Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Finansów informuje:
- Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przeprowadziły webinarium dla klientów dotyczące kolejnych ułatwień w załatwianiu spraw podatkowych.
- Eksperci wyjaśniali, jak ustawić swój telePIN i korzystać z niego, żeby konsultant infolinii mógł udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową.
- Podawali też konkretne przykłady spraw, które mogą być załatwione w pełni zdalnie w e-Urzędzie Skarbowym.
- Eksperci przypominali też o możliwości skorzystania ze wsparcia stacjonarnie w urzędzie skarbowym.
Coraz więcej klientów załatwia sprawy urzędowe przez Internet i telefon - bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Załatwianie spraw wymagających zachowania tajemnicy skarbowej w e-US jest możliwe, bo klienci logują się z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Teraz resort rozwija możliwość uzyskania takich wrażliwych informacji przez telefon, dzięki uwierzytelnieniu się telePIN-em. Taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego. To wciąż nowość, dlatego Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa zorganizowały webinaria, dla podatników (15 maja) oraz dla księgowych i doradców podatkowych (9 maja).
Internet, telefon, placówka – wybór należy do klienta
Podczas webinariów eksperci m.in. zaprezentowali jak ustawić i zmienić telePIN, wyjaśniali jak uwierzytelnić się w czasie rozmowy telefonicznej, a także podawali przykłady spraw możliwych do załatwienia przez internet lub telefon.
- Naszym celem jest, żeby kanał telefoniczny i internetowy uzupełniały się. Konsultant mogący udzielać informacji objętych tajemnicą skarbową, może wyjaśnić klientowi wszystkie interesujące go kwestie. Następnie może podpowiedzieć jak załatwić daną sprawę samodzielnie, w dowolnym momencie i miejscu, przez Internet logując się do e-Urzędu Skarbowego. Oczywiście może też od razu umówić klientowi wizytę w stacjonarnym urzędzie skarbowym. Wszystko zależy od wyboru i preferencji klienta. – mówi Sylwia Zdebiak, dyrektor Departamentu Relacji z Klientami w Ministerstwie Finansów.
Jak sprostować pomyłkę dotyczącą wpłaty podatku
Jak to działa w praktyce? Na przykład klient chce wyjaśnić wątpliwość dotyczącą ostatniej wpłaty podatku. Może od razu chwycić za telefon, zadzwonić na infolinię KAS i po uwierzytelnieniu się telePIN-em, uzyska informację, że przez pomyłkę w przelewie wpisał zły kod podatku, dlatego środki zostały zaksięgowane na innym koncie.
Konsultant może podpowiedzieć klientowi, że w takiej sytuacji powinien napisać pismo do urzędu skarbowego, żeby zmienić kod podatku. Podatnik może oczywiście złożyć takie pismo w e-Urzędzie Skarbowym. W tym celu będzie musiał przesłać informację „Wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty”. Jeśli klient aktywował usługę e-korespondencji, potwierdzenie realizacji tej dyspozycji dostanie na konto w e-US. Jeśli tego nie zrobił, otrzyma informację zwykłą pocztą.
Przyjdź lub umów wizytę
Osoby, które wolą załatwić sprawę osobiście mogą przyjść do urzędu skarbowego. Można to zrobić w dowolnym momencie, ale lepiej umówić się na wizytę w urzędzie na konkretny dzień i godzinę, za pomocą formularza na stronie internetowej. Warto przy tym skorzystać z możliwości dodania komentarza i wskazania, że tematem spotkania jest uzyskanie konkretnej informacji np. rozliczenia podatkowego. W ten sposób, pracownik urzędu będzie mógł lepiej przygotować się do tego spotkania, a dzięki temu klient będzie mógł załatwić sprawę nie tylko w dogodnym dla siebie terminie, ale też szybciej i sprawniej.
Gdzie po więcej informacji
Więcej tego typu przykładów i konkretnych wskazówek można znaleźć w prezentacji załączonej poniżej. Relacja z webinarium skierowanego do księgowych i doradców podatkowych jest dostępna pod poniższym linkiem https://www.gov.pl/web/finanse/ksiegowi-i-doradcy-podatkowi-zalatwia-zdalnie-wiecej-spraw-klientow.
Nagrania z obu webinariów można znaleźć pod adresem: https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/e-us-krok-po-kroku-zobacz-jak-to-dziala/.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ from/ wus/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.05.2024, 15:58 |
Źródło informacji | MF |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |