Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Dojrzewanie to nie problem, który należy rozwiązać: motywowanie dziewcząt do odnoszenia sukcesów w szkole

13.03.2014, 13:20aktualizacja: 13.03.2014, 13:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ten okres zmian ma wpływ na tożsamość i pewność siebie

PARYŻ i NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - UNESCO i marka Procter & Gamble Always® wydają pierwszą publikację dotyczącą właściwych kierunków polityki i dobrych praktyk w zakresie wiedzy o dojrzewaniu i higieny podczas miesiączki. Publikacja ukaże się 13 marca pod patronatem wydawnictwa ONZ w Nowym Jorku. Wydarzenie to zbiegnie się w czasie z tegorocznym posiedzeniem Komisji ONZ ds. Statusu Kobiet.

"Puberty Education and Menstrual Hygiene Management" ("Wiedza o dojrzewaniu i utrzymanie higieny podczas miesiączki"), dziewiąta publikacja z serii UNESCO Good Policy and Practice in Health Education (Właściwe kierunki polityki i dobre praktyki w zakresie edukacji zdrowotnej), powstała z myślą o milionach dziewcząt, aby uzupełnić ich wiedzę i pomóc im zyskać pewność siebie. Dojrzewanie to okres przemian dla wszystkich młodych ludzi, jednak dla dziewcząt jest to czas szczególnie trudny ze względu na zmiany w ich ciele, które mogą stać się poważną przeszkodą w ich edukacji. Zbyt wiele dziewcząt nie jest przygotowanych na menstruację - w niektórych częściach świata dwie na trzy dziewczęta przyznały, że kiedy zaczęły miesiączkować, nie miały pojęcia, co się z nimi dzieje. Brak wiedzy na ten temat może mieć negatywny wpływ na ich rozwój fizyczny i emocjonalny, prowadząc do spadku samooceny i słabszych wyników w szkole.

Niektóre badania, na przykład te przeprowadzone w Ghanie przez Uniwersytet Oxfordzki*, wskazują, że 95% dziewcząt czasami opuszcza szkołę z powodu miesiączki, natomiast w badaniu, które odbyło się w Etiopii**, stwierdzono, że 39% dziewcząt osiąga z tego powodu niższe wyniki w nauce. Często zdarza się, że brak odpowiednich urządzeń sanitarnych w szkołach, w połączeniu z niepokojem i poczuciem wstydu, przyczyniają się w jeszcze większym stopniu do wykluczenia dziewcząt z edukacji w tym jakże ważnym okresie w ich życiu.

"Dziewczęta, które boją się pojawić w szkole podczas miesiączki, mają mniejsze szanse, aby w przyszłości stać się w pełni niezależnymi kobietami - stwierdza Irina Bokova, dyrektor generalna UNESCO. - Publikacja ta jest ważnym krokiem w kierunku zapewnienia koniecznego wspierania równości w edukacji pomiędzy dziewczętami i chłopcami na całym świecie. Musimy mobilizować pracowników oświaty, decydentów, organizacje pozarządowe i sektor prywatny do propagowania wiedzy o dojrzewaniu i dbałości o higienę podczas miesiączki, które stanowią nieodłączny element działań na rzecz równości płci i dostępu do wysokiej jakości kształcenia dla wszystkich uczniów".

"Szacuje się, że każdego roku 50 milionów dziewcząt wchodzi w okres dojrzewania. Jest to niezwykle istotny etap w życiu, podczas którego zdobywają one podstawową wiedzę na temat dbania o higienę, wtedy również rozwija się ich samoocena i pewność siebie - powiedział Edgar Sandoval, wiceprezes działu Global Feminine Care w Procter & Gamble. - Uważamy, że dla żadnej z dziewcząt dojrzewanie nie może być powodem do utraty pewności siebie. Marka Always® od ponad 30 lat działa na rzecz przekazywani wiedzy o dojrzewaniu milionom młodych ludzi na całym świecie. Partnerstwo z UNESCO umożliwia nam dotarcie do jeszcze większej liczby młodych dziewcząt, które wkrótce staną się kobietami, i wywarcie pozytywnego wpływu na ich życie".

Publikacja stanowi źródło wskazówek dotyczących współpracy wszystkich podmiotów zainteresowanych w zakresie przekazywania wiedzy o dojrzewaniu i dbałości o higienę w okresie dojrzewania począwszy od szkoły podstawowej. Zawiera ona również przejrzyste zalecenia ułatwiające dziewczętom radzenie sobie z piętnem związanym z menstruacją i dające im możliwość stania się w pełni niezależnymi kobietami.

Publikacja powstała w ramach partnerstwa ustanowionego w 2011 r. przez UNESCO i markę Procter and Gamble Always® na rzecz wspierania niezależności dziewcząt i młodych kobiet.

*Scott L, Dopson S, Montgomery P, Dolan C i Ryus C (2009, projekt) Impact of providing sanitary pads to poor girls in Africa (Wpływ zaopatrywania w podpaski ubogich dziewcząt w Afryce). Uniwersytet Oxfordzki

**Abera Y (2004) Menarche, menstruation related problems and practices among adolescent high school girls in Addis Ababa (Pierwsza miesiączka, problemy związane z menstruacją i praktyki stosowane przez nastoletnie uczennice szkół średnich w Addis Ababa). Praca magisterska

Procter & Gamble

Za pośrednictwem swoich marek P&G zaopatruje ok. 4,8 mld ludzi na całym świecie. Firma posiada silny portfel zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, do których należą: Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach. Najnowsze, szczegółowe informacje na temat P&G i jej marek znaleźć można na stronie: http://www.pg.com.

UNESCO

UNESCO to jedyna organizacja działająca w ramach ONZ, która zajmuje się wszystkimi aspektami edukacji. Do jej zadań należy działanie na rzecz rozwoju edukacji, począwszy od kształcenia przedszkolnego poprzez podstawowe, średnie i wyższe, z uwzględnieniem edukacji zawodowej i technicznej oraz szkoleń, kształcenia nieformalnego i edukacji dorosłych. UNESCO realizuje holistyczną, humanistyczną wizję edukacji na wysokim poziomie na całym świecie, a także zajmuje się egzekwowaniem prawa każdego człowieka do edukacji, bazując na założeniu, że wykształcenie odgrywa podstawową rolę w rozwoju społecznym i gospodarczym człowieka. Więcej informacji na stronie http://www.unesco.org/education i http://www.unesco.org/new/health-education.

Zapraszamy do obejrzenia transmisji na żywo: webTV.UN.org (kliknij na informację UNESCO & Always Puberty Education Policy)

Zdjęcia/galeria multimedialna dostępne po adresem: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20140313005358/en/

KONTAKT:

Biuro prasowe UNESCO

Sue Williams

tel. +33 1.45.68.17.06

tel. kom. +48 +33 (0)6.15.92.93.62

e-mail: s.william@unesco.org

-

MSL Group

Laurie Masonson

tel. 1.646.500.7807

tel. kom. +48 1.917.459.6164

e-mail: laurie.masonson@mslgroup.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.03.2014, 13:20
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ