Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej informuje:
Podsumowanie realizacji programów operacyjnych z perspektywy finansowej na lata 2014-2020 oraz analiza pierwszych doświadczeń z realizacji Funduszy Europejskich 2021-2027 – to główne tematy trzeciej edycji konferencji „Horyzont Innowacji”. W wydarzeniu uczestniczyła wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Najskuteczniejszą drogą do budowania stabilnej, bezpiecznej i zapewniającej dobrobyt gospodarki XXI wieku jest inwestowanie w badania, naukę, rozwój kompetencji oraz cyfryzację. Niezwykle istotną rolę zarówno w poprzedniej, jak również w obecnej perspektywie finansowej, odgrywają w tych działaniach Fundusze Europejskie
– powiedziała wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
- Nasz „horyzont innowacji” znajduje się już w innym miejscu niż był w 2014 roku. Przyczyniły się do tego sukcesy beneficjentów, którzy w perspektywie finansowej 2014-2020 w ramach POIR zrealizowali w sumie ponad 14 tys. projektów, w tym ponad 2,5 tys. w kluczowym obszarze badań przemysłowych i prac rozwojowych. Bardzo dużo projektów dotyczyło jednak promocji polskich marek. W ostatnich latach polskie firmy nie tylko myślały o tworzeniu nowych produktów i usług, ale także starały się zaistnieć na krajowym i zagranicznych rynkach. Jestem przekonana, że te działania będą kontynuowane w perspektywie finansowej 2021-2027 np. przy wsparciu z programu FENG - podkreśliła wiceszefowa MFiPR.
Uczestnicy trzeciej edycji konferencji „Horyzont Innowacji”, oprócz wymiany opinii i doświadczeń, zapoznali się z ofertą, jaką dla przedsiębiorców ma program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 (FENG). Mogli się również dowiedzieć o znaczeniu innowacji dla obronności i rolnictwa w naszym kraju, a także jak sięgnąć po granty z programów ogólnoeuropejskich - takich jak Horyzont Europa.
Pierwsze nabory w programie Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki
W programie FENG największy nacisk położony jest na dwa kluczowe obszary – transformację ekologiczną i cyfrową. Stanowi to odpowiedzieć nie tylko na wyzwania wspólnotowe, które znalazły wyraz w postanowieniach Europejskiego Zielonego Ładu i Europejskiej Agendzie Cyfrowej, ale także tworzy i wzmacnia nowoczesną i konkurencyjną gospodarkę.
Budżet programu FENG wynosi prawie 8 mld euro (około 37 mld zł), z których już korzysta szeroka gama odbiorców. Jego adresatami są przede wszystkim przedsiębiorcy – mali, średni, duzi, którzy mogą występować po wsparcie sami, w konsorcjach przedsiębiorstw lub w konsorcjach z organizacjami pozarządowym lub z jednostkami badawczymi. Program gwarantuje różne formy wsparcia, w tym m.in. dotacje, instrumenty kapitałowe i gwarancyjne.
Do 5 listopada 2023 roku ogłoszono 41 naborów (24 konkursy i 17 niekonkurencyjnych) z alokacją wynoszącą ponad 18 mld zł.
Przedsiębiorcy, którzy szukają wsparcia w przygotowaniu projektów i wniosków o dofinansowanie z tego programu, mogą skorzystać z bezpłatnych usług informacyjnych udzielanych przez doświadczonych ekspertów branżowych (Innovation Coach, usługa STEP, czy specjalnie adresowana dla nich infolinia).
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.11.2023, 14:05 |
Źródło informacji | MFIPR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |