Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Jak wynika z przeprowadzonego w ostatnim czasie badania YPO, obraz różnorodności płci w biznesie ulega poprawie, ale nadal istnieją poważne wyzwania w tym względzie

27.05.2021, 14:06aktualizacja: 27.05.2021, 14:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/YPO
PR Newswire/YPO

NOWY JORK, 27 maja 2021 r. /PRNewswire/ -- Etyka pracy, umiejętność budowania relacji i pasja to kluczowe czynniki decydujące o zyskaniu statusu lidera w biznesie, według globalnej ankiety na temat równości płci przeprowadzonej w ostatnim czasie wśród dyrektorów przez YPO, Financial Times i agendę ONZ HeForShe. Wyniki ankiety, której celem było dostarczenie przełomowych spostrzeżeń na temat drogi prowadzącej do objęcia funkcji kierowniczych, przedstawiono dziś podczas wydarzenia HeForShe Summit.

W ramach przeprowadzonego w dniach 10-22 marca 2021 r. badania z udziałem 2079 członków YPO sprawujących funkcje kierownicze, pochodzących z 106 krajów, dokonano niezbędnej analizy trudności, jakie napotykają przedstawiciele poszczególnych płci w drodze do nominacji na stanowiska kierownicze oraz przedstawiono praktyczne wskazówki, jak je usunąć z myślą o przyszłych pokoleniach.

Kluczowe wnioski z badania:

  • W ujęciu ogólnym, 57% respondentów będących liderami światowego biznesu stwierdziło, że ich firmy są obecnie w pewnym lub znacznym stopniu bardziej zróżnicowane pod względem płci niż pięć lat temu.
  • W przypadku kobiet droga do objęcia funkcji kierowniczych zajmuje średnio dwa lata dłużej.
  • Firmy prowadzone przez kobiety notują wyższy odsetek kobiet w swoich zarządach, wśród członków kadry kierowniczej wyższego szczebla i w strukturach organizacji. Kobiety pełniące funkcje dyrektorów generalnych zgłaszają, że 43% ich kadry kierowniczej wyższego szczebla to kobiety, w porównaniu z 26% w firmach prowadzonych przez mężczyzn. Na poziomie organizacji w firmach prowadzonych przez kobiety 48% siły roboczej stanowią kobiety, zaś w firmach prowadzonych przez mężczyzn tylko 37%.
  • Kobiety na stanowiskach dyrektorskich częściej niż mężczyźni borykają się z problemami związanymi z „równowagą pomiędzy szacunkiem a sympatią” (30%) oraz „przezwyciężaniem uprzedzeń innych osób na mój temat” (20%), podczas gdy w przypadku mężczyzn na analogicznych stanowiskach tylko 9% musiało przezwyciężyć tego typu uprzedzenia.
  • Na pytanie o „oczekiwania kulturowe związane z płcią” 2% mężczyzn i aż 47% kobiet odpowiedziało, że zetknęło się z tym problemem.
  • Aż 73% respondentek, w porównaniu z 42% respondentami, wzięło urlop lub zrezygnowało z dalszego rozwoju kariery z względów rodzinnych.

Członkowie YPO biorący udział w badaniu udzielili szeregu kluczowych wskazówek na temat tego, w jaki sposób wszyscy liderzy w biznesie mogą sprawiedliwie budować ścieżkę rozwoju. Wymieniono m.in.:

  •  Prowadzenie szkoleń na temat uprzedzeń
  • Priorytetowe podejście do kwestii zatrudnienia kobiet
  • Wspieranie elastycznych modelów pracy

Pełne wyniki badania można znaleźć na stronie: YPO.org.

Metodologia globalnej ankiety dyrektorów YPO w zakresie równości płci:

Globalna ankieta dyrektorów YPO w zakresie równości płci została przeprowadzona przez YPO w dniach 10-22 marca 2021 r. za pomocą kwestionariusza internetowego. Odpowiedzi udzieliło łącznie 2079 członków YPO w wieku 24-92 lata. Liczba respondentów w próbie, wśród których 23% to kobiety, jest reprezentacyjna względem większej populacji członków YPO, a ankietowani wywodzą się ze 106 różnych krajów. Błąd statystyczny próby wynosi plus minus 2,09 punktów procentowych dla poziomu ufności 95%

YPO:

YPO to międzynarodowa społeczność obejmująca ponad 23 000 głównych dyrektorów w 142 krajach, kierująca się przekonaniem, że świat potrzebuje lepszych przywódców. Wszyscy członkowie organizacji osiągnęli znaczące sukcesy jako przywódcy w młodym wieku. Łącznie przewodzą przedsiębiorstwom i organizacjom, które generują 9 bilionów dolarów rocznego przychodu. Członkowie YPO inspirują i motywują się nawzajem poprzez uczenie się od siebie i wyjątkowe doświadczenia w społeczności opartej na otwartości i zaufaniu. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie: ypo.org.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1065220/YPO_Logo.jpg

Źródło: YPO

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.05.2021, 14:06
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ