Newsletter

Polityka i społeczeństwo

Startuje Voice Impact Award - konkurs na najlepszy tekst o burzeniu barier. Pula nagród to aż 80 tys. zł.

22.04.2025, 08:50aktualizacja: 22.04.2025, 08:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

fot. PAP - kadr z filmu
fot. PAP - kadr z filmu
Organizatorzy Voice Impact Award chcą wspierać dziennikarzy przyczyniających się do burzenia barier w polskim społeczeństwie. Zachęcają do wyjścia poza utarte schematy, poszukiwania nowych tematów i przyjrzenia się sprawom, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość.

Według danych z badania zrealizowanego dla T-Mobile Polska aż 87 proc. Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Ponadto prawie 80 proc. polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju.

Dlatego opiniotwórcze redakcje wraz z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego (WDIB UW) oraz T-Mobile Polska konkursem grantowym Voice Impact Award chcą zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw poprzez tworzenie materiałów burzących bariery w społeczeństwie. 

„Organizatorzy konkursu Voice Impact Award zachęcają dziennikarzy oraz studentów, by wyszli poza utarte schematy, poszukali nowych tematów i przyjrzeli się sprawom, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość - przekonuje dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska, prof. ucz., jurorka konkursu z ramienia WDIB UW. - To ważna i piękna inicjatywa, która nie tylko przypomina o tej pozytywnej roli mediów, ale też angażuje adeptów dziennikarstwa, dając im realną przestrzeń do debaty i działania przeciw barierom i wykluczeniom” - podkreśla jurorka.

Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst - reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania - wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub przedstawienie nowego spojrzenia na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być: konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość. Zgłoszenia można przesyłać poprzez formularz na stronie konkursowej do 30 czerwca. 

Najlepsze prace zostaną opublikowane w opiniotwórczych tytułach oraz nagrodzone finansowo - na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 tys. zł. Prace zostaną ocenione anonimowo - najpierw w ramach preselekcji przez ekspertów Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie przez redaktorów naczelnych redakcji. Dziesięć najlepszych tekstów zostanie opublikowanych i wypromowanych w mediach, a autorzy trzech najwyżej ocenionych prac otrzymają granty finansowe. Najwyższa nagroda to 30 tys. złotych. Autorzy trzech najlepszych prac nadesłanych przez studentów otrzymają także tablety i subskrypcję do Perplexity Pro.

Wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się opiniotwórcze redakcje: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualna Polska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury.

Więcej informacji o konkursie oraz regulamin dostępne są na stronie: https://voiceimpactaward.pl/.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 22.04.2025, 08:50
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ