Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PARYŻ i NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - UNESCO i marka Procter & Gamble Always® wydają pierwszą publikację dotyczącą właściwych kierunków polityki i dobrych praktyk w zakresie wiedzy o dojrzewaniu i higieny podczas miesiączki. Publikacja ukaże się 13 marca pod patronatem wydawnictwa ONZ w Nowym Jorku. Wydarzenie to zbiegnie się w czasie z tegorocznym posiedzeniem Komisji ONZ ds. Statusu Kobiet.
"Puberty Education and Menstrual Hygiene Management" ("Wiedza o dojrzewaniu i utrzymanie higieny podczas miesiączki"), dziewiąta publikacja z serii UNESCO Good Policy and Practice in Health Education (Właściwe kierunki polityki i dobre praktyki w zakresie edukacji zdrowotnej), powstała z myślą o milionach dziewcząt, aby uzupełnić ich wiedzę i pomóc im zyskać pewność siebie. Dojrzewanie to okres przemian dla wszystkich młodych ludzi, jednak dla dziewcząt jest to czas szczególnie trudny ze względu na zmiany w ich ciele, które mogą stać się poważną przeszkodą w ich edukacji. Zbyt wiele dziewcząt nie jest przygotowanych na menstruację - w niektórych częściach świata dwie na trzy dziewczęta przyznały, że kiedy zaczęły miesiączkować, nie miały pojęcia, co się z nimi dzieje. Brak wiedzy na ten temat może mieć negatywny wpływ na ich rozwój fizyczny i emocjonalny, prowadząc do spadku samooceny i słabszych wyników w szkole.
Niektóre badania, na przykład te przeprowadzone w Ghanie przez Uniwersytet Oxfordzki*, wskazują, że 95% dziewcząt czasami opuszcza szkołę z powodu miesiączki, natomiast w badaniu, które odbyło się w Etiopii**, stwierdzono, że 39% dziewcząt osiąga z tego powodu niższe wyniki w nauce. Często zdarza się, że brak odpowiednich urządzeń sanitarnych w szkołach, w połączeniu z niepokojem i poczuciem wstydu, przyczyniają się w jeszcze większym stopniu do wykluczenia dziewcząt z edukacji w tym jakże ważnym okresie w ich życiu.
"Dziewczęta, które boją się pojawić w szkole podczas miesiączki, mają mniejsze szanse, aby w przyszłości stać się w pełni niezależnymi kobietami - stwierdza Irina Bokova, dyrektor generalna UNESCO. - Publikacja ta jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia koniecznego wspierania równości w edukacji pomiędzy dziewczętami i chłopcami na całym świecie. Musimy mobilizować pracowników oświaty, decydentów, organizacje pozarządowe i sektor prywatny do propagowania wiedzy o dojrzewaniu i dbałości o higienę podczas miesiączki, które stanowią nieodłączny element działań na rzecz równości płci i dostępu do wysokiej jakości kształcenia dla wszystkich uczniów".
"Szacuje się, że każdego roku 50 milionów dziewcząt wchodzi w okres dojrzewania. Jest to niezwykle istotny etap w życiu, podczas którego zdobywają one podstawową wiedzę na temat dbania o higienę, wtedy również rozwija się ich samoocena i pewność siebie - powiedział Edgar Sandoval, wiceprezes działu Global Feminine Care w Procter & Gamble. - Uważamy, że dla żadnej z dziewcząt dojrzewanie nie może być powodem do utraty pewności siebie. Marka Always® od ponad 30 lat działa na rzecz przekazywani wiedzy o dojrzewaniu milionom młodych ludzi na całym świecie. Partnerstwo z UNESCO umożliwia nam dotarcie do jeszcze większej liczby młodych dziewcząt, które wkrótce staną się kobietami, i wywarcie pozytywnego wpływu na ich życie".
Publikacja stanowi źródło wskazówek dotyczących współpracy wszystkich podmiotów zainteresowanych w zakresie przekazywania wiedzy o dojrzewaniu i dbałości o higienę w okresie dojrzewania począwszy od szkoły podstawowej. Zawiera ona również przejrzyste zalecenia ułatwiające dziewczętom radzenie sobie z piętnem związanym z menstruacją i dające im możliwość stania się w pełni niezależnymi kobietami.
Publikacja powstała w ramach partnerstwa ustanowionego w 2011 r. przez UNESCO i markę Procter and Gamble Always® na rzecz wspierania niezależności dziewcząt i młodych kobiet.
*Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C i Ryus C (2009, projekt) Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa (Wpływ zaopatrywania w podpaski ubogich dziewcząt w Afryce). Uniwersytet Oxfordzki
**Abera Y (2004) Menarche, menstruation related problems and practices among adolescent high school girls in Addis Ababa (Pierwsza miesiączka, problemy związane z menstruacją i praktyki stosowane przez nastoletnie uczennice szkół średnich w Addis Ababa). Praca magisterska
Procter & Gamble
Za pośrednictwem swoich marek P&G zaopatruje ok. 4,8 mld ludzi na całym świecie. Firma posiada silny portfel zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, do których należą: Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach. Najnowsze, szczegółowe informacje na temat P&G i jej marek znaleźć można na stronie: http://www.pg.com.
UNESCO
UNESCO to jedyna organizacja działająca w ramach ONZ, która zajmuje się wszystkimi aspektami edukacji. Do jej zadań należy działanie na rzecz rozwoju edukacji, począwszy od kształcenia przedszkolnego poprzez podstawowe, średnie i wyższe, z uwzględnieniem edukacji zawodowej i technicznej oraz szkoleń, kształcenia nieformalnego i edukacji dorosłych. UNESCO realizuje holistyczną, humanistyczną wizję edukacji na wysokim poziomie na całym świecie, a także zajmuje się egzekwowaniem prawa każdego człowieka do edukacji, bazując na założeniu, że wykształcenie odgrywa podstawową rolę w rozwoju społecznym i gospodarczym człowieka. Więcej informacji na stronie http://www.unesco.org/education i http://www.unesco.org/new/health-education.
Zapraszamy do obejrzenia transmisji na żywo: webTV.UN.org (kliknij na informację UNESCO & Always Puberty Education Policy)
Zdjęcia/galeria multimedialna dostępne po adresem: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/
KONTAKT:
Biuro prasowe UNESCO
Sue Williams
tel. +33 1.45.68.17.06
tel. kom. +48 +33 (0)6.15.92.93.62
e-mail: s.william@unesco.org
-
MSL Group
Laurie Masonson
tel. 1.646.500.7807
tel. kom. +48 1.917.459.6164
e-mail: laurie.masonson@mslgroup.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.03.2014, 13:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |