Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSZ informuje:
O szansach biznesowych polskich firm w Afryce i wsparciu polskiej dyplomacji we wchodzeniu na afrykańskie rynki mówiła podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk podczas konferencji dotyczącej potencjału ekspansji gospodarczej Polski w Afryce. Seminarium zorganizowane 29 stycznia w Warszawie było jednocześnie podsumowaniem realizowanego od 2013 r. programu „Go Africa!”.
– Budowanie relacji gospodarczych z państwami pozaeuropejskimi, w szczególności w Afryce, jest istotnym priorytetem polskiej dyplomacji – powiedziała wiceminister Kacperczyk zapraszając firmy zainteresowane tymi rynkami do bliskiej współpracy z MSZ i Ministerstwem Gospodarki. – Dokładamy wszelkich starań, aby nasze działania wychodziły naprzeciw rzeczywistym potrzebom polskiego biznesu – dodała.
Wiceszefowa polskiej dyplomacji przedstawiła plany rozwoju programu „Go Africa!”, m.in. w zakresie szkoleń, konferencji, wizyt dwustronnych i współpracy z organizacjami międzynarodowymi. Wiceminister zachęcała krajowe firmy do dzielenia się swymi doświadczeniami i do wspólnych działań na rzecz ekspansji gospodarczej.
W dyskusji towarzyszącej wydarzeniu rozmawiano też o rozbudowie bazy prawno-traktatowej z państwami Afryki, procedowaniu wniosków wizowych przedsiębiorców i zaangażowaniu afrykańskich absolwentów polskich uczelni na rzecz rozwoju współpracy gospodarczej Polski z państwami Afryki. Dyskusja poświęcona była również wzmocnieniu polskiej obecności dyplomatycznej w Afryce. Wiceminister Kacperczyk poinformowała o planach utworzenia polskiej ambasady w Senegalu w pierwszej połowie 2015 r.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
kom/ azb/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.01.2015, 17:36 |
Źródło informacji | MSZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |