Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Dzięki unijnemu wsparciu zwiększą się możliwości kolei aglomeracyjnej w Krakowie

13.03.2023, 14:38aktualizacja: 13.03.2023, 14:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. Ministerstwo Infrastruktury
Fot. Ministerstwo Infrastruktury
12 marca 2023 r. udostępniono podróżnym po modernizacji stację Kraków Bieżanów. Dzięki dodatkowym torom zwiększą się możliwości organizacji ruchu pociągów na krakowskiej linii średnicowej w kierunku Krakowa Głównego i Tarnowa. Projekt za ponad 1,2 mld zł jest współfinansowany ze środków UE w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

W ramach inwestycji wybudowano nowy peron, zlokalizowany bezpośrednio przy ulicy. Kolejny został zmodernizowany. Obie platformy są wyższe i większe. Wyposażono je w duże zadaszenie, które lepiej osłoni pasażerów przed deszczem i śniegiem. Na peronach zamontowano nowe oświetlenie i nagłośnienie. Ławki pozwolą wygodnie oczekiwać na przyjazd pociągu. Pozytywną zmianą jest instalacja nowego systemu informacji dla podróżnych. Oprócz tradycyjnych tablic z papierowym rozkładem jazdy wykonawcy zamontowali tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

"Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom zmienia się kolej w Krakowie. Budujemy nowe tory, perony, mosty i wiadukty. Ten wysiłek zaprocentuje zwiększeniem roli transportu kolejowego w aglomeracji. Zmniejszy się liczba pojazdów na drogach i poprawi jakość powietrza" – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Inwestycja zwiększyła też dostępność stacji Kraków Bieżanów. Stalową kładkę nad torami zastąpiło nowe przejście podziemne, wyposażone w windy. Dzięki niemu oraz ścieżkom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze, z podróży pociągiem skorzystają także osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Stacja Kraków Bieżanów to kolejna po Krakowie Płaszowie, Krakowie Bonarce i Krakowie Mydlnikach w pełni zmodernizowana stacja w stolicy Małopolski. Jest częścią największej unijnej inwestycji transportowej w mieście. Projekt pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od regionalnego. Do 160 km/h zwiększy się prędkość pociągów, a przewoźnicy będą mogli zaplanować dodatkowe połączenia aglomeracyjne m.in. na trasach z Tarnowa, Wieliczki i Skawiny.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. 

Źródło informacji: Serwis Samorządowy PAP

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.03.2023, 14:38
Źródło informacji Serwis Samorządowy PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ