Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Do zabezpieczenia tych połączeń przewoźnik praktycznie z dnia na dzień wydzielił rezerwę taborową, liczącą ponad 20 składów wraz z załogami. Kursują one codziennie po całej Polsce. Pasażerowie po przekroczeniu granicy docierają nimi z południowo-wschodniej części kraju zarówno do największych miast, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław czy Katowice, jak również do mniejszych - Lublina, Opola czy Kielc. Połączenia realizowane są również z Przemyśla i Chełma aż do Gdyni czy Olsztyna, a także np. z Olkusza do Muszyny czy z Uherzec do Tarnowa.
W tym tygodniu pomoc organizowana przez Polregio weszła w nowy etap i objęła transport na zachód dla osób, które docelowo chcą dojechać np. do Niemiec. Koleje niemieckie przywożą również pomoc humanitarną bezpośrednio do Przemyśla, skąd zabierają uchodźców. Polregio współpracuje w tym zakresie z Deutsche Bahn, zapewniając maszynistów i obsadę pociągów oraz dostawy paliwa dla niemieckich kolei na terenie Polski.
„Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom Polregio, maszynistom, kierownikom pociągów oraz zespołom utrzymania za ich ogromne poświęcenie w tej niezwykłej sytuacji. Wzruszające i nieocenione jest również zaangażowanie wolontariuszy, którzy przeładowują na granicy paczki z pomocą, przygotowują poczęstunki, czy po prostu wspierają uchodźców swoją obecnością” – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Gdy tylko pojawiła się potrzeba niesienia pomocy uchodźcom, Polregio w ciągu kilku godzin zdecydowało o bezpłatnym przewozie uchodźców, a w ciągu doby przygotowane zostały pierwsze pociągi specjalne. Ta ogromna operacja logistyczna jest kontynuowana, na obecnym etapie uruchamiane są kolejne pociągi, które jeżdżą wahadłowo od Przemyśla, ale również z Krakowa, Warszawy i Łodzi do stacji granicznych w Zgorzelcu i Rzepinie, skąd podróżni mogą się udać do Niemiec. Przy tym spółka bez zakłóceń realizuje swoją codzienną misję.
„To wszystko są równoległe działania w niezwykle zmiennej sytuacji. Oprócz regularnych przewozów, które świadczymy w każdym województwie, otworzyliśmy drugi obszar działalności dot. pomocy uchodźcom. Możliwość uruchomienia pociągów dodatkowych i nadzwyczajnych to efekt modernizacji spółki i przeorganizowania naszej działalności, co umożliwia zabezpieczenie dodatkowych jednostek taborowych wraz z odpowiednią liczbą pracowników. To przede wszystkim dzięki nim udaje nam się efektywnie pomagać potrzebującym” – dodaje prezes Martyniuk.
Polregio SA to największy pasażerski przewoźnik w Polsce, z 26% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług Polregio korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.
Źródło informacji: Polregio
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.03.2022, 09:17 |
Źródło informacji | Polregio |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ