Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- PKW informuje:
Frekwencja w II turze wyborów Prezydenta RP o godz. 17.00 wyniosła 40,51 proc. – podała Państwowa Komisja Wyborcza.
Do piątej po południu 24 maja do lokali wyborczych przyszło 40,51 proc. uprawnionych do głosowania. Najwyższa frekwencja – 46,69 proc. – była w województwie podlaskim a najniższa w województwie opolskim – 34,56 proc. W gminach wiejskich karty do głosowania pobrało 39,99 proc. uprawnionych, w miejskich – 41,73 proc.. W pięciu największych miastach frekwencja w południe wynosiła od 41,83 (Łódź) do 47,21 proc. (Warszawa).
Dane o frekwencji pochodzą ze wszystkich, 25 957 obwodowych komisji wyborczych. W II turze wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej do głosowania jest uprawnionych 30 099 631 osób. O godzinie 12.00 frekwencja wynosiła 17,40 proc. Lokale wyborcze będą czynne do 21.00.
Frekwencja w podziale na województwa (w procentach):
- dolnośląskie: 37,81
- kujawsko-pomorskie: 38,80
- lubelskie: 40,05
- lubuskie: 36,21
- łódzkie: 41,52
- małopolskie: 44,25
- mazowieckie: 43,89
- opolskie: 34,56
- podkarpackie: 43,12
- podlaskie: 46,69
- pomorskie: 41,66
- śląskie: 39,78
- świętokrzyskie: 38,64
- warmińsko-mazurskie: 36,53
- wielkopolskie: 39,82
- zachodniopomorskie: 37,86
Frekwencja w największych miastach (w procentach):
- Kraków: 44,8
- Łódź: 41,83
- Poznań: 44,15
- Warszawa: 47,21
- Wrocław: 42,11
Więcej danych dotyczących frekwencji można znaleźć na stronie www.prezydent2015.pkw.gov.pl
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ amt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.05.2015, 21:09 |
Źródło informacji | KBW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |