Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MC: Seniorze – spotkajmy się w sieci (komunikat)

27.10.2020, 14:39aktualizacja: 27.10.2020, 14:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MC informuje:

Chcemy pomóc seniorom poznać internet i nauczyć jak bezpiecznie z niego korzystać. To ważne szczególnie teraz, kiedy większość czasu spędzają w domach. Dlatego ruszamy z nową kampanią. Nie jesteśmy sami. Pomaga nam nasza ambasadorka – znana i lubiana aktorka Barbara Bursztynowicz.

„Seniorze - spotkajmy się w sieci” – to hasło naszej kampanii. Realizujemy ją wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK oraz Warszawskim Instytutem Bankowości.

Wygrana koncepcja

Jej koncepcja powstała w ramach skierowanego do organizacji pozarządowych konkursu „(Nie)Bezpieczni w sieci”, który ogłosiliśmy jeszcze w marcu w ramach kampanii „e-Polak potrafi!”.

Pomysłodawcą „Seniorze - spotkajmy się w sieci” jest jeden z laureatów konkursu – Fundacja Warszawski Instytut Bankowości.

- Od dłuższego czasu prowadzimy działania zachęcające seniorów do korzystania z internetu. Nowa kampania świetnie się w nie wpisuje. Co więcej, jest potrzebna szczególnie teraz. W czasie, kiedy dla zdrowia i bezpieczeństwa, zachęcamy seniorów do pozostania w domu – mówi Marek Zagórski, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Internet to okno na świat. Ważne, by umiejętnie i bezpiecznie z niego korzystać. Dlatego będziemy tłumaczyć, jak to robić – dodaje minister.W tym tłumaczeniu pomoże nam ambasadorka kampanii – znana i lubiana aktorka Barbara Bursztynowicz.

- Seniorzy to wyjątkowa grupa społeczna. Z jednej strony z ogromnym doświadczeniem życiowym, a z drugiej coraz aktywniejsza i otwarta na nowe umiejętności. Dziś w obliczu otaczającej nas cyfrowej rzeczywistości, jest niezwykle ważne, aby przestrzeń wirtualna była dla seniorów miejscem jak najbardziej przyjaznym i bezpiecznym – zauważa Michał Polak, wiceprezes Fundacji Warszawski Instytut Bankowości. – Dlatego też chcemy, aby nasza kampania była istotnym krokiem w tym kierunku. Dzięki niej dotrzemy do dziadków, rodziców ale także wnuków i dzieci. Jesteśmy przekonani, że międzypokoleniowa wymiana doświadczeń i wiedzy zwiększy poziom bezpieczeństwa naszych seniorów w cyberprzestrzeni. Pozwoli także pielęgnować relacje, na które mamy coraz mniej czasu – dodaje.

Bezpieczny cel

Współpraca międzypokoleniowa to nasz cel. Dlatego działania kierujemy nie tylko do seniorów, ale i ich bliskich – dzieci i wnuków.

Co przygotowaliśmy? Proste, napisane przystępnym językiem broszury, ale i krótkie filmy instruktażowe. Filmów będzie pięć, tyle samo broszur.

Główną bohaterką filmów jest oczywiście nasza ambasadorka Barbara Bursztynowicz.Tematy filmów i broszur dobraliśmy tak, aby najpierw pomóc seniorom poznać możliwe zagrożenia w sieci, a później nauczyć ich jak tych zagrożeń unikać.

Dlatego pierwsze trzy tematy to: bezpieczne korzystanie w sieci z rozrywki i komunikacji oraz bezpieczne załatwianie online różnych spraw, w tym urzędowych. Kolejne dwa tematy dotyczą sposobów na zabezpieczenie swoich danych w sieci, a także unikania konkretnych metod oszustów w internecie.

Filmy wprowadzają do tematyki każdego z poszczególnych zagadnień, a broszury rozwijają i uzupełniają każdy z nich. Dzięki takiemu ujęciu, senior będzie mógł rozpoznać zagrożenie, ale też dowie się, jak sobie z nim poradzić – sam lub przy wsparciu bliskich - dzieci czy wnuków.

Emisja pierwszego filmu i pierwszej broszury już dziś!Spektakl i film | Kampania „Seniorze – spotkajmy się w sieci” – obejrzyjcie koniecznie (https://www.youtube.com/watch?v=iXCwVD12n7A&feature=youtu.be)

Broszurę znajdziecie na https://www.gov.pl/web/seniorze-spotkajmy-sie-w-sieci.

Premiera kolejnego filmu i kolejnej broszury już za tydzień. I tak aż do 24 listopada – co wtorek będziemy dostarczać Wam nowych materiałów.

Do zobaczenia!

- Jesteś seniorką, seniorem i chcesz się czuć w internecie pewniej i bezpieczniej? A może chciałbyś zachęcić do bezpiecznego korzystania z sieci swoich rodziców, czy dziadków lub działasz w organizacji wspierającej takie osoby? Bez względu na to, z którą z tych grup się identyfikujesz, gorąco polecam Ci śledzenie kampanii „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Pięć krótkich filmów instruktażowych, w których miałam przyjemność wziąć udział i pięć broszur edukacyjnych jest na wyciągnięcie ręki. Zachęcam do zapoznania się z akcją. I mam nadzieję, że spotkamy się w sieci – mówi Barbara Bursztynowicz, ambasadorka naszej kampanii.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mmi

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 27.10.2020, 14:39
Źródło informacji MC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ