Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Mary Kay publikuje sprawozdanie na temat zrównoważonego rozwoju z 2025 r., podkreślając kluczowe dokonania w sferze społecznej, gospodarczej i środowiskowej

16.07.2025, 09:34aktualizacja: 16.07.2025, 09:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Business Wire/Mary Kay Inc.
Business Wire/Mary Kay Inc.

DALLAS--(BUSINESS WIRE)-- Mary Kay Inc., firma z dumą wspierająca działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i upodmiotowienia kobiet na całym świecie, poinformowała dzisiaj o publikacji sprawozdania na temat zrównoważonego rozwoju z 2025 r., które stanowi kompleksowe omówienie zobowiązań firmy do roku 2030 i kluczowych osiągnięć w 2024 r., które przyczyniły się do wywarcia pozytywnego wpływu w różnych zakątkach świata.

Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20250715520837/pl/ 

Coroczne sprawozdanie stanowi wyraz kilkudziesięcioletniego zaangażowania Mary Kay na rzecz zrównoważenia społecznego, gospodarczego i środowiskowego jako zasadniczych filarów, na których opiera się strategia biznesowa firmy oraz jej przemyślane dziedzictwo zakorzenione w misji, jaką jest „wzbogacanie życia kobiet” na całym świecie.

„Od ponad 60 lat nasza firma z dumą stosuje model biznesowy i realizuje kluczowe inicjatywy wspierające kobiety, przyczyniające się do ochrony naszej planety i kształtujące odporne społeczności - powiedział Ryan Rogers, dyrektor generalny Mary Kay. - Tegoroczne sprawozdanie po raz kolejny potwierdza nasze cele i zobowiązania, podkreślając zarazem wymierny i istotny wpływ naszych działań na całym świecie”.

Od odpowiedzialnego gospodarowania produktami i ochrony różnorodności biologicznej po wspieranie równości i włączenia ekonomicznego kobiet oraz przyspieszenie wysiłków na rzecz cyfryzacji w celu pobudzenia przedsiębiorczości - Mary Kay nieustannie włącza zrównoważony rozwój w każdym elemencie prowadzonej działalności. Oto najważniejsze osiągnięcia z 2024 roku:

Środowisko:

- Odpowiedzialność w zakresie opakowań: ponowne podkreślenie zobowiązania firmy do mniej intensywnego wykorzystywania tworzyw sztucznych, zwiększenia zawartości materiałów wtórnych uzyskanych z recyklingu (ang. PCR) oraz zwiększenia opakowań nadających się do recyklingu i ponownego wykorzystania [1]. Przykładowo butelka emulsji modelującej Mary Kay TimeWise® Targeted-Action® zawiera 94% PCR.

- Ekologiczne zaopatrzenie: od 2024 r. dostawcy firmy wykorzystują 93% oleju palmowego z certyfikatem Okrągłego Stołu na rzecz Zrównoważonej Produkcji Oleju Palmowego (Roundtable on Sustainable Palm Oil, RSPO), a 80% produkowanego przez firmę masła shea pochodzi od dostawców należących do sojuszu Global Shea Alliance (GSA).

- Gospodarka wodna: 100% wody wykorzystywanej w globalnym Centrum Badań i Rozwoju Mary Kay im. Richarda R. Rogersa (R3) w Teksasie trafia do obróbki i recyklingu w celu ponownego wprowadzenia do lokalnego zlewiska.

- Cenne partnerstwa: firma może się poszczycić 37-letnim partnerstwem z The Nature Conservancy (TNC) i wsparciem 100 projektów ochrony przyrody, a także 16-letnią współpracą z Arbor Day Foundation (ADF) w celu ochrony ekosystemów w Teksasie i na całym świecie w drodze 34 projektów.

Kwestie społeczne:

- Pink Changing Lives®: od 1996 roku Mary Kay Inc. oraz cztery sponsorowane przez nią fundacje na całym świecie przekazały potrzebującym środki pieniężne i darowizny rzeczowe o wartości 230 mln USD [2].

- Wsparcie pozycji kobiet: pozytywny wpływ na życie ponad 600 tys. kobiet na całym świecie w drodze istotnych programów na szczeblu globalnym, regionalnym i lokalnym według danych na 2024 r.

- Przyszłość STEM: Mary Kay sfinansowała 37 grantów przyznanych na rzecz młodych kobiet z 16 krajów pragnących rozwijać ścieżki kariery w dziedzinach STEM oraz 8 grantów przyznanych studentkom w ramach Stypendium im. C. J. Walker we współpracy z The Society of Cosmetic Chemists (SCC) według danych na 2024 r.

- Cenne partnerstwa: w 2024 r. Mary Kay przyznała nagrodę specjalną podczas międzynarodowych targów naukowo-technicznych (International Science and Engineering Fair, ISEF).

Aspekty gospodarcze:

- Siła w kobietach: kobiety stanowią 63% globalnego personelu Mary Kay i zajmują 57% stanowisk kierowniczych na 10 najważniejszych rynkach obsługiwanych przez firmę. Kobiety stanowią również 60% kadry zarządzającej [3].

- Globalne oddziaływanie: Mary Kay rozszerzyła działalność na Kirgistan.

- Cyfryzacja: firma przeprojektowała doświadczenie klienta w obszarze sprzedaży cyfrowej, wykorzystując cyfrowe możliwości przy zachowaniu słynnej spersonalizowanej obsługi i dbałości niezależnych konsultantek i konsultantów kosmetycznych. W 2024 r. Mary Kay zapoczątkowała kampanię „Phygital” w Meksyku i Brazylii, a w 2025 r. planuje uruchomienie jej również w Kolumbii.

- Rzecznictwo: firma współpracowała z ponad 100 stowarzyszeniami handlowymi z całego świata w zakresie szeregu kwestii politycznych, od sprzedaży bezpośredniej po przedsiębiorczość, indywidualną opiekę, łańcuch dostaw i procesy logistyczne. W Brazylii Mary Kay wniosła wkład w opracowanie dokumentu strategicznego Grupy Zadaniowej G20 ds. Zatrudnienia i Edukacji (B20).

W LATACH 2024 I 2025 MARY KAY ZDOBYŁA SZEREG ISTOTNYCH WYRÓŻNIEŃ:

- Tytuł marki nr 1 na świecie w kategorii kosmetyków do pielęgnacji i makijażu dostępnych w sprzedaży bezpośredniej [4] przyznany przez Euromonitor International przez trzy lata z rzędu: w 2023, 2024 i 2025 r.

- Klasyfikacja na 9. pozycji w opracowanym przez Forbes rankingu najlepszych marek pod kątem wpływu społecznego w 2025 roku spośród 3900 różnych marek. Mary Kay jako jedyna marka kosmetyczna znalazła się w pierwszej 10-tce i stanowi jedyną firmę w wykazie, która zajmuje się sprzedażą bezpośrednią.

- Klasyfikacja na 11. pozycji opracowanego przez Women’s Wear Daily Beauty Inc. rankingu 100 najlepszych firm kosmetycznych w 2024 r. opublikowanym w 2025 roku.

- Pięciogwiazdkowa ocena w opublikowanym w magazynie Newsweek rankingu najlepszych miejsc pracy dla kobiet w Ameryce w 2025 r.

- Zdobycie „nagrody za przywództwo w dziedzinie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju” przyznanej przez Texan By Nature (TxN) w 2023 r. oraz, po raz kolejny, w 2024 r.

- Zdobycie „nagrody za najlepszy łańcuch dostaw” w 2024 r. przyznanej przez The Supply & Demand Chain Executive w dowód uznania priorytetowych wysiłków w zakresie rozwiązania zwiększającego widoczność procesów dostawy we współpracy z czołowym dostawcą, firmą Tive.

Sprawozdanie Mary Kay na temat zrównoważonego rozwoju z 2025 r. jest zgodne z celami zrównoważonego rozwoju (ang. SDG) Organizacji Narodów Zjednoczonych i służy jako punkt odniesienia dla interesariuszy i partnerów pragnących wywierać istotny wpływ w drodze wspólnych działań.

Pełna treść sprawozdania jest dostępna tutaj.

Informacje o Mary Kay

Mary Kay Ash, jedna z pierwszych kobiet, której udało się przebić tzw. szklany sufit, stworzyła swą wymarzoną markę kosmetyczną w 1963 r. w Teksasie w jednym celu: aby wzbogacać życie kobiet. Z tego marzenia powstała międzynarodowa firma współpracująca z milionami niezależnych konsultantek i konsultantów na ponad 40 rynkach. Od ponad 60 lat możliwości oferowane przez Mary Kay pozwalają kobietom kształtować swoją przyszłość dzięki edukacji, mentoringowi, wsparciu i innowacjom. Firma Mary Kay z zaangażowaniem inwestuje w nauką leżącą u podstaw piękna i produkuje nowoczesne kosmetyki do pielęgnacji skóry i makijażu, suplementy diety oraz zapachy. Mary Kay wierzy w ochronę naszej planety dla przyszłych pokoleń, wspiera kobiety chore na raka i będące ofiarami przemocy domowej oraz zachęca młode osoby do realizacji marzeń. Więcej informacji można znaleźć na stronie marykayglobal.com. Znajdź nas na Facebooku, Instagramie i LinkedIn lub obserwuj nasz profil w serwisie X.

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250715520837/pl/ 

Źródła:

[1] Nadające się do recyklingu jedynie w miejscach, w których funkcjonują odpowiednie zakłady.

[2] Firma od kilkudziesięciu lat zapewnia wsparcie charytatywne na rzecz wielu inicjatyw, jednak oficjalną dokumentację zaczęto prowadzić dopiero w 1996 r. wraz z powstaniem Mary Kay Ash Foundation® (USA).

[3] Reprezentacja i przywództwo kobiet w Mary Kay (maj 2025 r.).

[4] Źródło: Euromonitor International Limited; Beauty and Personal Care 2025 Edition, wartość sprzedaży liczona po cenach detalicznych, dane za 2024 r

Source: Mary Kay Inc.

KONTAKT:

Dział Komunikacji Korporacyjnej Mary Kay Inc.

marykay.com/newsroom 

972.687.5332 lub media@mkcorp.com 

Source: Business Wire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.07.2025, 09:34
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ