Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Ponad 170000 studentów na całym świecie otrzyma wyniki międzynarodowej matury

05.07.2021, 15:18aktualizacja: 06.07.2021, 11:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

GENEWA, 5 lipca 2021 r. /PRNewswire/ -- Już jutro, 6 lipca, ponad 170000 uczniów na całym świecie otrzyma wyniki międzynarodowej matury (IB) programu dyplomowego (DP) i programu kariery (CP) osiągnięte podczas sesji egzaminacyjnej w maju 2021 roku.

IB jest niezmiernie dumna z kolejnych absolwentów programów dyplomowych i kariery, którzy dzielnie przetrwali pandemię COVID-19 i osiągnęli ten przełomowy etap. Nie udałoby się tego dokonać bez niesłabnącego zaangażowania i wsparcia społeczności IB.

Olli-Pekka Heinonen, dyrektor generalny Międzynarodowej Matury, powiedział:

„Ostatnie 18 miesięcy było niesamowitym wyzwaniem dla studentów, nauczycieli i szkół na całym świecie, ponieważ COVID-19 podważył wiele z tego, co uważaliśmy za oczywiste. Wyrażam ogromny szacunek dla ich ducha i poświęcenia dla naszej wspólnej misji, jaką jest edukacja dla lepszego świata.

Kluczowym zobowiązaniem IB w tym roku było zapewnienie, że uczniowie nie odczują negatywnych skutków pandemii, w tym przy składaniu podań na uniwersytety i wyższe uczelnie. Wiele zmian, które wprowadziliśmy w letniej sesji jest częścią takiego zobowiązania, które ma na celu zapewnienie, że uczniowie nie ucierpią z powodu niezwykle trudnych okoliczności, w których się uczą.

Doskonale rozumiemy obciążenia wywierane na cały system edukacji przez COVID-19 i dziękujemy wszystkim naszym partnerom, w tym uczelniom wyższym, za wsparcie i zrozumienie, gdy przechodziliśmy przez ten niezwykle trudny okres”.

W bieżącym roku priorytetem IB było zapewnienie uczniom równych szans rozwoju po globalnym chaosie spowodowanym przez COVID-19, niezależnie od tego, czy uczniowie zdawali egzaminy, czy byli oceniani drogą poza egzaminacyjną. Dokładnie przeanalizowaliśmy wpływ pandemii na sytuację uczniów.

Zespoły IB regularnie kontaktowały się z nauczycielami, aby zapewnić, że otrzymują oni aktualizacje i informacje wspierające ich pracę w najtrudniejszych okolicznościach. Współpracowaliśmy również z rządowymi organami nadzorującymi na całym świecie w zakresie lokalnego środowiska, ograniczeń i wpływu COVID-19 na uczniów.

Przeprowadzono ankietę w szkołach, aby ustalić, która z dwóch ścieżek będzie najlepsza w ich kontekście: egzaminy pisemne, o ile można je bezpiecznie przeprowadzać, lub procedura bezegzaminowa, polegająca na połączeniu oceny wewnętrznej z ocenami przewidywanymi przez nauczyciela, tam gdzie nie można ich zorganizować.

W sprawie decyzji o przyjęciu systemu na rok 2021 z podwójnymi ścieżkami postępowania, Rada Szefów IB poinformowała: „Wierzymy, że podejście IB do sesji egzaminacyjnej w maju 2021 roku - w której szkoły, które mogły przystąpić do egzaminów, zrobiły to - było najsprawiedliwszym możliwym rozwiązaniem. Równocześnie uważamy, że nieegzaminacyjna ścieżka przyznawania ocen uczniom, którzy nie mogli przystąpić do egzaminów, była sprawiedliwa, jasna i pozwalała na uzyskanie ocen odzwierciedlających ich osiągnięcia i umiejętności”.

IB ściśle współpracowała z uczelniami wyższymi i ministerstwami edukacji w celu utrzymania i zachęcania do uznawania kwalifikacji IB. Podczas pandemii COVID-19, IB nadal angażowała się w bieżące rozmowy i dostarczała uczelniom i resortom regularne aktualizacje, w tym webinaria.

Otrzymaliśmy sygnały wsparcia od licznych ośrodków akademickich z całego świata.

„Uniwersytet Warwick uwzględnia zakłócenia i obawy, których wielu uczniów doświadczyło w ciągu ostatniego roku; potwierdzamy, że z przyjemnością akceptujemy wyniki IB przyznane w 2021 roku w taki sam sposób, jak w każdym innym roku” - Uniwersytet Warwick, Wielka Brytania.

„Uniwersytet Cornell z radością powita wielu nowych tegorocznych absolwentów programu IB. Postępowaliśmy zgodnie z zaleceniami IBO dotyczącymi bezpieczeństwa i postępów uczniów w czasie problemów spowodowanych przez COVID. Jesteśmy przekonani o dokładności IB i dostosowanych ocenach, dlatego będziemy nadal akceptować wyniki IB jako dokładne wskaźniki przygotowania uczniów” - Uniwersytet Cornell, USA.

Dane podsumowujące wyniki:

• Liczba kandydatów na majową sesję w 2021 r. wyniosła 170660, natomiast na majową w 2020 r. 174 360;

• Spośród 170660 studentów, 104275 wybrało ścieżkę nieegzaminacyjną, zaś 65 576 egzaminacyjną (przy czym 809 osób wybrało obie ścieżki);

• Liczba kandydatów na program dyplomowy w sesji majowej 2021 r. wynosi 87 307, a w sesji majowej 2020 r. 86 657;

• Średnia ocena z egzaminu dyplomowego w sesji majowej 2021 r. wynosi 33,02 pkt, co oznacza wzrost z 31,34 pkt w maju 2020 r;

• Liczba uczniów osiągających 40-45 punktów wyniosła 15513, co oznacza wzrost z 9 701 w maju 2020 r;

• Średnia ocena na dyplomie wynosi 5,19, co oznacza wzrost z 4,95 w maju 2020 roku;

• Zdawalność egzaminów dyplomowych 88,96%, wzrost z 85,18% w maju 2020 r.

IB opublikuje swój pierwszy okresowy biuletyn statystyczny w ciągu najbliższych kilku tygodni. Więcej informacji na temat sesji egzaminacyjnej w maju 2021 r. tutaj.

Aby uzyskać więcej informacji, należy skontaktować się z Stephanie Ban pod numerem telefonu 301-202-3169 lub adresem mailowym media@ibo.org.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1556996/IB_Logo.jpg

Źródło: International Baccalaureate

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.07.2021, 15:18
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ