Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Fundacja Mamy i Taty oraz Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie dzięki programowi „Rodzina na Antenie” wspierają tworzenie więzi rodzinnych

23.12.2020, 13:24aktualizacja: 23.12.2020, 13:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu
„Budowanie relacji rodzinnych jest procesem, który wymaga czasu, troski, rozmów, ale i kompetencji” - powiedziała Dorota Bojemska, przewodnicząca Rady Rodziny przy Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej, podczas konferencji w Centrum Prasowym PAP. Wydarzenie było podsumowaniem projektu „Rodzina na Antenie”.

W ramach tego trwającego cztery miesiące projektu, dofinansowanego ze środków Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Demograficznej, Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie (IWoRiS) oraz Fundacja Mamy i Taty przygotowały po 100 artykułów prasowych oraz po pięć programów telewizyjnych.

Fundacja Mamy i Taty zrealizowała je w formie wywiadów transmitowanych na żywo w telewizji wPolsce.pl, a następnie zamieściła je na swojej stronie https://serwisrodzinny.pl/. IWoRiS natomiast wyprodukował własne programy i opublikował je na stronie www.polskieforumrodzicow.pl. Zrealizowano również klipy reklamowe z przekazem prorodzinnym. Materiały filmowe i artykuły obu fundacji cieszyły się dużym zainteresowaniem.

„Dzięki takim projektom jak >>Rodzina na Antenie<< pojawiło się w mediach dużo przekazów o rodzinie, nie tylko w kontekście sytuacji materialnej czy sytuacji patologicznych, ale pokazaliśmy szerokie spektrum tematyki. Na Polskim Forum Rodziców widzimy, jak wiele pytań zadaje każdy rodzic i na te pytania staramy się odpowiadać. Dzisiaj, w sytuacji pandemii tematem, który przykuwa największą uwagę, jest wszechobecność świata cyfrowego, korzystania z komputerów, tabletów, smartfonów. Powstaje pytanie: jak my, jako rodzice, mamy realizować kontakt dziecka ze sferą wirtualną” - stwierdził prof. Michał A. Michalski, prezes IWoRiS.

Dlatego też zrealizowane w ramach projektu materiały medialne nosiły m.in. tytuły: „Czy świat wirtualny ukradł nam dzieci?”, „Jak poradzić sobie ze zdalnym nauczaniem i nie zwariować?”, „Czy pomoc bliźnim uszlachetnia?”, „Skąd czerpać dobre wzorce w modzie i przekazywać je dzieciom?”.

Zdaniem prof. Michalskiego, rodziny w Polsce i Europie w XXI wieku znajdują się w procesie permanentnej i wielowymiarowej zmiany, a ich rola w rozwoju społeczeństwa wymaga stałej analizy, badania i opisywania, bo od tej wiedzy zależeć będą kondycja i warunki życia przyszłych pokoleń.

„Wiele badań naukowych potwierdza, że pomimo wyzwań, dylematów i trudności nie ma lepszego wynalazku dla rozwoju społeczeństwa niż rodzina” - podkreślił prof. Michalski.

Promocją małżeństwa i rodziny zajmuje się również Fundacja Mamy i Taty, jedna z najstarszych organizacji prorodzinnych w Polsce działająca od 2010 roku. Związany z nią zespół ekspertów bada i analizuje zjawiska związane ze społeczeństwem i rodziną.

Najnowszą inicjatywą Fundacji Mamy i Taty jest portal informacyjny https://serwisrodzinny.pl/, gdzie, oprócz informacji o działaniach podejmowanych przez fundację, znajdują się istotne z punktu widzenia rodziny wiadomości z kraju i ze świata - również w postaci serwisu radiowego. Strona zawiera także materiały eksperckie w postaci artykułów i programów zrealizowanych na antenie wPolsce.pl.

„Serwis Rodzinny to inicjatywa, która powstała w efekcie naszych przemyśleń na temat mediów. Projekt >>Rodzina na Antenie<< bardzo nas zmotywował, żeby przeformułować komunikację z naszymi odbiorcami” - podkreślił Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty. „Strona ma niecałe trzy miesiące. Staramy się unikać informacji stricte politycznych, ponieważ wiemy z badań, że niezależnie od światopoglądu politycznego, rodzina jest ważna” - dodał.

Zdaniem Moniki Chilewicz, dyrektor generalnej Fundacji Mamy i Taty odpowiedzią na zagrożenia cyfrowe może być zachęcanie młodych ludzi do czytania książek.

„Planujemy pogłębić temat książkowy. I też służyć jako wiarygodne źródło rekomendacji książkowych. Będziemy podpowiadać, co warto czytać, bo trzeba filtrować treści, które są przeróżne i jeżeli ktoś ma dzieci, które szybko czytają, to może za nimi nie nadążyć” - stwierdziła Chilewicz.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 23.12.2020, 13:24
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ