Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według danych z badania zrealizowanego dla T-Mobile Polska aż 87 proc. Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Ponadto prawie 80 proc. polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju.
Dlatego opiniotwórcze redakcje wraz z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego (WDIB UW) oraz T-Mobile Polska konkursem grantowym Voice Impact Award chcą zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw poprzez tworzenie materiałów burzących bariery w społeczeństwie.
„Organizatorzy konkursu Voice Impact Award zachęcają dziennikarzy oraz studentów, by wyszli poza utarte schematy, poszukali nowych tematów i przyjrzeli się sprawom, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość - przekonuje dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. ucz., jurorka konkursu z ramienia WDIB UW. - To ważna i piękna inicjatywa, która nie tylko przypomina o tej pozytywnej roli mediów, ale też angażuje adeptów dziennikarstwa, dając im realną przestrzeń do debaty i działania przeciw barierom i wykluczeniom” - podkreśla jurorka.
Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst - reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania - wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub przedstawienie nowego spojrzenia na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być: konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość. Zgłoszenia można przesyłać poprzez formularz na stronie konkursowej do 30 czerwca.
Najlepsze prace zostaną opublikowane w opiniotwórczych tytułach oraz nagrodzone finansowo - na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 tys. zł. Prace zostaną ocenione anonimowo - najpierw w ramach preselekcji przez ekspertów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie przez redaktorów naczelnych redakcji. Dziesięć najlepszych tekstów zostanie opublikowanych i wypromowanych w mediach, a autorzy trzech najwyżej ocenionych prac otrzymają granty finansowe. Najwyższa nagroda to 30 tys. złotych. Autorzy trzech najlepszych prac nadesłanych przez studentów otrzymają także tablety i subskrypcję do Perplexity Pro.
Wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się opiniotwórcze redakcje: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualna Polska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury.
Więcej informacji o konkursie oraz regulamin dostępne są na stronie: https://voiceimpactaward.pl/.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 22.04.2025, 08:50 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |