach 3-11 lutego 2023 r. na próbie 1000 podróżnych z Australii, Kanady, Indii, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii oraz 2000 podróżnych ze Stanów Zjednoczonych, których dochód gospodarstwa domowego wynosi co najmniej 70 tys. dolarów i którzy zwykle podróżują samolotem co najmniej raz w roku. Wyniki ankiety na każdym rynku charakteryzują się marginesem błędu wynoszącym +/- 3 punkty procentowe.

[2] Przedstawiciele pokolenia Z i milenialsów zostali uwzględnieni jako respondenci urodzeni pomiędzy 1981 a 2012 rokiem.

Sprzedawca usług w zakresie podróży

American Express Travel Related Services Company, Inc. prowadzi wyłącznie działalność pośrednika handlowego na rzecz dostawców usług turystycznych i nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania tych dostawców. Niektórzy dostawcy uiszczają na rzecz firmy prowizje i inne premie motywacyjne z tytułu osiągnięcia celów handlowych lub innych celów oraz mogą zapewniać premie motywacyjne zatrudnionym w firmie konsultantom z dziedziny podróży. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.americanexpress.com/travelterms.

Kalifornia CST#1022318; Waszyngton UBI#600-469-694

Źródło: American Express Company

Lokalizacja: Nowy Jork

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230323005099/pl/.

Źródło: American Express

KONTAKT:

AMERICAN EXPRESS

Emily Vicker

e-mail: Emily.Vicker@aexp.com

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.03.2023, 10:08
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ