Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- PKW informuje:
Uchwała Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 26 listopada 2014 r.
w sprawie wytycznych dla komisarzy wyborczych, gminnych (miejskich) komisji wyborczych i obwodowych komisji wyborczych przypominających o trybie postepowania w przypadku wystąpienia problemów z wykorzystaniem systemu informatycznego wspomagającego pracę organów wyborczych przy ustalaniu wyników głosowania i wyników wyborów wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) w ponownym glosowaniu w dniu 30 listopada 2014 r.
Na podstawie art. 161 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z późn. zm.) w związku z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 15 marca 2002 r. o ustroju miasta stołecznego Warszawy (Dz. U. Nr 41, poz. 361, z późn. zm.) Państwowa komisja Wyborcza uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się wytyczne dla komisarzy wyborczych, gminnych (miejskich) komisji wyborczych i obwodowych komisji wyborczych przypominające o trybie postepowania w przypadku wystąpienia problemów z wykorzystaniem systemu informatycznego wspomagającego pracę organów wyborczych przy ustalaniu wyników głosowania i wyników wyborów wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) w ponownym głosowaniu w dniu 30 listopada 2014 r., stanowiące załącznik do uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.
Przewodniczący Państwowej komisji Wyborczej Stefan J. Jaworski
Załącznik do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 26 listopada 2014 r. (poz. ...)
Wytyczne dla komisarzy wyborczych, gminnych (miejskich) komisji wyborczych i obwodowych komisji wyborczych przypominające o trybie postepowania w przypadku wystąpienia problemów z wykorzystaniem systemu informatycznego wspomagającego pracę organów wyborczych przy ustalaniu wyników głosowania i wyników wyborów wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) w ponownym glosowaniu w dniu 30 listopada 2014 r.
I. Tryb postepowania obwodowych komisji wyborczych
Obwodowe komisje wyborcze, którym zapewniono obsługę informatyczną, wykonują zadania związane ze sporządzeniem protokołów głosowania i przekazaniem ich do gminnych (miejskich) komisji wyborczych w sposób określony w wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych dotyczących zadań i trybu przygotowania oraz przeprowadzenia glosowania w wyborach organów jednostek samorządu terytorialnego, zarządzonych na dzień 16 listopada 2014 r., stanowiących załącznik do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 29 września 2014 r. (M.P. poz. 934).
W przypadku pojawienia się problemów ze sporządzeniem projektu protokołu glosowania w systemie informatycznym wspomagającym prace organów wyborczych, zwanym dalej "Platforma wyborcza" - ocenionych po konsultacji z pełnomocnikiem terytorialnej komisji wyborczej ds. informatyki jako niemożliwe do niezwłocznego usunięcia - komisja niezwłocznie przystępuje do sporządzania protokołu ręcznie, postępując zgodnie z odpowiednimi postanowieniami powołanej uchwały.
O przystąpieniu do ręcznego sporządzania protokołu komisja niezwłocznie zawiadamia komisarza wyborczego za pośrednictwem gminnej (miejskiej) komisji wyborczej.
Jeżeli projekt protokołu głosowania został sporządzony w "Platformie wyborczej", a jedynie brak jest możliwości dokonania transmisji danych do gminnej (miejskiej) komisji wyborczej, komisja, jeżeli jest taka możliwość techniczna, zapisuje uwierzytelnione licencja przewodniczącego komisji lub jego zastępcy dane z protokołu na nośniku elektronicznym, zgodnie z pkt 88 ppkt 7 i 8 powołanych wytycznych. Nośnik ten należy niezwłocznie przekazać gminnej (miejskiej) komisji wyborczej wraz z raportem ostrzeżeń (jeżeli został sporządzony), zgodnie z powołanymi wytycznymi. Jeżeli nie ma możliwości zapisania danych na nośniku, komisja przekazuje terytorialnej komisji wyborczej protokół i ewentualnie raport ostrzeżeń.
II. Tryb postepowania gminnych (miejskich) komisji wyborczych i komisarzy wyborczych
W przypadku braku możliwości skorzystania z "Platformy wyborczej" lub z części jej funkcji, gminne (miejskie) komisje wyborcze i komisarze wyborczy postępują stosując odpowiednio wytyczne dla komisarzy wyborczych, terytorialnych komisji wyborczych i obwodowych komisji wyborczych dotyczące trybu postepowania w przypadku braku możliwości skorzystania z systemu informatycznego wspomagającego pracę organów wyborczych przy ustalaniu wyników głosowania i wyników wyborów do organów jednostek samorządu terytorialnego, zarządzonych na dzień 16 listopada 2014 r., stanowiące załącznik do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 4 listopada 2014 r., z tym, że w takim przypadku przystąpienie do ręcznego wykonywania zadań następuje niezwłocznie.
Komisarze wyborczy czuwają, aby w przypadku braku możliwości skorzystania z "Platformy wyborczej" obwodowe i gminne (miejskie) komisje wyborcze niezwłocznie przystępowały do ręcznego sporządzania protokołów.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)
kom/ tnt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.11.2014, 19:38 |
Źródło informacji | PKW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |