Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Pruszcz Gdański: Trwają konsultacje społeczne dot. uchwały krajobrazowej

01.10.2023, 08:08aktualizacja: 01.10.2023, 08:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. UM Pruszcz Gdański
Fot. UM Pruszcz Gdański
Obecnie trwa ważny etap w procesie opracowywania założeń uchwały krajobrazowej dla miasta Pruszcz Gdański. Mieszkańcy i przedsiębiorcy mają możliwość podzielić się swoją opinią dotyczącą umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej. Badania ankietowe rozpoczęły się 18 września 2023 r. i potrwają do 12 października 2023 r.

Jaki jest cel uchwały krajobrazowej?

Celem uchwały jest uporządkowanie miejskiego krajobrazu i lokalnych przepisów dotyczących ekspozycji reklam, ogrodzeń i małej architektury.

Kiedy rozpoczęto prace nad uchwałą w mieście Pruszcz Gdański?

Proces opracowania założeń i przygotowania zapisów dla Pruszcza Gdańskiego rozpoczęła Uchwała nr XXXI/358/2021 Rady Miasta Pruszcz Gdański z dnia 27 września 2021 r. dotycząca przystąpienia do przygotowania projektu uchwały ustalającej zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Inwentaryzacja urządzeń reklamowych

W 2022 roku na terenie miasta Pruszcz Gdański przeprowadzony został skan przestrzeni miejskiej, na podstawie którego wykonano inwentaryzację urządzeń reklamowych. W toku prac zinwentaryzowano 5709 nośników reklam zewnętrznych o łącznej powierzchni 21 951,93 m2, z podziałem na 30 typów. Zgodnie z wynikami prowadzonych prac zidentyfikowano największe skupiska reklam, którymi są główne arterie miejskie, centrum miasta oraz okolice centrów handlowych.

Konsultacje społeczne

Obecnie trwają konsultacje społeczne, które pomogą zwerbalizować i wyraźnie określić opinie pruszczan w stosunku do reklam w mieście.

Badanie opinii publicznej prowadzone jest dwutorowo:

- online poprzez portal https://pruszczgdanski.konsultacjejst.pl/konsultacje-spoleczne,
- w formie wywiadów bezpośrednich – badanie to przeprowadzają ankieterzy z firmy SRiP – Pracownia Badań Społecznych.

W badaniu wykorzystywane są dwa rodzaje ankiet, ankieta dla mieszkańców i ankieta dla przedsiębiorców.
- Ankieta dla mieszkańców zawiera 12 pytań, a dla przedsiębiorców 5, zatem wypełnienie jej zajmie maksymalnie 5 minut – mówi Burmistrz Pruszcza Gdańskiego Janusz Wróbel. - Każdy punkt widzenia ma dla nas znaczenie, dlatego serdecznie zachęcam do udziału w badaniu.

Bezpośrednie linki do ankiet znajdują się poniżej:

- Ankieta dla mieszkańców miasta Pruszcz Gdański: https://pruszczgdanski.konsultacjejst.pl/konsultacje/018a73a7-533a-42b6-a082-94f53add2398
- Ankieta dla przedsiębiorców z terenu miasta Pruszcz Gdański: https://pruszczgdanski.konsultacjejst.pl/konsultacje/018a8800-c6f6-45eb-8159-d025ff582bf7

Aktualne informacje na temat procesu opracowania założeń i przygotowania zapisów uchwały krajobrazowej dla Pruszcza Gdańskiego można śledzić na stronie: www.krajobraz.pruszcz-gdanski.pl.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 01.10.2023, 08:08
Źródło informacji Pruszcz Gdański
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ