Newsletter

Polityka i społeczeństwo

MSW: rok e-usług - "Historia Pojazdu" i "Bezpieczny Autobus" (komunikat)

23.06.2015, 13:51aktualizacja: 23.06.2015, 13:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MSW informuje:

Od 23 czerwca 2014 roku z usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych przygotowanych przez Centralny Ośrodek Informatyki skorzystało blisko dwa miliony użytkowników, którzy sprawdzili ponad milion pojazdów. Kampania „Smutny Autobus”, promująca jedną z usług, otrzymała złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce. Otrzymała również nominacje na festiwalu w Cannes.

Minął już rok od momentu uruchomienia e-usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych zrealizowanych przez Centralny Ośrodek Informatyki. „Historia Pojazdu” i „Bezpieczny Autobus” to bezpłatne i szybkie aplikacje, które pozwalają sprawdzić samochody i autobusy. Okazuje się, że przez ten czas e-usługi MSW zyskały uznanie u obywateli.

„Historia Pojazdu”

Usługa „Historia pojazdu” skierowana jest głównie do kupujących używane samochody zarejestrowane w Polsce oraz sprzedających używane samochody, którzy chcą uwiarygodnić swoją ofertę. Dzięki niej sprawdzimy m.in. czy pojazd ma ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC, aktualne badania techniczne, liczbę właścicieli pojazdu lub czy nie został odznaczony w ewidencji jako kradziony.

Od 23 czerwca 2014 roku prawie 1 mln 800 tys. osób weszło na stronę www.historiapojazdu.gov.pl. Użytkownicy serwisu sprawdzili ponad milion aut.

„Bezpieczny Autobus”

Dużym zainteresowaniem cieszyła się także e-usługa „Bezpieczny Autobus”. Stronę bezpiecznyautobus.gov.pl w przeciągu roku odwiedziło 111 tys. unikalnych użytkowników, którzy sprawdzili 206 tys. pojazdów. Użytkownicy mogli dowiedzieć się, czy autobus ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC.

Usłudze „Bezpieczny Autobus” towarzyszyła głośna kampania społeczna przygotowana przez Centralny Ośrodek Informatyki. Film „Smutny Autobus” stał się wiralem i obejrzany został prawie 2 miliony razy.

- Po 8 tygodniach od startu kampanii, statystycznie co trzeci autobus zarejestrowany w naszym kraju został sprawdzony. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasza niekonwencjonalna komunikacja – mówi Paweł Franke, odpowiedzialny w COI za marketing i promocję.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie COI wynika, że 26 proc. rodziców posiadających dzieci w wieku szkolnym, które miały kontakt z kampanią, skorzystało z e-usługi, a 60 proc. zadeklarowało, że skorzysta z niej w przyszłości.

Nagrody dla „Smutnego Autobusu”

Kampania zdobyła w tym roku złoto w kategorii Kampania Roku 2014 w prestiżowym konkursie Klubu Twórców Reklamy w Polsce. Otrzymała również nominacje w 3 kategoriach na festiwalu w Cannes - największym konkursie reklamowym na świecie.

- Cieszymy się bardzo z nominacji w Cannes. To dla nas kolejne potwierdzenie, że w sektorze publicznym można robić rzeczy odważne i nowoczesne – dodaje Paweł Franke z COI.

To nie koniec e-usług

Prace w ramach projektu CEPiK 2.0 wciąż trwają. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych pracuje nad kolejnymi e-usługami dla obywateli. Wśród nich znajdą się takie, które pozwolą na sprawdzenie online liczby punktów karnych, informacji o własnym pojeździe czy sprawdzenie szkoły jazdy.

9 czerwca Rada Ministrów przyjęła przygotowany przez resort projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, dający podstawy prawne do wprowadzenia e-usług. Ich uruchomienie planowane jest w 2016 roku.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ ksi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.06.2015, 13:51
Źródło informacji MSW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ