Pobierz materiał i Publikuj za darmo

DALLAS--(BUSINESS WIRE)-- Mary Kay Inc., firma z dumą wspierająca działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i upodmiotowienia kobiet na całym świecie, poinformowała dzisiaj o publikacji sprawozdania na temat zrównoważonego rozwoju z 2025 r., które stanowi kompleksowe omówienie zobowiązań firmy do roku 2030 i kluczowych osiągnięć w 2024 r., które przyczyniły się do wywarcia pozytywnego wpływu w różnych zakątkach świata.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20250715520837/pl/
Coroczne sprawozdanie stanowi wyraz kilkudziesięcioletniego zaangażowania Mary Kay na rzecz zrównoważenia społecznego, gospodarczego i środowiskowego jako zasadniczych filarów, na których opiera się strategia biznesowa firmy oraz jej przemyślane dziedzictwo zakorzenione w misji, jaką jest „wzbogacanie życia kobiet” na całym świecie.
„Od ponad 60 lat nasza firma z dumą stosuje model biznesowy i realizuje kluczowe inicjatywy wspierające kobiety, przyczyniające się do ochrony naszej planety i kształtujące odporne społeczności - powiedział Ryan Rogers, dyrektor generalny Mary Kay. - Tegoroczne sprawozdanie po raz kolejny potwierdza nasze cele i zobowiązania, podkreślając zarazem wymierny i istotny wpływ naszych działań na całym świecie”.
Od odpowiedzialnego gospodarowania produktami i ochrony różnorodności biologicznej po wspieranie równości i włączenia ekonomicznego kobiet oraz przyspieszenie wysiłków na rzecz cyfryzacji w celu pobudzenia przedsiębiorczości - Mary Kay nieustannie włącza zrównoważony rozwój w każdym elemencie prowadzonej działalności. Oto najważniejsze osiągnięcia z 2024 roku:
Środowisko:
- Odpowiedzialność w zakresie opakowań: ponowne podkreślenie zobowiązania firmy do mniej intensywnego wykorzystywania tworzyw sztucznych, zwiększenia zawartości materiałów wtórnych uzyskanych z recyklingu (ang. PCR) oraz zwiększenia opakowań nadających się do recyklingu i ponownego wykorzystania [1]. Przykładowo butelka emulsji modelującej Mary Kay TimeWise® Targeted-Action® zawiera 94% PCR.
- Ekologiczne zaopatrzenie: od 2024 r. dostawcy firmy wykorzystują 93% oleju palmowego z certyfikatem Okrągłego Stołu na rzecz Zrównoważonej Produkcji Oleju Palmowego (Roundtable on Sustainable Palm Oil, RSPO), a 80% produkowanego przez firmę masła shea pochodzi od dostawców należących do sojuszu Global Shea Alliance (GSA).
- Gospodarka wodna: 100% wody wykorzystywanej w globalnym Centrum Badań i Rozwoju Mary Kay im. Richarda R. Rogersa (R3) w Teksasie trafia do obróbki i recyklingu w celu ponownego wprowadzenia do lokalnego zlewiska.
- Cenne partnerstwa: firma może się poszczycić 37-letnim partnerstwem z The Nature Conservancy (TNC) i wsparciem 100 projektów ochrony przyrody, a także 16-letnią współpracą z Arbor Day Foundation (ADF) w celu ochrony ekosystemów w Teksasie i na całym świecie w drodze 34 projektów.
Kwestie społeczne:
- Pink Changing Lives®: od 1996 roku Mary Kay Inc. oraz cztery sponsorowane przez nią fundacje na całym świecie przekazały potrzebującym środki pieniężne i darowizny rzeczowe o wartości 230 mln USD [2].
- Wsparcie pozycji kobiet: pozytywny wpływ na życie ponad 600 tys. kobiet na całym świecie w drodze istotnych programów na szczeblu globalnym, regionalnym i lokalnym według danych na 2024 r.
- Przyszłość STEM: Mary Kay sfinansowała 37 grantów przyznanych na rzecz młodych kobiet z 16 krajów pragnących rozwijać ścieżki kariery w dziedzinach STEM oraz 8 grantów przyznanych studentkom w ramach Stypendium im. C. J. Walker we współpracy z The Society of Cosmetic Chemists (SCC) według danych na 2024 r.
- Cenne partnerstwa: w 2024 r. Mary Kay przyznała nagrodę specjalną podczas międzynarodowych targów naukowo-technicznych (International Science and Engineering Fair, ISEF).
Aspekty gospodarcze:
- Siła w kobietach: kobiety stanowią 63% globalnego personelu Mary Kay i zajmują 57% stanowisk kierowniczych na 10 najważniejszych rynkach obsługiwanych przez firmę. Kobiety stanowią również 60% kadry zarządzającej [3].
- Globalne oddziaływanie: Mary Kay rozszerzyła działalność na Kirgistan.
- Cyfryzacja: firma przeprojektowała doświadczenie klienta w obszarze sprzedaży cyfrowej, wykorzystując cyfrowe możliwości przy zachowaniu słynnej spersonalizowanej obsługi i dbałości niezależnych konsultantek i konsultantów kosmetycznych. W 2024 r. Mary Kay zapoczątkowała kampanię „Phygital” w Meksyku i Brazylii, a w 2025 r. planuje uruchomienie jej również w Kolumbii.
- Rzecznictwo: firma współpracowała z ponad 100 stowarzyszeniami handlowymi z całego świata w zakresie szeregu kwestii politycznych, od sprzedaży bezpośredniej po przedsiębiorczość, indywidualną opiekę, łańcuch dostaw i procesy logistyczne. W Brazylii Mary Kay wniosła wkład w opracowanie dokumentu strategicznego Grupy Zadaniowej G20 ds. Zatrudnienia i Edukacji (B20).
W LATACH 2024 I 2025 MARY KAY ZDOBYŁA SZEREG ISTOTNYCH WYRÓŻNIEŃ:
- Tytuł marki nr 1 na świecie w kategorii kosmetyków do pielęgnacji i makijażu dostępnych w sprzedaży bezpośredniej [4] przyznany przez Euromonitor International przez trzy lata z rzędu: w 2023, 2024 i 2025 r.
- Klasyfikacja na 9. pozycji w opracowanym przez Forbes rankingu najlepszych marek pod kątem wpływu społecznego w 2025 roku spośród 3900 różnych marek. Mary Kay jako jedyna marka kosmetyczna znalazła się w pierwszej 10-tce i stanowi jedyną firmę w wykazie, która zajmuje się sprzedażą bezpośrednią.
- Klasyfikacja na 11. pozycji opracowanego przez Women’s Wear Daily Beauty Inc. rankingu 100 najlepszych firm kosmetycznych w 2024 r. opublikowanym w 2025 roku.
- Pięciogwiazdkowa ocena w opublikowanym w magazynie Newsweek rankingu najlepszych miejsc pracy dla kobiet w Ameryce w 2025 r.
- Zdobycie „nagrody za przywództwo w dziedzinie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju” przyznanej przez Texan By Nature (TxN) w 2023 r. oraz, po raz kolejny, w 2024 r.
- Zdobycie „nagrody za najlepszy łańcuch dostaw” w 2024 r. przyznanej przez The Supply & Demand Chain Executive w dowód uznania priorytetowych wysiłków w zakresie rozwiązania zwiększającego widoczność procesów dostawy we współpracy z czołowym dostawcą, firmą Tive.
Sprawozdanie Mary Kay na temat zrównoważonego rozwoju z 2025 r. jest zgodne z celami zrównoważonego rozwoju (ang. SDG) Organizacji Narodów Zjednoczonych i służy jako punkt odniesienia dla interesariuszy i partnerów pragnących wywierać istotny wpływ w drodze wspólnych działań.
Pełna treść sprawozdania jest dostępna tutaj.
Informacje o Mary Kay
Mary Kay Ash, jedna z pierwszych kobiet, której udało się przebić tzw. szklany sufit, stworzyła swą wymarzoną markę kosmetyczną w 1963 r. w Teksasie w jednym celu: aby wzbogacać życie kobiet. Z tego marzenia powstała międzynarodowa firma współpracująca z milionami niezależnych konsultantek i konsultantów na ponad 40 rynkach. Od ponad 60 lat możliwości oferowane przez Mary Kay pozwalają kobietom kształtować swoją przyszłość dzięki edukacji, mentoringowi, wsparciu i innowacjom. Firma Mary Kay z zaangażowaniem inwestuje w nauką leżącą u podstaw piękna i produkuje nowoczesne kosmetyki do pielęgnacji skóry i makijażu, suplementy diety oraz zapachy. Mary Kay wierzy w ochronę naszej planety dla przyszłych pokoleń, wspiera kobiety chore na raka i będące ofiarami przemocy domowej oraz zachęca młode osoby do realizacji marzeń. Więcej informacji można znaleźć na stronie marykayglobal.com. Znajdź nas na Facebooku, Instagramie i LinkedIn lub obserwuj nasz profil w serwisie X.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250715520837/pl/
Źródła:
[1] Nadające się do recyklingu jedynie w miejscach, w których funkcjonują odpowiednie zakłady.
[2] Firma od kilkudziesięciu lat zapewnia wsparcie charytatywne na rzecz wielu inicjatyw, jednak oficjalną dokumentację zaczęto prowadzić dopiero w 1996 r. wraz z powstaniem Mary Kay Ash Foundation® (USA).
[3] Reprezentacja i przywództwo kobiet w Mary Kay (maj 2025 r.).
[4] Źródło: Euromonitor International Limited; Beauty and Personal Care 2025 Edition, wartość sprzedaży liczona po cenach detalicznych, dane za 2024 r
Source: Mary Kay Inc.
KONTAKT:
Dział Komunikacji Korporacyjnej Mary Kay Inc.
972.687.5332 lub media@mkcorp.com
Source: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.07.2025, 09:34 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ