Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W 2023 roku globalny rynek e-learningu wart był 250 miliardów dolarów, a do 2028 roku ma osiągnąć wartość 400 miliardów dolarów [1]. To pokazuje, że znaczenie e-learningu w edukacji stale rośnie. W ten trend bez wątpienia wpisuje się Akademia PARP - portal, który od pięciu lat istnieje po to, by edukować. W tym czasie dołączyło do niego przeszło ćwierć miliona nowych użytkowników i wydano ponad 220 tys. certyfikatów, co świadczy o popularności platformy. Tylko w samym 2023 r. zarejestrowano 80 tys. nowych kursantów.
Według badań Eurostatu Polacy są wśród prymusów Europy, jeśli chodzi o chęć zdobywania wiedzy. Eurostat zbadał, jaka część populacji w krajach europejskich przedwcześnie kończy naukę lub szkolenia zawodowe. Możemy być dumni, bo w Polsce ten wskaźnik należy do najniższych - 3,7%. Dla porównania unijna średnia wynosi 9,5% - to wyraźny spadek z niemal 12% w 2013 r. Polacy szukają dodatkowych sposobów uzupełnienia swojej wiedzy i coraz częściej wybierają internetowe kursy edukacyjne. Wśród nich jest Akademia PARP.
Akademia PARP - co oferuje?
Dzięki Akademii PARP możemy uzupełnić swoją wiedzę bez wychodzenia z domu z takich dziedzin, jak: finanse, prawo, zarządzanie, marketing czy kompetencje osobiste. Za pośrednictwem platformy e-learningowej dostępnych jest już ponad 70 kursów e-learningowych. W bieżącym roku w sumie udostępnionych zostanie 6 nowych kursów, a kolejnych 6 zostanie wzbogaconych o nową wiedzę i zaktualizowanych o najnowsze zmiany w prawodawstwie krajowym i europejskim. Dostęp do szerokiej oferty Akademii PARP jest bezpłatny, a ukończenie każdego z kursów potwierdza certyfikat.
„Portal jest na bieżąco modyfikowany i udoskonalany tak, aby spełniał wszelkie wymogi w zakresie dostępności cyfrowej oraz był atrakcyjny wizualnie, a przede wszystkim zawierał treści, które przyciągną kolejnych użytkowników. Akademia PARP w swoim pierwotnym założeniu miała edukować przedsiębiorców i osoby zainteresowane założeniem swojej firmy. I tak się dzieje. Jednak w ostatnim czasie rozwijamy portal w kierunku źródła pozyskiwania i uzupełniania praktycznej wiedzy dla uczniów, studentów, pracowników dużych firm, a także przedstawicieli instytucji publicznych” - mówi Sławomir Biedermann z Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości PARP, odpowiedzialnego za utrzymanie i rozwój platformy.
Nowe kursy w Akademii PARP
Edukacja online nie była tylko chwilowym zjawiskiem, wynikającym z obostrzeń pandemicznych, ale jest długotrwałym trendem - co do tego chyba nikt już nie ma wątpliwości. Platformy e-learningowe stanowią doskonałe uzupełnienie tradycyjnej nauki, dlatego treści w Akademii PARP są stale aktualizowane i rozszerzane.
Od 26 lutego br. zainteresowani mogą się zapisywać na kurs „Prawo autorskie w biznesie”, który zawiera podstawowe informacje dotyczące stosowania prawa autorskiego w małych i średnich przedsiębiorstwach. Jego autorką jest dr Adrianna Michałowicz - adwokat, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego. W czasie kursu dowiesz się:
- co jest przedmiotem ochrony prawnoautorskiej;
- w jaki sposób prawo autorskie zostało uregulowane w polskim porządku prawnym;
- kiedy i jak powstają prawa autorskie;
- w jaki sposób można egzekwować prawa autorskie;
- jak skonstruować umowę o przeniesienie autorskich praw majątkowych.
Kurs z zakresu marketingu pn. „Tworzenie marki krok po kroku” został uruchomiony 7 maja br. Zawiera praktyczne porady i wskazówki dotyczące budowy oraz rozwoju marki. Kierowany jest do przedsiębiorców, którzy pragną skutecznie budować i rozwijać swoją markę, osób planujących uruchomienie działalności gospodarczej, chcących zapoznać się z procesem tworzenia silnej marki oraz dla specjalistów marketingu zainteresowanych wiedzą z zakresu zarządzania marką.
W czasie kursu „Tworzenie marki krok po kroku”:
- dowiesz się, czym jest marka i z jakich elementów się składa;
- zaznajomisz się z czynnikami otoczenia oraz dowiesz się, w jaki sposób określić ich wpływ na firmę;
- zdobędziesz wiedzę na temat budowania strategii marki;
- zapoznasz się z praktycznymi przykładami zarządzania marką.
Kolejny kurs z zakresu zarządzania pn. „Innowacja i kreatywność w biznesie” omawia rolę kreatywności i innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wyjaśnia, jak rozwijać postawy kreatywne, by budować innowacyjną firmę i tym sposobem osiągnąć sukces w biznesie. Kurs został uruchomiony 2 września br. z myślą o przedsiębiorcach, osobach zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą oraz pracownikach, którzy chcieliby funkcjonować w sposób bardziej twórczy i innowacyjny.
Dzięki udziałowi w kursie „Innowacja i kreatywność w biznesie” dowiesz się:
- czym jest kreatywność i innowacyjność i jak je wykorzystać w firmie;
- jak generować i zarządzać innowacjami w swoim przedsiębiorstwie;
- jakie techniki wspomagają kreatywność w biznesie;
- jak redukując czynniki utrudniające działalność innowacyjną i bariery kreatywności w firmie funkcjonować w sposób bardziej twórczy.
W nowej odsłonie
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kursantów i mając na uwadze dynamicznie zmieniające się otoczenie prawne oraz rozwój nowych technologii, w ostatnim czasie aż pięć kursów Akademii PARP zaktualizowano o nowe treści. Są wśród nich:
- Bezpieczeństwo i Higiena Pracy w MŚP (prawo),
- Ubezpieczenie społeczne w MŚP (prawo),
- Negocjacje handlowe w MŚP (marketing),
- Zatrudnianie pierwszego pracownika (zarządzanie),
- Podatek VAT w MŚP (finanse).
Dodatkowo jeszcze w tym roku zostaną zaprezentowane jedne z naszych najpopularniejszych kursów w nowej oprawie graficznej i zaktualizowane o zupełnie nowe zagadnienia.
Więcej informacji na temat pozostałych kursów dostępnych jest na stronie PARP.
[1] https://www.gminsights.com/industry-analysis/elearning-market-size
Źródło informacji: PARP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.09.2024, 11:44 |
Źródło informacji | PARP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ