Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Pracownie Orange - darmowe multimedialne świetlice w miejscowościach do 40 tysięcy

20.05.2015, 14:27aktualizacja: 20.05.2015, 14:27

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pracownia Orange 3
Pracownia Orange 3
Multimedialne pracownie, które pomogą wzmocnić cyfrowe kompetencje mieszkańców, wyposaży Fundacja Orange. Zgłoszenia z miejscowości do 40 tys. osób przyjmowane będą do 21 czerwca.

W ramach programu społecznego Fundacji Orange powstaną multimedialne Pracownie Orange. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań.

Program skierowany jest do osób z niewielkich miast i wsi. Obejmuje stworzenie multimedialnej świetlicy oraz pomoc w jej prowadzeniu. Każda zostanie wyposażona w komputery z bezpłatnym dostępem do Internetu, drukarkę ze skanerem, konsolę do gier oraz telewizor LCD z funkcją wyświetlania prezentacji. Przestrzeń będzie wyremontowana i komfortowo umeblowana.

Fundacja Orange deklaruje wsparcie techniczne, zabezpieczenia antywirusowe sprzętu i zapewnienie opiekunom świetlic merytorycznego wsparcia w postaci szkoleń, tutoriali, webinariów i grantów przez pierwsze dwa lata ich aktywności. Zaprosi ich także do udziału w grywalizacji społecznej, która motywuje do działania na rzecz swojego otoczenia.

Zgłoszenia do programu mogą przesyłać grupy inicjatywne - zespoły co najmniej 5 osób z miast i wsi do 40 tysięcy mieszkańców, które wspólnie z lokalną instytucją lub organizacją przedstawią pomysły i plany na wykorzystanie Pracowni Orange z pożytkiem dla miasta.

Wnioski przyjmowane są na stronie www.pracownieorange.pl do 21 czerwca 2015 roku. Spośród zgłoszeń Komisja wybierze 50 najciekawszych, które zostaną poddane pod głosowanie internautów w lipcu. To oni ostatecznie wskażą 25 lokalizacji, w których powstaną nowe świetlice.

Jak wynika z raportu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w Polsce wzrasta liczba osób, które pozytywnie oceniają wpływ Internetu na poziom wiedzy o świecie, rozwój zainteresowań, korzystanie z usług, a także na relacje ze znajomymi. Jednocześnie około 60% społeczeństwa nie potrafi obsługiwać komputera i Internetu lub ma niskie kompetencje w tym zakresie.

"W lokalnych społecznościach drzemie ogromny potencjał, a ich liderzy trafnie rozpoznają potrzeby otoczenia - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, p.o. prezesa Fundacji Orange oraz odpowiadający za komunikację i CSR w Orange Polska. - Poprzez program Pracownie Orange wsłuchujemy się w te oczekiwania, w pomysły na rozwój ich regionu i wspólnie z mieszkańcami tworzymy nowoczesne miejsca, w których można wzmacniać nie tylko swoje cyfrowe kompetencje, ale także więzi społeczne".

W pierwszej edycji akcji powstało 50 Pracowni Orange w miejscowościach do 20 tysięcy mieszkańców. Otwarte były łącznie dla 250 tys. osób. Dzięki świetlicom oferta bezpłatnych zajęć dla mieszkańców powiększyła się, a osoby z nich korzystające podniosły swoje umiejętności cyfrowe - szczególnie dzieci, młodzież i osoby starsze. Wsparcie merytoryczne ze strony Fundacji Orange pomogło także wielu społecznikom rozwinąć ich liderskie kompetencje i uczynić z Pracowni ważne centrum lokalnej aktywności. Program wpisany jest w strategię społecznej odpowiedzialności Orange.

Informacje na temat inicjatywy można znaleźć na www.pracownieorange.pl oraz pod numerem telefonu +48 502 091 977 dostępnym w dni robocze w godz. od 9.00 do 17.00.

Link do animacji: https://youtu.be/dFyDPC-6vCo

Dodatkowych informacji udzielą:

Wojciech Jabczyński

rzecznik prasowy Orange Polska

e-mail: wojciech.jabczynski@orange.com

tel. kom. (+48) 22 527 19 37

-

Antonina Bojanowska

koordynator ds.komunikacji

Fundacja Orange

e-mail: antonina.bojanowska@orange.com

tel. kom. (+48) 509 84 86 82

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.05.2015, 14:27
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ