Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSZ informuje:
System Zarządzania Jakością w MSZ spełnia międzynarodowe standardy zarządzania procesami wyznaczone przez normy ISO i jest zgodny z wymaganiami systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym – tak po raz kolejny oceniło Polskie Centrum Badań i Certyfikacji po przeprowadzeniu audytu odnowienia.
Prezes Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji Michał Pachowski wręczył dziś zastępującemu Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej Dariuszowi Wiśniewskiemu certyfikat potwierdzający spełnienie przez MSZ i placówki zagraniczne wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym.
– Dziś nie mówimy o administrowaniu w urzędach a o nowoczesnych metodach zarządzania: zarządzaniu jakością, zarządzaniu projektami czy zarządzaniu procesami, które w Państwa organizacji jest na bardzo wysokim poziomie – podkreśliła Anna Wyroba, wiceprezes Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji.
Dziękując za wyróżnienie dyrektor Dariusz Wiśniewski podkreślił, że ma świadomość, iż tego sukcesu nie można osiągnąć w pojedynkę, że była to bez wątpienia praca zespołowa. – Jest to niewątpliwie bardzo dobry sygnał, że międzynarodowe standardy wdrażane w Ministerstwie są skutecznym narzędziem realizacji Misji MSZ – dodał dyrektor Wiśniewski.
Wraz z certyfikatem PCBC S.A. Ministerstwu Spraw Zagranicznych został również przyznany certyfikat IQNet (Międzynarodowej Sieci Jednostek Certyfikujących).
Audyt odnowienia – niezależna i bezstronna ocena funkcjonowania systemów zarządzania jakością oraz przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym – został przeprowadzony w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i wybranych urzędach konsularnych na przełomie listopada i grudnia 2015 r. przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. W centrali MSZ obejmował on m.in. obszary: obsługi kierownictwa, udzielania i rozliczania dotacji w sprawach polonijnych, rozwojowych oraz dyplomacji publicznej i kulturalnej, rozwoju zawodowego, spraw prawnych, przygotowania budżetu oraz skarg i wniosków.
W grudniu przeprowadzony został audyt odnowienia z zakresu procesów konsularnych w Wydziałach Konsularnych Ambasad RP w Mińsku, Rydze, Rzymie, Kopenhadze, Tallinie, Bangkoku, Seulu, Pjongjangu oraz w Konsulacie Generalnym RP we Lwowie. W tym samym czasie MSZ przeprowadziło badanie satysfakcji klientów we wszystkich 123 polskich urzędach konsularnych na całym świecie. Wysokie wyniki badania pozwoliły audytorom potwierdzić pełną zgodność działalności Ministerstwa i placówek zagranicznych z wymaganiami klientów.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
kom/ pd/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.01.2016, 17:20 |
Źródło informacji | MSZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |