Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Raport DOZ.pl i SEXED: Polacy bardzo mało wiedzą o seksie

12.06.2024, 14:43aktualizacja: 12.06.2024, 14:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Kadr z filmu
PAP/Kadr z filmu
Raport „Narodowa Kartkówka z WDŻ” to efekt trzeciej edycji współpracy DOZ.pl z fundacją Anji Rubik SEXED. Jedynie 16 proc. badanych uzyskało dobrą lub bardzo dobrą ocenę w teście wiedzy o seksie, choć aż 82 proc. stwierdziło, że ich znajomość tego tematu jest na co najmniej zadowalającym poziomie.

Na potrzeby raportu DOZ.pl & SEXED przeprowadzono specjalny test wiedzy o seksie w formie kartkówki, który podlegał ocenianiu jak w szkole. Przeprowadzone badanie wskazało, że Polacy najczęściej szukają wiedzy o seksie w internecie (łącznie 54 proc.), a zaledwie 17 proc. czerpie ją bezpośrednio od specjalistów (lekarzy, seksuologów itp.). 

„Według badań, Polacy najczęściej korzystają z internetu jako swojego pierwszego źródła informacji - zwłaszcza w kwestiach wstydliwych, krępujących i intymnych" - zauważa Paulina Ciecierska, dyrektor marketingu DOZ.pl. „Nasza kampania ma za zadanie odpowiadać na te potrzeby. Stawiamy na współpracę z ekspertami z różnych dziedzin, w tym z seksuologami i ginekologami, aby tworzyć rzetelne materiały” – dodaje.

Aż 86 proc. badanych w raporcie DOZ.pl i SEXED uważa, że należy wprowadzić do szkół przedmiot edukacja seksualna, który powinien rozpoczynać się w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, czyli wówczas, gdy uczniowie wkraczają w wymagający okres dojrzewania.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 12.06.2024, 14:43
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ