Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Publikacja WISE analizuje przepaść na linii wykształcenie - zatrudnienie

15.11.2012, 17:48aktualizacja: 15.11.2012, 17:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najnowsza propozycja książkowa od WISE pt. "Learning a Living: Radical Innovation in Education for Work" oferuje konkretne rozwiązania w zakresie odbudowy współpracy pomiędzy sektorem edukacji i rynkiem pracy.

DOHA, Katar, 15 listopada 2012 r. /PRNewswire/ - Światowy szczyt edukacyjny World Innovation Summit for Education (WISE) wydał właśnie 160-stronicową publikację pt. "Learning a Living: Radical Innovation in Education for Work" ("Edukacja a życie: radykalne innowacje w kształceniu nakierowanym na znalezienie pracy"), która skupia się na zgłębianiu sposobów na polepszenie stosunków pomiędzy systemami kształcenia i błyskawicznie zmieniającą się na rynku pracy sytuacją, z jaką obecnie mamy do czynienia.

Książka oparta jest na 15 studiach przypadku oraz osobistych historiach osób z całego świata biorących udział w przyszłościowych projektach edukacyjnych, które zebrano w ramach działalności społeczności WISE. Grupa ta obejmuje laureatów nagród przyznawanych przez WISE, które propaguje i wspiera projekty edukacyjne pomagające zmieniać społeczeństwo.

Książka skupia się na jednej z kluczowych kwestii - porażce systemów edukacyjnych w zakresie odpowiedniego przygotowania studentów do wkroczenia na dzisiejszy rynek pracy, a co za tym idzie - stania się produktywnymi członkami swoich społeczności. Przy rosnącej liczbie absolwentów uczelni wyższych, stopa bezrobocia wśród osób poniżej 25 roku życia osiągnęła na świecie niemalże niespotykany wcześniej poziom. Przykłady z krajów, takich jak Stany Zjednoczone, gdzie na kształcenie wydaje się co roku 1,4 biliona USD*, podczas gdy bezrobocie wśród młodych ludzi ciągle rośnie, obrazują brak sprzężenia pomiędzy systemem kształcenia i rynkiem pracy oraz podkreślają potrzebę znalezienia nowych sposobów na rozwiązanie tego problemu.

Posługując się licznymi danymi statystycznymi, wywiadami, studiami przypadku oraz zdjęciami, najnowsza propozycja książkowa od WISE sygnalizuje potrzebę innowacyjnego podejścia do przygotowywania studentów do pracy i życia w XXI wieku. Książka "Learning a Living" wskazuje, że należy wprowadzić zmiany zarówno w systemach edukacyjnych, jak i miejscach pracy. Konsekwencje takich działań wykraczają jednak znacznie poza to stwierdzenie, a czytelnicy zostają skonfrontowani z równie ważnym wnioskiem mówiącym, że obecnie nie wystarczy już ułatwić młodzieży zdobywania kwalifikacji. W naszych czasach uczniowie muszą także posiąść wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, która pozwoli im stwarzać sobie możliwości, które będą mogli przełożyć na prawdziwe zmiany w życiu swoim i społeczeństwa, w którym funkcjonują.

Autorami publikacji jest zespół specjalistów z zakresu innowacji: Valerie Hannon, Sarah Gillinson oraz Leone Shanks. WISE zatrudnił także fotografa Reza Deghati (znanego jako Reza) do stworzenia barwnych ilustracji, które ożywiają prezentowane studia przypadku.

Dalsze informacje oraz zdjęcia, klipy wideo oraz sprawozdania z tournee promocyjnego po całym świecie i procesu tworzenia książki dostępne są pod adresem: http://www.wise-qatar.org/content/making-2012-wise-book

Wydawcą książki pt. "Learning a Living: Radical Innovation in Education for Work" jest Bloomsbury Qatar Foundation Publishing. Wersja elektroniczna oraz w miękkiej okładce dostępne będą na rynku międzynarodowym od stycznia 2013 roku (w cenie 24,99 GBP).

Źródło: World Innovation Summit for Education (WISE)

KONTAKT:

Adeline Deliau

tel. +974-55-60-95-06

e-mail: media@wise-initiative.org

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.11.2012, 17:48
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ