Newsletter

Polityka i społeczeństwo

PKW ws. frekwencji na godz. 17.00 (komunikat)

24.05.2015, 21:09aktualizacja: 24.05.2015, 21:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- PKW informuje:

Frekwencja w II turze wyborów Prezydenta RP o godz. 17.00 wyniosła 40,51 proc. – podała Państwowa Komisja Wyborcza.

Do piątej po południu 24 maja do lokali wyborczych przyszło 40,51 proc. uprawnionych do głosowania. Najwyższa frekwencja – 46,69 proc. – była w województwie podlaskim a najniższa w województwie opolskim – 34,56 proc. W gminach wiejskich karty do głosowania pobrało 39,99 proc. uprawnionych, w miejskich – 41,73 proc.. W pięciu największych miastach frekwencja w południe wynosiła od 41,83 (Łódź) do 47,21 proc. (Warszawa).

Dane o frekwencji pochodzą ze wszystkich, 25 957 obwodowych komisji wyborczych. W II turze wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej do głosowania jest uprawnionych 30 099 631 osób. O godzinie 12.00 frekwencja wynosiła 17,40 proc. Lokale wyborcze będą czynne do 21.00.

Frekwencja w podziale na województwa (w procentach):

- dolnośląskie: 37,81

- kujawsko-pomorskie: 38,80

- lubelskie: 40,05

- lubuskie: 36,21

- łódzkie: 41,52

- małopolskie: 44,25

- mazowieckie: 43,89

- opolskie: 34,56

- podkarpackie: 43,12

- podlaskie: 46,69

- pomorskie: 41,66

- śląskie: 39,78

- świętokrzyskie: 38,64

- warmińsko-mazurskie: 36,53

- wielkopolskie: 39,82

- zachodniopomorskie: 37,86

Frekwencja w największych miastach (w procentach):

- Kraków: 44,8

- Łódź: 41,83

- Poznań: 44,15

- Warszawa: 47,21

- Wrocław: 42,11

Więcej danych dotyczących frekwencji można znaleźć na stronie www.prezydent2015.pkw.gov.pl

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ amt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.05.2015, 21:09
Źródło informacji KBW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ