Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zaangażowanie społeczne jako podstawa działań harcerzy i harcerek
Zaangażowanie w działania społeczne i wolontariat to inwestycja, która procentuje przez całe życie. W obliczu kryzysów, takich jak niedawne powodzie, Polki i Polacy wielokrotnie udowadniali swoją gotowość do działania, zmieniając rzeczywistość na lepsze. Związek Harcerstwa Polskiego również stanął na wysokości zadania. Najmłodsi harcerze wspierali organizację pomocy humanitarnej, a starsi podejmowali służbę, pokazując, że każdy, niezależnie od wieku, może mieć realny wpływ i nieść pomoc potrzebującym. Na podstawie tych ostatnich wydarzeń ZHP stworzył kampanię społeczną promującą aktywność społeczną.
Wolontariat jako fundament przyszłości
Każdy może zostać wolontariuszem, jednak działalność społeczna jest szczególnie ważna dla dzieci i młodzieży. Kształtuje charakter oraz uczy odpowiedzialności i współpracy. Kampania „Czuwaj. Działaj. Pomagaj!” podkreśla, że takie działania, jak pomoc powodzianom, nie tylko zmieniają życie jednostek, ale również budują solidne fundamenty dla przyszłości. Harcerki i harcerze ZHP od lat pokazują, że wolontariat to nie tylko obowiązek, ale i przywilej, który umacnia wspólnotę. „To od nas zależy, jak świat dookoła nas wygląda” - mówi 29-letni harcmistrz Adam Niepokój - bohater kampanii.
Edukacja kluczem do społeczeństwa obywatelskiego
Jak wzmocnić społeczeństwo obywatelskie? ZHP przypomina, że kluczową rolę odgrywa edukacja i wzorce wynoszone z domu oraz społeczności lokalnej. Udział w inicjatywach harcerskich od najmłodszych lat kształtuje empatię i poczucie odpowiedzialności za innych, co oddają słowa uczestników kampanii:
„Nie oczekujemy nic w zamian za służbę, bo my ją robimy z dobroci serca” - powiedział 16-letni druh Michał Gosztyła;
„Sami szukamy pola do działania, staramy się wychodzić naprzeciw ludziom” - dodała podharcmistrzyni Kinga Kapczyńska.
ZHP także dla dorosłych
Harcerskie ideały otwartości i pracy na rzecz innych pokazują, że wspólne działanie łączy pokolenia, ucząc zarówno młodszych, jak i starszych szacunku i współpracy. Wbrew powszechnemu przekonaniu, do ZHP mogą wstąpić ludzie w każdym wieku, nie tylko dzieci i młodzież.
Kampania „Czuwaj. Działaj. Pomagaj!” to zaproszenie do tworzenia lepszego świata, w którym każdy może odgrywać aktywną rolę. Wybrzmi to szczególnie w czasie akcji Betlejemskiego Światła Pokoju 2024, która rozpocznie się zlotem w Zakopanem w dniach 13-15 grudnia. Tegoroczne hasło „Kochaj Czynem” to nie tylko symbol pokoju, ale wezwanie do działań, które zmieniają świat.
Związek Harcerstwa Polskiego to największa młodzieżowa organizacja w Polsce, zrzeszająca ponad 110 000 członków. Od ponad 100 lat ZHP wspiera rozwój dzieci i młodzieży, kształtuje proaktywną postawę oraz umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych w dorosłym życiu dzięki zaangażowaniu 16 000 instruktorów-wolontariuszy. Kultywowanie wartości takich jak przyjaźń, przygoda, rozwój i obywatelskość sprawiają, że harcerstwo odpowiada na aktualne potrzeby młodych ludzi i wyzwania współczesności. ZHP jest również członkiem-założycielem Międzynarodowej Organizacji Ruchu Skautowego WOSM, skupiającej ponad 57 mln skautów na całym świecie.
Kampania społeczna ZHP „Czuwaj. Działaj. Pomagaj!” w ramach zadania „Bądź gotów” realizowana jest przez Związek Harcerstwa Polskiego i finansowana ze środków Ministerstwa Edukacji w ramach programu „Edukacja na rzecz budowania społeczeństwa obywatelskiego” na rok 2024/2025.
Źródło informacji: Związek Harcerstwa Polskiego
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.12.2024, 11:22 |
Źródło informacji | Związek Harcerstwa Polskiego |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ